Gjest Realist Skrevet 23. april 2009 #22 Skrevet 23. april 2009 Jeg har faktisk registrert meg, etter å ha lest litt om det og funnet ut at endel oppegående folk bruker det til andre ting enn "jeg har akkurat spist middag med poteter og nå skal jeg en liten tur på do før jeg tar glidelåsen ordentlig igjen og rusler en tur i hagen for å vanne plantene"-oppdateringer. Men er poenget at man skal følge dette på mobil, eller blir det like "effektivt" på nett? Jeg gidder ikke drive med det på telefonen. Tror kanskje ikke det er noe for meg - jeg har ihvertfall ikke noen plan om å oppdatere selv. Skal imidlertid bruke litt mer tid på å finne ut om jeg skal følge andre og bruke tid på å finne frem til noen interessante innenfor mine interessefelt. Hva er det disse oppegående folkene bruker det til, som har et mer rasjonelt poeng enn: "jeg har akkurat spist middag med poteter og nå skal jeg en liten tur på do før jeg tar glidelåsen ordentlig igjen og rusler en tur i hagen for å vanne plantene"-oppdateringer?
-Mags- Skrevet 23. april 2009 #23 Skrevet 23. april 2009 Hva er det disse oppegående folkene bruker det til, som har et mer rasjonelt poeng enn: "jeg har akkurat spist middag med poteter og nå skal jeg en liten tur på do før jeg tar glidelåsen ordentlig igjen og rusler en tur i hagen for å vanne plantene"-oppdateringer? Les linken jeg la ut.
Gjest Kirsebaer Skrevet 24. april 2009 #24 Skrevet 24. april 2009 Jeg vet ikke hva det er engang. Samme her.
freezepop Skrevet 25. april 2009 #25 Skrevet 25. april 2009 Jeg twittrer, og at det kun er for journalister og narcissister er tull. Jeg har funnet ut om mange nye fete ting jeg er interessert i gjennom twitter. Selvsagt er det kjedelig om alle bare forteller hva de spiser til middag, men de som faktisk bruker twitter til å si noe meningsfult, dele kule ting osv er fryktelig greit. Det som jo er så kjekt med twitter er at det er ikke facebook, du kan følge interessante mennesker du ikke kjenner som skriver morsomt, interessant osv.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2009 #26 Skrevet 25. april 2009 Nei, jeg synes det er for mye støy. Jeg er ikke med i Facebook, Linkedin eller Twitter. For det første har jeg ikke tid, for det andre er jeg ikke så veldig interessert i andres dagbøker. Jeg bruker teknologiens nyvinninger funksjonelt, ikke sosialt. Jeg oppfatter nettsamfunn som temmelig støyende og tidsstjelende.
henine Skrevet 25. april 2009 #27 Skrevet 25. april 2009 Jeg gjør ikke det, men hører mye snakk om twitter. Mange gjør visst det, så jeg vurderer å lage en profil for å sjekke ut hva det er.
freezepop Skrevet 25. april 2009 #28 Skrevet 25. april 2009 Jeg bruker teknologiens nyvinninger funksjonelt, ikke sosialt. Tingen er jo at de to begynner å bli mer og mer det samme
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2009 #29 Skrevet 25. april 2009 Tingen er jo at de to begynner å bli mer og mer det samme Nja, det er godt mulig. Men jeg ønsker å holde det private IRL i levende relasjonsmessig omgang med mennesker "live" der vi deler opplevelser og prater. Jeg ønsker ikke å kommunisere gjennom teknologi dersom jeg ikke må.
Gjest Bond Skrevet 27. april 2009 #30 Skrevet 27. april 2009 Nei. Tankene mine er såpass komplekse at jeg kan aldri uttrykke de med 140 tegn. Eller.. gidder ikke, får lese nok av sånne 'jeg har akkurat gått på do, hurraa for meg, nå skal jeg tisse og' meldinger på facebook, og jeg har ikke noe trang å opplyse andre om lignende hendelser i livet mitt. Så det er nok i grunn fordi jeg ikke er spennende nok og kjenner heller ikke mange nok spennende mennesker og gidder ikke å lese om hva kjendiser gjør.
Cata Skrevet 27. april 2009 #32 Skrevet 27. april 2009 Hm, jeg er lettlurt så jeg "lot meg overtale" til å registrere meg . Men hvordan finner man fram til morsomme/interessante/spennende "twitrere" å følge?
Gjest antigartner Skrevet 27. april 2009 #33 Skrevet 27. april 2009 Hm, jeg er lettlurt så jeg "lot meg overtale" til å registrere meg . Men hvordan finner man fram til morsomme/interessante/spennende "twitrere" å følge? Jeg twitrer også, men er ikke helfrelst. Gode råd om interessante twittrere mottas med takk
FrizzleSizzle Skrevet 28. april 2009 #34 Skrevet 28. april 2009 Jeg tror kanskje Twitter kan være noe for meg...lettere å holde styr på bloggene jeg følger etc...ikke at det er så mange, for jeg gidder ikke å gå inn på en haug med sider, men med Twitter hadde det vært lettere. Men jeg gidder ikke å twitre selv da gitt.
-Mags- Skrevet 29. april 2009 #35 Skrevet 29. april 2009 Nå har jeg lagt til flere personer/organisasjoner, og det begynner å bli litt interessant. Jeg følger flest innen politikk, siden jeg bl.a. har lyst til å følge med på den fronten. Litt artig at det popper opp meldinger om aktuelle tema, gjerne med lenker videre, som jeg kan følge grundigere hvis jeg vil.
freezepop Skrevet 29. april 2009 #36 Skrevet 29. april 2009 Interessant blogginnlegg om twitter: http://belinda.ipublish.no/news/show/82643
Anglofil Skrevet 29. april 2009 #37 Skrevet 29. april 2009 Joa, men ser ikke helt poenget. Synes ikke det er spesielt interessant. Mvh Yvonne
Cata Skrevet 29. april 2009 #38 Skrevet 29. april 2009 Nå tar det seg opp litt. Har funnet en nyhetstjeneste + et par andre sider som jeg gjerne kan la meg oppdatere på. Mulig det kan være kjekt å ha? I allfall for en stund.
Roennev Skrevet 29. april 2009 #39 Skrevet 29. april 2009 Har en bruker der, men Hvorfor twitte, når du bare kan forandre din Facebook status Er jo det samme, bortsett fra at på Facebook har du også andre muligheter:P
-Mags- Skrevet 29. april 2009 #40 Skrevet 29. april 2009 Har en bruker der, men Hvorfor twitte, når du bare kan forandre din Facebook status Er jo det samme, bortsett fra at på Facebook har du også andre muligheter:P Jeg synes det er langt ifra det samme som Facebook. På Twitter er ihvertfall ikke jeg opptatt av folk jeg kjenner og deres privatliv, selv om man selvfølgelig kan bruke det til det også. Men da ser jeg ikke vitsen om man allerede er på Facebook.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå