Gjest Elfrida Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/more_og_romsdal/1.6576502 Så bra at folk er flinke til å kastrere kattene sine slik at det blir færre uønskete kattunger. Jeg håper dette er et tegn på at ting går i riktig retning.
Gjest Cipheria Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Eg må sei at eg trudde dette var ei tapt sak. Men det er jo veldig positivt dersom forandringar kan merkast nokre stadar. Får håpe det spreiar seg utover resten av landet.
Vilm@ Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Ingenting er bedre enn om folk begynner å ta til vettet m.h.t kastrering/sterilisering.
Aurora M. Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 Hvis dere leser kommentarene til artikkelen, så er det tydelig at mange mener det er misvisende. Dessuten er det jo alltid mindre kattunger på denne tiden av året. Vent til våren og forsommeren kommer. Da er det kø for å få hjem til kattunger over hele landet.
Gjest Cipheria Skrevet 22. april 2009 #5 Skrevet 22. april 2009 Det står og at det er ein tredobling i antall kastreringar og dyrlegen hevdar det er færre kattungar å avlive, så det har tydelegvis skjedd noko positivt. Dyrlegen veit vel når på året det er mange kattungar, slik at ho samanliknar riktig. Artikkelen skulle kanskje ha vore meir tydeleg på at krisa ikkje er over, men nyheita i seg sjølv er positiv.
Vodecka Skrevet 23. april 2009 #6 Skrevet 23. april 2009 Tenkte på det samme som de skreiv her; "Og denne "nyheten" som NRK gir oss vil skade mer enn den ganger. Mange kommer nok ikke kastrere kattene sine da de ser at det er mangel på kattunger og heller hobbyavle siden de ser at kattungene er etterspurte. Ergo, hjemløsheten vil ikke bli mindre, men større." Og er som nevnt over meg her at folk ikke må tro krisa er over! Men godt å lese at folk begynner å skjønne dette med kastrering.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #7 Skrevet 24. april 2009 Så bra at folk er flinke til å kastrere kattene sine slik at det blir færre uønskete kattunger. Jeg håper dette er et tegn på at ting går i riktig retning. Er ikke de fleste kattunger uønsket? Bare spør naboen...
girlypai Skrevet 26. april 2009 #8 Skrevet 26. april 2009 aha! da sammstemmer det med mitt inntrykk.. det tok oss 2 måneder før vi fikk tak i pusen vi har nå. vi har akkuratt fått henne. jeg lette på finn, dyrenett og i avisa hver bidige dag. og jeg var kjapt ute hver dag, men da var alle gitt bort. hadde aldri sett på maken jeg. vi har alltid hatt nok av kattunger å velge i før.. men dette er kjempe bra! flott at folk tar til fornuft
Troyamin Skrevet 27. april 2009 #9 Skrevet 27. april 2009 Jeg sier bare; vent til sommerferien! Da kommer det til å bugne med kattunger! Sjekk bare hvor mange som er inne (bare) hos DB i Kristiansand: Dyrebeskyttelsen Kristiansand Her er det flere katter. Og hvorfor må alle på død og liv ha seg kattunge? En katt på rundt året er det enda mye "kattunge" igjen i enda. Og de tilpasser seg hurtig ny familie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå