Gå til innhold

Hva koster brudebuketten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor mye dere har brukt/planlegger å bruke på brudebuketten? Jeg har falt for en helt enkel bukett til 1600kr, og lurer på om det er galskap..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg betalte 1625 kr for min brudebukett som bestod av roser, hypericum, grønne strå og annet grønt. Undersøker man priser finner man ut at buketter er dyrt! Kjenner ei som betalte 2800 kr for sin bukett, det synes jeg er MYE!

Dette er buketten jeg hadde:

http://www.home.no/augustbrud02/bilder/bukett3.jpg

Her er en tidligere tråd med flere priser:

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=38488

Gjest Fru Meta
Skrevet

Jeg betalte 1400 kr for min.

Den kan du se her www.bryllup.n3.net

Syns nesten det virker som alt under 2000 kr er "billig" når det gjelder brudebukett...

Skrevet

Min kostet 2500. Den bestod av roser og liljekonvaller - og liljekonvaller er dyre...

Skrevet

Jag tror vi betalade bara 6-700 norska kronor för min - fast det var ingen riktig brudbukett, det var en "tärnbukett" eller bukett till en förlover.

Det passade vårt lilla bröllop och den var jättevacker, gula rosor och orange gerbera - mannen som valt.

Titta på http://bolgabryllup.tripod.com

Gjest millo
Skrevet

Trur det gjeld med buketter som alt mogeleg anna,- du får det du betalar for! Nokre blomar er dyrare enn andre, og det spørs naturlegvis kor mykje tid det tar å lage akkurat DIN bukett. :-?

Eg ville absolutt ha blå bukett som gjekk i ein boge bakover mot slepet. Dette var slett ikkje så enkelt, og buketten måtte BINDAST ikkje berre setjast saman i ei av desse moderne oasis handtaka. Difor vart den dyr (blomebindaren brukte godt og vel ein heil arbeidsdag på den!), men eg synast det var verd det! Men for mange vert kanskje ein bukett på nærare 10 000 litt i meste laget :(

Eg betalte berre kostpris då onkelen min eig eit hagesenter..

Skrevet

Hjelp... jeg skal betale 3000 for min. Skjønner nå at jeg nok ikke har valgt den billigste blomsterbutikken. Fikk ihvertfall veldig god service. Måtte bestille time hvor "blomsterdamen" satt seg ned med meg, viste bilder, tegnet og forklarte. Hun ville også ha bilde av kjolen, alt for å få en bukett som var tilpasset meg.

Gjest La Guapa
Skrevet

:D For 1000,- får jeg:

Brudebukett, Fransk type (liten,rund med roser tett i tett)

4 knappehullsblomster.

Jeg er så utrolig fornøyd.Damen i blomsterbutikken er utrolig hyggelig.

Mannen min hadde med seg bilde av buketten han ville kjøpe og viste frem det i butikkene.

Han fikk priser fra 1000,- til over 2000,- FOR SAMME BUKETT!

Det lønner seg å forhøre seg.

Vi har oogså fått kjøpt roser til oppsatsene fordelaktig.

200 roser for 1000,-

:P La Guapa

Skrevet

Jeg betalte 3000 for min - og har fått så utrolig mange kommentarer i ettertid om hvor nydelig den var. (Første folk kommenterer når de ser bildene). Masse lyse roser og kalaer (har dessverre ikke noe bilde å legge ut!) Jeg var kjempefornøyd, og fikk utrolig bra service fra blomsterbutikken. Den var veldig forseggjort og det var tydelig at det ikke var fort gjort å lage en så flott bukett.

Jeg var utrolig fornøyd og fikk det jeg ville - så da tenker jeg ikke så mye på prisen. Det var verdt det. Og jeg ville ikke gått til en annen blomsterhandler som jeg ikke stolte på. Hadde sett mange buketter fra han som laget min, og visste at han var kjempeflink.

Skrevet

Runt 1500,- for en rund liten bukett.

runt 2000,- for en med heng.

Prisene varierer etter arbeid og blomstervalg.

Skrevet

Det er Tigergutt som er blomsteansvarlig. Og han vill ikke ut med prisen. Men da jeg sa at jeg trodde at 1500-2000 kr var passe og vanlig, utbrøt han; Du får ikke noen brudebukett under 2000!

Mine mistanker er at buketten kostet over 3000 kr. siden han ble så opprørt. Han sa senere på kvelden at jeg som visste hva jeg ville ha, og hva som kunne passe sammen, kunne sikkert ha gått i en rimeligere forretning. Men han kunne ikke det..

Ja,ja.. Det blir nok bra da tenker jeg!

Skrevet

Jeg skal ha en smal bukett som henger ned til gulvet, bestående av blekgule roser, blekgule fresia og burgunderrød små liljer. Blomsterbinderen tok seg god tid med meg og studerte bilder av kjolen og kom med forslag til form på buketten. Jeg har fått en pris på mellom 1200 til 1500 kroner, avhengig av hvor vanskelig det er å få tak i denne liljen da jeg skal ha den. Syns slett ikke denne prisen var ille!

Skrevet

Takk for svar. Det var mange fine buketter. Jeg ble oppmuntret over alt dere har fått for pengene! Her kan dere se buketten jeg nevnte (1600 danske kroner): http://www.brudebuketten.dk/

Skrevet

helenaa, den buketten er nydelig - og ofte dyr. Rosebladene sys på en opprinnelig rose så blomsterdekoratøren bruker mye tid på en slik bukett. Så om den er enkel og koster litt, er nok ikke 1600 så mye for en sydd rose - vet om noen som betalte 2500 for en slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...