Gjest Gjest_Eirik Skrevet 22. april 2009 #1 Del Skrevet 22. april 2009 Jeg skal overraske kjæresten med en uke eller to i syden. Tenker å søke på restplass.no når det nærmer seg reisetid. Hun har enkle krav; sol, bading og så hvit sand som mulig. Jeg har to krav; ikke for dyrt og jeg vil gjerne snorkle litt. Noen som har tips til kjærlighetsferie som ikke koster skjorta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #2 Del Skrevet 22. april 2009 Egypt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 22. april 2009 #3 Del Skrevet 22. april 2009 Egypt? Har vurdert et par slike steder, men de stedene som virker greie, har vist seg å være turistfeller. Kan du være litt mer presis til by eller område? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 22. april 2009 #4 Del Skrevet 22. april 2009 Først og fremst - håper kjæresten din skjønner hvor heldig hun er Reiser er kanskje den fineste gaven jeg kan komme på Hva med Hellas? Ikke at jeg er veldig bevandret der selv, men broren min og fruen har reist mye rundt på diverse greske øyer og skryter veldig av både strender og aktiviteter - samt at de er veldig opptatt av å unngå de verste turistmaskinene og heller finne sitt "eget" sted. Ifølge min Middelhavsbereiste samboer er det bra muligheter for snorkling over hele linja, så en kjapp googlings gir nok god oversikt over alternativene Kroatia er vel også et godt alternativ, der er det også forholdsvis rimelig. Barcelona er jo også en mulighet, der kan fruen få shoppet fra seg litt om hun har slike behov også (Samt at dere kan dra ned til Benidorm og besøkte Terra Mitica, hvis dere liker fornøyelsesparker.) Hvis du sjekker litt på norwegian og finn.no/hotell.com og slike steder kan du nok finne gode priser på både fly og hotell til de fleste destinasjonene rundt Middelhavet God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Apple i.i Skrevet 25. april 2009 #5 Del Skrevet 25. april 2009 Først og fremst - håper kjæresten din skjønner hvor heldig hun er Reiser er kanskje den fineste gaven jeg kan komme på Hva med Hellas? Ikke at jeg er veldig bevandret der selv, men broren min og fruen har reist mye rundt på diverse greske øyer og skryter veldig av både strender og aktiviteter - samt at de er veldig opptatt av å unngå de verste turistmaskinene og heller finne sitt "eget" sted. Ifølge min Middelhavsbereiste samboer er det bra muligheter for snorkling over hele linja, så en kjapp googlings gir nok god oversikt over alternativene Kroatia er vel også et godt alternativ, der er det også forholdsvis rimelig. Barcelona er jo også en mulighet, der kan fruen få shoppet fra seg litt om hun har slike behov også (Samt at dere kan dra ned til Benidorm og besøkte Terra Mitica, hvis dere liker fornøyelsesparker.) Hvis du sjekker litt på norwegian og finn.no/hotell.com og slike steder kan du nok finne gode priser på både fly og hotell til de fleste destinasjonene rundt Middelhavet God tur! Kroatia er nok kjent for klart vann og dermed bra snorklemuligheter, men det er dårlig med hvite sandstrender der. Hvis du vil ha noe i Europa (budsjettmessig må du vel det?), bør du kanskje prøve å unngå land med Euro. Euroen er ikke så verst nå (8,70 i dag), men det er ikke lenge siden den var på 10, og kan vel fort havne der igjen. Land med Euro er også generellt dyrere enn de uten. Hvis du ikke bryr deg om dette, kan Kypros anbefales, f.eks Ayia Napa. Ellers hva med Bulgaria? Rimelig prisnivå, mulighet for bra strender, snorkling og shopping. Kreta har jeg vært på utallige ganger, absolutt min favoritt. Prisene er dessverre ikke det de engang var, men alt det andre får du. Hvis du velger noen av reisemålene rett utenfor Chania (ikke Platanias, dårlige strender), f.eks. Agia Marina, får du fine strender. Turen er ikke lang derfra inn til Chania, der det er kjempekoselig stemning ved havnen og masse fine restauranter å spise på. Ett tips er å kikke litt i gatene som er litt bort fra selve havnen (tverrgatene og gatene litt lengre bort), der er noen av restaurantene bittelitt rimeligere og de er mer opptatt av å imponere enn de rett i havnen (som får mye på beliggenhet). Så leier dere moped og drar til Falassarna på vestkysten. Fantastisk krystallklart vann som er utrolig å snorkle i. Det er kilder som kommer opp under vannet som gir det klare vannet, men som også gjør at vannet er kaldere der enn andre steder (allikevel verdt det). Stranden er hvit/rosaaktig. Behold mopeden og dra til Elafonissi. Samme som Falassarna, men mer turistpreget og minus kildene. Her er stranden helt rosa (knuste skjell som gir fargen), det er langgrunt og vakkert og sikkert fint til snorkling selv uten kilder. Shopping får du både i Chania og nærliggende Rethymnon. Dagens epletips, he, he Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå