Gå til innhold

fikk ring av kjæresten

Fremhevede innlegg

Gjest Wacmoc
Skrevet (endret)

I går fikk jeg en super fin ring av kjæresten min. Er en sølvring med diamant på, så kan fort misforståes som forlovelsesring om den er på feil hånd, vi er jo ikke forlovet enda.. Ikke det at det gjør meg noe om noen tror vi er forlovet, men lurte rett og slett på hvem hånd jeg skal ha ringen på om man ikke er forlovet? Må ha den på ringefingeren da den ikke passer andre steder, og jeg syntes uansett det ser teit ut med den på pekefingeren ;P

Spørte min far og han sa at forlovet var venstre hånd, og gift var høyre. Men min søster har forlovesringen på høyre.. Så blir så forvirra..

:)

Endret av Wacmoc
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvilken hånd man bruker forlovelsesring og giftering, varierer veldig. Både fra land til land, men også innad i landet.

Er det i det hele tatt noen som tenker "aha, hun har ring på DEN fingeren, jah, da MÅ det jo være en forlovelsesring" nå til dags?? Det er helt vanlig å gå med ringer, om man er forlovet eller ei. Jeg er enslig, og jeg går med ring på ringfingrene støtt og stadig.

Endret av Furstina
Skrevet

Tradisjonelt skal både forlovelsesring og giftering være på høyre hånd i Norge. Men jeg antar det varierer litt fra sted til sted. Det med at man skifter fra venstre til høyre har vel kommet på moten de senere årene, og det er også mote å bare bruke venstre hånd, slik de gjør mange steder i utlandet.

Jeg ville brukt den på venstre hånd selv, om jeg ikke var forlovet. Men det kommer sikkert til å være noen som tror du er forlovet uansett, og sikkert mange som ikke tenker over at du går rundt med en sølvring uansett hvor du har den.

Gjest Wacmoc
Skrevet
Tradisjonelt skal både forlovelsesring og giftering være på høyre hånd i Norge. Men jeg antar det varierer litt fra sted til sted. Det med at man skifter fra venstre til høyre har vel kommet på moten de senere årene, og det er også mote å bare bruke venstre hånd, slik de gjør mange steder i utlandet.

Jeg ville brukt den på venstre hånd selv, om jeg ikke var forlovet. Men det kommer sikkert til å være noen som tror du er forlovet uansett, og sikkert mange som ikke tenker over at du går rundt med en sølvring uansett hvor du har den.

Ja, det kommer det nok alltid til å være.

Var det andeledes med ringer før? ettersom at pappa mente andeledes.. Kjæresten spørte hvem hånd jeg tok den på, og da jeg svarte høyre svarte han at det var bra. Så da tenkte jeg at jeg hadde det riktig :)

Gjest Wacmoc
Skrevet
Hvilken hånd. Ikke hvem.

Hvilken hånd man bruker forlovelsesring og giftering, varierer veldig. Både fra land til land, men også innad i landet.

Er det i det hele tatt noen som tenker "aha, hun har ring på DEN fingeren, jah, da MÅ det jo være en forlovelsesring" nå til dags?? Det er helt vanlig å gå med ringer, om man er forlovet eller ei. Jeg er enslig, og jeg går med ring på ringfingrene støtt og stadig.

Ja, det er faktisk folk som tenker det. Fikk spm av ei veninne om jeg hadde forlovet meg med kjæresten til morgen idag. Jeg bruker ikke ringer. Har brukt ring 2 ganger i mitt liv. ( ene ganger over en litt lengre periode fordi farmor gav meg og kjæresten matchende ringer :) )

Gjest Complex
Skrevet (endret)

Jeg er av den oppfatning at forlovelsesringer og gifteringer er på høyre hånd. Jeg ville derfor valgt å ha på ring på venstre hånd. Og, ja, man får fremdeles spørsmål nå til dags om man har på ring på høyre hånd :lol:

Endret av Furstina
Skrevet

Jeg får ikke lov av sambo å ha ring på høyre ringfinger. (Har sølvringer på høyre langfinger og venstre ringfinger) Høyre ringfinger var forbeholdt ring fra han *håper det kommer en der snart*. Var også på besøk hos en veninne som jeg ikke hadde sett på en god stund, og hun sa rett ut at hun måtte se litt eksta hvilken hånd jeg hadde ring på ringfingeren (selv om den ikke ser ut som forlovelsesring) fordi viss vi var forlovet var det dårlig gjort å ikke si noe til henne.....

Gjest Wacmoc
Skrevet
Jeg får ikke lov av sambo å ha ring på høyre ringfinger. (Har sølvringer på høyre langfinger og venstre ringfinger) Høyre ringfinger var forbeholdt ring fra han *håper det kommer en der snart*. Var også på besøk hos en veninne som jeg ikke hadde sett på en god stund, og hun sa rett ut at hun måtte se litt eksta hvilken hånd jeg hadde ring på ringfingeren (selv om den ikke ser ut som forlovelsesring) fordi viss vi var forlovet var det dårlig gjort å ikke si noe til henne.....

Får nesten bytte da :) Høre med typen hva han syntes først. ^^

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet iht KGs regler.

Furstina, mod

Endret av Furstina

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...