Gå til innhold

Tilgivelse


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du finner "hundrevis" av lignende temaer her inne.

Les dem!

Og nei,selvfølgelig skal man ikke uten videre tilgi. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg hadde tilgitt min forlovede, for jeg kan ikke tenke meg noe verre i hele verden enn ett liv uten ham........En ting er det man sier, men en annen ting er hvordan man handler til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Finnes ingen unnskyldning for å være utro. Har en først vært utro en gang, så tror jeg det er lett å være det en gang til.

Hadde brutt forlovelse med en gang jeg, hadde ikke hatt respekt for min mann dersom han hadde vært utro, og tror ikke jeg hadde kunnet levd med uvissheten om han ville være utro igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig... hadde hatt vanskelig for å forestille meg et liv uten ham, men samtidig - jeg hadde hatt store problemer med å kunne stole på ham igjen. Hadde nok blitt en plagsomt sjalu kone - "hvem var der? Hva gjorde dere? Hvem er hun som ringte? Hvor kjenner du henne fra?" osv. Og hvor godt har man det egentlig sammen da? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

men som jeg har sagt til min forlovede mange ganger er att vi har det så bra sammen, att hadde vi bare hatt en % av det vi har sammen,så hadde jeg vært i verdens lykkeligste forhold!!Selv om det att han hadde vært utro hadde vært ett helvete, så hadde vi likevell hatt så mye annet som jeg ikke ville gi slipp på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Gjest: Du sier at en ting er hva man sier og en annen ting hva man gjør - helt riktig det,du!

En ting er forloveden sier at hun/han elsker "Deg" men ved å være utro beviser denne personen at dette ikke er sant- ved å gjøre noe slikt mot sin forlovede - Hva skjedde med ærlighet og trofasthet??

Nei - utro en gang, utro flere ganger - gammel strofe som de fleste kan.

Min forlovede utro mot meg - resultatet hadde blitt en stor fot i rævva, bagasjen pakket og ingen sjanse til retur.

Jeg hadde sikkert vært knust, og ikke kunne forestille meg livet uten ham, men til syvende og sist fortjener jeg mye mer respekt og kjærlighet fra en som elsker meg nok til å vise dette ved å blant annet være meg trofast.

Ærlig talt, man har da en hjerne - ikke bare et hjerte??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et tema som jeg ikke kan svare på før problemstillingen er reell. Det er lett å si nå at "Nei! Det ville jeg ALDRI ha godtatt." Men det er ikke bare bare å gi opp en mann elsker.

Men som en annen før meg sa, så ville det ha skrantet med tillitten. Og forholdet hadde nok blitt deretter dårlig..

Huff! Ikke la oss tenke på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg VET at jeg ville ha elsket han like høyt

Jeg VET at det ville ha vært alldeles grusomt å starte et liv uten ham

Men jeg vet også at jeg aldri ville vært i stand til å tilgi,

langt mindre glemme....

Så jeg ville gjort oss begge urett ved å bli.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei, det er "brudd i avtalen", og jeg kunne ikke ha tilgitt en som har lovet å gifte seg med meg dersom han var utro.

Jeg ville hatt angst hver gang han var ute, blitt paranoid og gått fra vettet. Og gang etter gang sett for meg han i det mest intime øyeblikk med en annen... Til og med Bibelen oppgir utroskap som lovlig skilsmissegrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er et tema som jeg ikke kan svare på før problemstillingen er reell. Det er lett å si nå at "Nei! Det ville jeg ALDRI ha godtatt." Men det er ikke bare bare å gi opp en mann elsker.

Men som en annen før meg sa, så ville det ha skrantet med tillitten. Og forholdet hadde nok blitt deretter dårlig..

Så enig, så enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

lett å si - noen av dere som selv har vært utro og dermed følt hvordan deres partner tok det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei men min ex var utro mot meg i mange år, gjennom svangerskap og stort sett hele tiden vi var sammen, så jeg vet hvordan det er å være den parten.

Videre var min elskedes ex også særdeles utro, slik at vi føler oss sikre på at dette ikke er noe vi vil utsette hverandre for.

Vi har i tillegg til et trygt og stabilt kjærlighetsforhold også fjorten år bak oss som bestekompiser, og du kødder ikke med kompisen din....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var forlovet med en annen tildligere, og han var utro ved to anledninger. Dette skjedde etter 2-3 år, men vi var allikevel sammen i nesten 7 år. Greide nesten å glemme, men aldri å tilgi! Det er det vondeste jeg har opplevd!

Misten respekten for han, og dette var en ganske stor del av årsaken til at jeg til slutt valgte å flytte fra han.

Han jeg er gift med nå har vært utsatt for det samme og har også følgelig veldig sterke meninger om dette. Vi har diskutert dette flere ganger og er enige om null-toleranse-grense på dette området. Det er godt å være så trygg på en mann!

Men HVIS det allikevel mot formodning skulle skje, da vet jeg virkelig ikke... da ville hvertfall min lille verden falt fullstendig i grus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...