Terese:) Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 hei er det noen her ute som vet hvordan det er å få førstehjemslån når man er studenter? han er ferdig (forhåpentligvis) nå til sommeren, mens jeg er ferdig om et år. Vi er begge i jobb, han 60% og jeg i ca. 30%. vi har ikke vært i banken ennå, har time til uka.. men jeg er ikke kjempe optimist mtp finanskrisen og at jeg ikke har noe særlig oppsparte midler.. er det noen her som har erfaring ang. dette?
Alison Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 I disse tider vil nok sjangsen for å få førstehjemslån i deres situasjon være liten. Det er usikre tider på jobbmarkedet og dere er ikke sikret å få jobb etter endt utdannelse. Dere må også klare å betjene lånet med den lønnen dere har i dag. Hvor mye er bruttoinntektene deres? Dere bør også ha spart opp en del egenkapital. Det er vanskelig å få til fullfinansiering nå. Som hovedregel må dere stille med 10% egenkapital + dekke omkostninger ved boligkjøpet. Mitt råd blir å vente til dere begge er ferdig med utdannelsen og har kommet dere i full jobb. Spar så mye dere klarer i mellomtiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå