Gå til innhold

Skal være forlover

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være forlover i min søster sitt bryllup. Men hva innebærer det da?

Utrikningslag, noen kreative ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle er like blank som meg når det kommer til å være forlover?? :klø:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

En forlovers oppgave er vel i utgangspunktet strengt tatt bare å underskrive på at det ikke er noe i veien for at brudeparet kan gifte seg. De fleste engasjerer seg selvfølgelig mye mer enn dette, men du bestemmer selv hvor mye du vil engasjere deg.

Mine forlovere var med når jeg fant brudekjolen min, og har vært med å surfe på nettet etter sko, smykker etc.

Når det gjelder utdrikningslaget spørs det om du vil gå for et rolig ett eller et mer vilt ;)

Forslag: Spa, piknik, gå ut å spise, lære magedans (eller annen dans), sjokolade- eller vinsmaking, synge singstar, spille inn CD i studio, pakkelek (alle skal gi en liten ting, den kommende bruden skal gjette hvem gaven er fra og hva som er historien bak, trenger ikke være noen dyr gave, tror dette er ganske morsomt). Paintball, sumobryting i sånne "fettdrakter" etc kan gjerne være noe hvis hun er litt tøff/sporty av seg... Det var det jeg kom på i farten...

Skrevet (endret)

På bryllupsweb.no har de også veldig mange gode tips.

Du kunne jo kanskje forhørt deg med søsteren din om hva hun forventer av deg til bryllupet? Det er mange ulike bruder der ute, noen verre enn andre, så hva de forventer er helt forskjellig fra person til person.

Jeg selv forventer egentlig ikke så mye: at de orker å høre på bryllupsmaset mitt til tider :fnise: , utdrikningslag, hjelp til å dekke border dagen før og gjerne en tale.

Andre krever at forloveren er slaven deres som skal fikse alt for dem mens andre ikke krever noe som helst.

Endret av ^^Belle^^
Gjest Gift 2008
Skrevet

Det er vel litt forskjell i hva man forventer. Jeg giftet meg i fjor, min forlover var med å plukke ut kjole og tilbehør. Hun holdt et kjempegøy utdrikningslag for meg. Jeg tenker på det fortsatt hvor gøy det var. Det er nok lenge til jeg noen gang får alle venninne mine på ett sted. Tips: http://www.utdrikningslag.no/

På selve bryllupsdagen var det hun som passet på at jeg fikk i meg mat og at alt var i orden, og hun som hjalp meg på do på bryllupsdagen for det var helt umulig å gå på toalettet alene i den store kjolen :gjeiper:

Det var da jeg skjønte at jeg hadde valgt riktig forlover. Hehe.

Det er også vanlig å holde tale som forlover, evt skrive sang.

Lykke til :goodbye:

Skrevet

Jeg var forlover i min bror sitt bryllup. For min svigerinne. :)

Jeg fikk med meg de som hun ønsket å ha i utdrikkningslaget på tur med danskebåten. Alle betalte for seg selv pluss et par hundringser ekstra. Så var turen for bruden betalt med mat, drikke og litt lommepenger.

Hun fikk vite hva vi skulle et par dager før det skulle skje, sånn at hun fikk sjansen å pakke med seg det hun ville ha med.

Det var en kjempefin opplevelse for både brud og alle de andre som var med. :)

Skrevet
Det er vel litt forskjell i hva man forventer. Jeg giftet meg i fjor, min forlover var med å plukke ut kjole og tilbehør. Hun holdt et kjempegøy utdrikningslag for meg. Jeg tenker på det fortsatt hvor gøy det var. Det er nok lenge til jeg noen gang får alle venninne mine på ett sted. Tips: http://www.utdrikningslag.no/

På selve bryllupsdagen var det hun som passet på at jeg fikk i meg mat og at alt var i orden, og hun som hjalp meg på do på bryllupsdagen for det var helt umulig å gå på toalettet alene i den store kjolen :gjeiper:

Det var da jeg skjønte at jeg hadde valgt riktig forlover. Hehe.

Det er også vanlig å holde tale som forlover, evt skrive sang.

Lykke til :goodbye:

Jeg var også med å velge kjole. Var med til frisøren. Hjalp henne med kjolen og å holdestyr på alt mulig i løpet av bryllupsdagen. Jeg hjalp henne også på do. Tok bilder gjennom hele dagen. Fra tidelig på morningen hos frisøren, på vei til kirken, hos fotografen, når hun skulle på do (selvfølgelig ikke noe grisete, altså, men det var gansk artig med en trang dobås og en svæææær kjole!). Så jeg fikk tatt masse bilder for henne som hun satt kjempestor pris på! ;) (Bare et lite tips) ;)

Tale holdt jeg på sparket. Best sånn. Hadde egentlig ikke planer om det, men plutselig så sto jeg der, da :fnise:

Skrevet

ååå Tusen takk for svar. Dere er noen engler. :klemmer: Hun skal gifte seg nå i mai fikk vite jeg skulle være forlover i går. Litt sånn spontant hele bryllupet. Det skal bli et rolig utrikningslag men jeg vil der skal bli kjempe gøy selv om. Må bare prøve å være kreativ. Likte den spille inn en sang :fnise:

Skrevet

Hvis utdrikningslaget skal være rolig kan jeg komme med et tips: Hver gjest kjøper én blomst, reiser seg og sier noen ord til bruden. Dette gjorde de i utdrikningslaget til en godt voksen dame som ikke gadd å ha "utdritningslag". Dette var visst veldig koselig. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...