Gå til innhold

Idrett grunnfag


Creo

Anbefalte innlegg

Hei,

vurderer å ta idrett grunnfag neste år, men lurer litt på hvordan studiet er lagt opp.

Hva vektlegges?

Trenger du erfaring/ferdigheter innen alle "grener"?

Hva føler du du fikk igjen for året?

Interessert i alle erfaringer!1212[ Dette Innlegg er endret av: Creo den 2002-02-24 22:47 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg gikk grunnfag idrett i Bø i Telemark, og jeg angrer ikke et sekund. Jobber nå med noe helt annet, men drømmer meg tilbake....ofte.

Du må absolutt ikke ha ferdigheter innen alle grenene. I Bø er det ganske lærer orientert, tror ikke det er det på NIH. Jeg hadde ikke opptaksprøve, noe jeg tror andre skoler har. Men det er kjekt om du har en generell kroppsbeherskelse etc

Vi hadde mye aktiviteter, skulle lære oss grunn ferdighetene i de ulike idrettene vi gikk gjennom, og så var det et par som fikk eksamen i den idretten. Eksamen gikk ut på at vi skulle lage et opplegg for et klasse trinn med et tema lærerne oppga. Fulgte du med i timen så var ikke det noe problem. I tilleg hadde vi litt biologi, ped, treningslære (teori) og kulturformidling.

Hvis du går inn på hjemmesiden til HIT (Høyskolen i Telemark) så står det litt info, samt at ukeplannene årets vinter ligger ute. Da får du et bilde av hvordan det er.

Det fine med å gå grunnfag idrett er at vi blir veldig godt kjent siden vi skal gjøre mye samme som krever tillitt.

Anbefaler deg på det sterkeste å søke, det er et kjempe morsomt år!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...