skrue Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Ikke for folk flest Noen Twittere her på KG? Har en konto, men nå innrømme at det er begrenset hvor interessert jeg er i å vite hva alle andre gjør og tenker på til enhver tid. Og garantert ikke kjendiser og slikt.
Monarabb Skrevet 23. april 2009 #4 Skrevet 23. april 2009 Jeg har en twitter konto, men tror ikke jeg har oppdatert mer en 2-3 ganger.. Twitter bølgen har ikke tatt meg ennå
Gjest Gjest_Bygdedyret_* Skrevet 23. april 2009 #5 Skrevet 23. april 2009 Nei, har akkurat kommet meg på Facebook og det holder for meg, syns egentlig ikke det er så moro heller som folk ville ha det til.
Max Motstand Skrevet 23. april 2009 #6 Skrevet 23. april 2009 Eliten tiltrekkes av Twitter, fordi systemet med korte monologer appellerer til deres narsissistiske behov for å plassere seg selv i sentrum for verdens kontinuerlige oppmerksomhet. Se på meg, jeg er Martine Aurdal. Se på meg, da! Hallo?
Tabris Skrevet 23. april 2009 #7 Skrevet 23. april 2009 Jeg har ikke skaffet meg Twitter siden jeg ikke helt forstår hensikten med det. Små meldinger og tanker kan jeg jo allerede skrive på Facebook.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #8 Skrevet 23. april 2009 Eliten tiltrekkes av Twitter, fordi systemet med korte monologer appellerer til deres narsissistiske behov for å plassere seg selv i sentrum for verdens kontinuerlige oppmerksomhet. Se på meg, jeg er Martine Aurdal. Se på meg, da! Hallo? Tror jeg du har veldig, veldig rett i.
mysan Skrevet 23. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 23. april 2009 Eliten tiltrekkes av Twitter, fordi systemet med korte monologer appellerer til deres narsissistiske behov for å plassere seg selv i sentrum for verdens kontinuerlige oppmerksomhet. Se på meg, jeg er Martine Aurdal. Se på meg, da! Hallo? Tja, nå er det jo bare de som er dine 'followers' som kan se hva du skriver da, så jeg vet ikke... Da jeg registrerte meg fikk jeg noen som jeg automatisk fulgte, blant annet en siden som heter The Kalinsky Report. Der står det en del interessante saker, og den ville jeg jo aldri funnet ellers. Jeg ser den hver dag, den ser ikke meg. Er jeg oppmerksomhetssyk da? I think not. Ellers er vel ikke dette så veldig utbredt i Norge ennå, at man føler det skjer veldig mye der man kan følge med på, men jeg tipper det vil bli litt som Facebook, ALLE er der til slutt. Det som er litt morsomt her for de som blir avhengige av sånt som dette, er at man kan twitre via mobilen sin - det er ikke like lett på alle mobiler med facebook. På min allerede innlagte followerliste... som jeg følger.. har jeg Demi Moore og Oprah, så nå kan jeg se hva de gjør til en hver tid på døgnet når de ikke sover. Demi er veldig flink til å twitre veldig ofte
Gjest Raptuza Skrevet 23. april 2009 #10 Skrevet 23. april 2009 Eg er på Twitter, men eg brukar tenesta mest ikkje. Ingen eg kjenner twitrar. Og ja, det er nok mest for dei som føler dei er important....
angeleyes Skrevet 23. april 2009 #11 Skrevet 23. april 2009 Jeg bruker ikke Twitter. Vet ikke helt om jeg kommer til å begynne med det heller. Jeg har ikke satt meg helt inn i hvordan det fungerer og har derfor heller ikke sett noen grunn til å begynne med det.
Gjest Christabelle Skrevet 23. april 2009 #12 Skrevet 23. april 2009 Jeg bruker Twitter. Oppdaterer på Twitterific på iPod hvis jeg er på farten.
Gjest Miley Skrevet 23. april 2009 #14 Skrevet 23. april 2009 Nei, jeg vurderte det, men fant ut at jeg er for kjedelig og for lite nysgjerrig.
-Mags- Skrevet 23. april 2009 #15 Skrevet 23. april 2009 Jeg har faktisk registrert meg, etter å ha lest litt om det og funnet ut at endel oppegående folk bruker det til andre ting enn "jeg har akkurat spist middag med poteter og nå skal jeg en liten tur på do før jeg tar glidelåsen ordentlig igjen og rusler en tur i hagen for å vanne plantene"-oppdateringer. Men er poenget at man skal følge dette på mobil, eller blir det like "effektivt" på nett? Jeg gidder ikke drive med det på telefonen. Tror kanskje ikke det er noe for meg - jeg har ihvertfall ikke noen plan om å oppdatere selv. Skal imidlertid bruke litt mer tid på å finne ut om jeg skal følge andre og bruke tid på å finne frem til noen interessante innenfor mine interessefelt.
Cata Skrevet 23. april 2009 #16 Skrevet 23. april 2009 Nei. Pleier ellers ha lett for å hive meg på slike ting, men jeg skjønner ærlig talt ikke hva jeg skal bruke Twitter til... Dvs. jeg begriper det jo rent teknisk, men livet mitt er rett og slett ikke interessant nok til at jeg har noe å skrive om der. Det ville blitt : "Kom hjem fra jobben og satte over potetene...."
Gjest lucy d-.-b Skrevet 23. april 2009 #17 Skrevet 23. april 2009 Jeg twitrer masse En flott måte å holde seg oppdatert med mennesker man kjenner og samtidig få faglig påfyll fra andre hold. Anbefaler å lese om Eirik Solheim sine betraktninger http://nrkbeta.no/publikum-hjelper-deg/ , se videoen også hvis det funker Jeg var på selve foredraget, veldig bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå