Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mann som jeg har hatt tidligre forhold til bor i min leilighet sammen med meg, vi har hatt kun et venneforhold(vi hadde en gang i tiden et forhold).Han "leier" rom hos meg, da jeg hjelper han siden han er i økonomiske vanskeligheter så skulle jeg være snill, jeg vasker klærne hans, lager mat,han gjør ingenting i huset.Så ble han syk, fikk hjertepropp, etter dette så har personligheten hans forandret seg til en psykopat, han har slått meg, gul å blå, i ansiktet, kroppen, anmeldelsen bla avvist pga bevisets tilstand.Han psyker meg ned,sier han skal gjøre fæle ting med meg, skal "ødlegge meg, kaste meg ut verandaen,truer med å slå meg helseløs.Er kokk og alt jeg lager er grusomt, at jeg forgifte han med maten jeg lager.Fra før av sliter jeg med angst, angsten blir bare større og jeg er redd hele tia.Å jeg vil ha han ut av MIN leilighet, og vet ikke hvordan jeg skal få han ut av min leilighet :tristbla: Om jeg går til advokat er jeg redd når han får brev fra advokaten at han skal ødelegge inventaret og gå løs på meg, vil ha han ut, noen som har noen råd? hva bør jeg gjøre?

Takk for alle som svarer !

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mann som jeg har hatt tidligre forhold til bor i min leilighet sammen med meg, vi har hatt kun et venneforhold(vi hadde en gang i tiden et forhold).Han "leier" rom hos meg, da jeg hjelper han siden han er i økonomiske vanskeligheter så skulle jeg være snill, jeg vasker klærne hans, lager mat,han gjør ingenting i huset.Så ble han syk, fikk hjertepropp, etter dette så har personligheten hans forandret seg til en psykopat, han har slått meg, gul å blå, i ansiktet, kroppen, anmeldelsen bla avvist pga bevisets tilstand.Han psyker meg ned,sier han skal gjøre fæle ting med meg, skal "ødlegge meg, kaste meg ut verandaen,truer med å slå meg helseløs.Er kokk og alt jeg lager er grusomt, at jeg forgifte han med maten jeg lager.Fra før av sliter jeg med angst, angsten blir bare større og jeg er redd hele tia.Å jeg vil ha han ut av MIN leilighet, og vet ikke hvordan jeg skal få han ut av min leilighet :tristbla: Om jeg går til advokat er jeg redd når han får brev fra advokaten at han skal ødelegge inventaret og gå løs på meg, vil ha han ut, noen som har noen råd? hva bør jeg gjøre?

Takk for alle som svarer !

Da går du til politiet og sier du er "fanget" i ditt eget hjem,så krever du fra de at du vil ha han kastet ut,og at du vil ha en rettsordre som sier at han ikke har lov til og komme nærmere deg enn 500 meter.

Samtidig når dette skal skje tar du med deg en venn eller låssmed til og skifte låser i leiligheten.

Ikke så veldig vanskelig,om du føler deg utrygg så ta tilflukt hos venner eller fammilie noen dager til ting har roet seg.

Om han likevel ikke lar deg være i fred forlanger du trygghetsalarm,det er bare og sette igang,det høres ikke ut som du har det bra som det er nu.

Har han ting hos deg avtaler du tidspunkt når det kan hentes,når tiden er der setter du det ut på utsiden.

Skrevet
Da går du til politiet og sier du er "fanget" i ditt eget hjem,så krever du fra de at du vil ha han kastet ut,og at du vil ha en rettsordre som sier at han ikke har lov til og komme nærmere deg enn 500 meter.

Samtidig når dette skal skje tar du med deg en venn eller låssmed til og skifte låser i leiligheten.

Ikke så veldig vanskelig,om du føler deg utrygg så ta tilflukt hos venner eller fammilie noen dager til ting har roet seg.

Om han likevel ikke lar deg være i fred forlanger du trygghetsalarm,det er bare og sette igang,det høres ikke ut som du har det bra som det er nu.

Har han ting hos deg avtaler du tidspunkt når det kan hentes,når tiden er der setter du det ut på utsiden.

Skrevet

Politiet vet om saken, men alikevel har dem sagt det er mitt ansvar å få han ut, føler meg ganske så fortvilet ja :(

Skrevet

Hvis du ikke får hjelp, prøv å alliere deg med venner/familie. Få mannen ut av huset under påskudd av at han skal møte noen, eventuelt send han på kino/restaurant som du spanderer eller noe. Hva som helst, bare han blir borte en stund. Hvis det er umulig, så skal han sikkert til legen iblant pga helsa. Benytt anledningen til å få skiftet lås så han ikke kommer seg inn igjen.

Pakk tingene hans og sett en bag med klær/toalettsaker på trappa, med en lapp der det står at han kan gi deg sin nye adresse innen en uke, så sender du resten av tingene til han. Får du ingen adresse innen en uke så blir tingene satt på trappa, og henter han dem ikke da gir du dem til Fretex (informer om dette i den skriftlige beskjeden). Da tror jeg du skal ha dekket for at du ikke kan bli anmeldt for tyveri av tingene hans. Sørg for å ha vitner, ha gjerne en stor sterk mann på besøk i de mest avgjørende tidspunktene.

Skrevet
Politiet vet om saken, men alikevel har dem sagt det er mitt ansvar å få han ut, føler meg ganske så fortvilet ja :(

Høres nu merkeligt ut!

Trudde de var pliktig til og hjelpe når man ikke klarer av det skjøl.....

Skrevet

Ingen distanser i helseomsorgen som kan hjelpe da ettersom dette har kommet etter han ble syk?

Hør med legen hans eller sosialetaten hvis noen av dere har kontakter der.

Skrevet
Ingen distanser i helseomsorgen som kan hjelpe da ettersom dette har kommet etter han ble syk?

Hør med legen hans eller sosialetaten hvis noen av dere har kontakter der.

Nei er ikke så syk, det er bare "kun han i hele verden som er så syk, å han har det så fælt å ille, klager hele dagen på hvor syk han er, hvor mye piller og hvor store eller små doser han tar, stiv å støl han er (sitter jo i en stol hele dagen, unntagen når han kjører MIN bil, for han eier jo ingen bil) sier jeg at han kan glemme å kjøre bilen, ja da "kan jeg bare passe meg".

Han må selv be om hjelp på sosialen har jeg fått beskjed om fra politiet, sånn at han kan få seg en bopel.

Skrevet
Høres nu merkeligt ut!

Trudde de var pliktig til og hjelpe når man ikke klarer av det skjøl.....

Ja det trudde jeg også, siden det var solide bevis bilder på hvordan jeg så ut etter han dengte meg. Men har visst tatt feil ang politiet der, de heier på forbryteren å ikke de som virelig trenger en hånd :(

Skrevet
Ja det trudde jeg også, siden det var solide bevis bilder på hvordan jeg så ut etter han dengte meg. Men har visst tatt feil ang politiet der, de heier på forbryteren å ikke de som virelig trenger en hånd :(

Enn om du tar deg en prat med en advokat?

De må jo være behjelpelig med råd om hvordan du skal gå fram,sånn som du står så hvirker det som du er hjelpesløs for overmakten. (Les politiet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...