Coriander Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Ser at den ene planten min er FULL av små, grønne og ekle lus, i et tykt lag på blader og stamme. Er det noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt disse uhumshetene, helst uten å kjøpe kjemikalier?
Gjest fisk Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Ser at den ene planten min er FULL av små, grønne og ekle lus, i et tykt lag på blader og stamme. Er det noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt disse uhumshetene, helst uten å kjøpe kjemikalier? du kan jo alltids kaste planten, hvis den bare ødelegger er det ikke nødvendig å ha den. Kjemikalier funker bra.
absinthia Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 (endret) Bland grønnsåpe ut i vann som du spyler planten med, både på oversiden og undersiden av planten. Jeg har hatt stort hell med å dyppe planter på hodet i en bøtte lunkent grønnsåpevann. Vitsen med dette er at det blir så glatt at lusa sklir av. Bruk gjerne fingrene for å hjelpe til med gjenstridige lus og egg. Andre metoder er å bruke uttrekk av planten matrem, som inneholder pyretrin som dreper lusa. Nå du bruker grønnsåpe, kan du gjerne gjenta dette etter noen dager. Endret 22. april 2009 av absinthia
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 19. juli 2009 #4 Skrevet 19. juli 2009 du kan jo alltids kaste planten, hvis den bare ødelegger er det ikke nødvendig å ha den. Kjemikalier funker bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå