Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier å vokse armene i salong, men for å spare litt penger tenkte jeg på å epilere istedet. Fungerer dette like bra? Eller kommer det stive hår opp igjen? Når jeg vokser så tar det lang tid før hårene kommer tilbake, og de er veldig tynne og myke. Fungerer epilator på dette, eller må håret være stivt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd begge deler. Med voks klarer jeg ikke å fjerne absolutt alt håret, det blir noen få dun igjen, men jeg synes egentlig det er fint. Håret er mykt når det vokser ut igjen, og det vokser så gradvis at det ikke ser påfallende stubbete ut på noe som helst tidspunkt. Med epilator ble jeg silkeglatt første gangen, men da håret begynte å vokse ut igjen etter et par dager var det skikkelig stivt og stubbete og så nesten ut som om det var barbert.

Min erfaring er altså: Epilator er best til grovere hår (bikinilinje), voks er best til tynne, fine hår (legger, armer osv).

Skrevet

Takk for info! Da bruker jeg heller litt ekstra penger på voks. Kjedelig at det skal være så vanskelig å vokse sine egne armer, trenger jo tre armer til det ;)

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Hei!

Tenkte jeg kunne fortelle om min epilatorerfaring :o) Jeg har aldri vokset armene, men har epilert dem. Hårene som kom ut var små og tynne, og ikke grove.

Så vi er nok forskjellige :o)

Gjest Gjest_lise_*
Skrevet

Epilerte armene idag for første gang:) har barbert de og klippet de lange hårene før.. så nå er jeg spent! håper på bra resultat!!

Skrevet

Da skal jeg kjøpe meg en epilator og prøve! Synes ikke det gjør vondt i det hele tatt å vokse, merker nesten ingenting, så da slipper jeg å bekymre meg for smertene i hvertfall. Drømmen er å kunne epilere underlivet, for hater å barbere meg, men AAAUUU! Vet ikke om jeg tør prøve en gang...

Skrevet (endret)
Drømmen er å kunne epilere underlivet, for hater å barbere meg, men AAAUUU! Vet ikke om jeg tør prøve en gang...

Det er på langt nær så ille som man skulle tro, faktisk synes jeg det er bedre enn voks fordi jeg har mye mer kontroll på hvor mye som nappes om gangen. Trikset er å epilere med hårene, ikke mot. De første gangene tok jeg bare litt og litt om gangen over flere dager, helt til jeg var fornøyd. Siden er det lettere, da er det jo ikke like mye som skal fjernes på en gang.

Endret av Miel
Skrevet

Hvilken epilator bruker dere?? Lurer på å kjøpe ny...har en silkepil som er 8-10 år gammel....har brukt den veeeeldig lite.Er de nyere modellene bedre kanskje??

Skrevet (endret)

Epilatorene er helt klart bedre nå, ja. Den jeg har nå har dobbelt så mange pinsetter som den første jeg prøvde for noen år tilbake... (Har for øvrig Braun Silk-Epil Xelle, men den finnes i ørten varianter, husker ikke akkurat hvilken betegnelse min har.)

Endret av Miel
Skrevet

Er det mange her som vokser/ barberer eller epilerer hårene på armene sine?

Jeg har MYE hår over hele kroppen til å være jente, alltid hatt det :(

Hvor ofte fjerner dere?

Jeg må fjerne hele tiden når jeg barberer for det vokser ut igjen med en gang.

Voksing får jeg ikke til og epilering gjør veldig vondt synest jeg..

Ender med at jeg bare lar det gro og skjuler meg i masse klær :(

ekkelt..

Skrevet

Du må aldri finne på å barbere armene! Gå til en hudpleiesalong og få de vokset. Det er jo så og si umulig å vokse armene selv og få et bra resultat, du har jo bare en arm tilgjengelig. Første gangen ventet jeg 4 uker før neste voksing, så 6 uker, det tar altså lenger og lenger tid før hårene kommer tilbake. Jeg fikk også med en spray som jeg må spraye på armene 6 ganger innen et døgn, og da kan jeg ikke vaske armene på de 24 timene. Tror sprayen ødelegger hårsekkene eller noe...

Skrevet
Det er jo så og si umulig å vokse armene selv og få et bra resultat, du har jo bare en arm tilgjengelig.

Høh, det funker da helt prima? :tommelsmil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...