Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg leiter ettter programmer man kan endre utseende på mac. Btw shapeshifter funker ikke på mac 10.5.6 De har ikke oppdatert softwharen til den, å Candybar syntes jeg ikke noe om :sjenert: Hvordan går man også frem for å endre utseende med de eventuelle programmene og themes nedlastningene??? ( Ny på mac )

På forhånd, takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

leste ikke hele overskriften... :sjenert:

theme/ikoner/dock osv

Skrevet

Hvorfor liker du ikke Candybar?

Det går ann å skifte ikoner på programmer manuelt. Last ned ikonet, høyreklikk på det og trykk vis info. Så høyreklikker du på programmet, og velger vis info. Helt øverst i venstre hjørne av dialogboksene er ikonet. Trykk på ikonet du vil ha (blå ramme kommer rundt det) og trykk ⌘ (cmd) + c. Trykk på ikonet til programmet og trykk cmd+v. Da skal det være skiftet.

Themes til Leopard er litt verre, men du kan jo alltids sjekke ut Magnefique (http://www.macupdate.com/info.php/id/30497/magnifique). Hos meg ble ting litt små-ustabilt. Men sjekk det ut og prøv ;)

Til docken synes jeg at Candybar er suverent best. Men Superdocker (http://www.superdocker.com/) er også bra :)

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Skrevet
Du må søke Apple om lov før du kan endre utseendet i OS X. Som Mac-bruker er det forventet at absolutt alle skal bøye seg i nesegrus beundring for produktene deres, så i søknaden må du således gi en forklaring på hvorfor din smak og ditt behov er så forskjellig fra alle andres (ca. 10 sider). Husk å slikke Steve Jobs tiltrekkelig godt oppunder ryggen i prosessen.

Jeg må dessverre skuffe deg med at de fleste får avslag, og da som regel med en henvisning til diverse nedlastninger av GNU/Linux.

...linux-bitchene har tatt over for microsoft sine. Hurra.

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Skrevet
:skratte:

At du ikke ser den åpentbart utilsiktede ironien i denne kommentaren er i grunnen grisefestlig - og litt trist på samme tid.

:slåss:

Beklager :P jeg er litt for ødelagt av folk som ikke greier å debattere i mac vs. pc/linux-debatter at jeg er litt snappy, særlig når det ser ut til å ødelegge tråder. Men ja, skulle sett den, sorry :)

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Skrevet (endret)

Jeg spurte fordi jeg liker programmet godt, et program til min mac som er laget av en heeelt uavhengig utvikler som ikke har noe mer med Apple å gjøre enn at de lager programmer til deres opperativsystem. De aller fleste trenger ikke (og velger å ikke bruke tid på) å kunne tilpasse programvare, når programvare for de aller fleste gjerne venter at programvare allerede skal gjøre det de skal.

Så ja, jeg liker mac fordi det finnes et stort og levende miljø av tredjeparts-utviklere som utvikler fantastiske og gjennomtenkte programmer for min apple-maskin.

Men, TS: Jeg tok selvsagt feil, det beste for å bytte et ikon er nok å skifte til linux sånn at du kan skrive et program som kan gjøre det for deg, bare sånn at du har HELT kontroll over prossesen :)

PS: Hvis du - mot all formodning ikke synes dette er beste løsning, hva var det du ikke likte ved candybar, så kan jeg kansje anbefale et program som passer bedre for deg. Men som sagt regner jeg med at du også kansje er bevisst forbruker og lager ditt eget)

Endret av freezepop

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...