Gjest virvelvind Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Jeg har to jentekatter som er ca 10 mnd gamle. I det siste har begge begynnt å både gjøre nummer 1 og 2 på forskjellige steder i huset. De er begge innekatter til vi flytter om et par mnd og har aldri vært ute. De har løpetid akkurat nå hvis det har noe og si. Vi kjøpte en ekstra kattekasse for å se om problemet forsvant men det har ikke hjulpet nevneverdig. De bruker begge kassene, men langt ifra hele tiden, de prøver ikke en gang å gjemme seg men kan sette sg ned rett foran oss på gulvet og gjøre fra seg. Vi tar selvfølgelig tak i det men jeg ser ikke at det hjelper noe. Hva i alle dager kan være galt? Det har vært en del forandringer siden en veninne av meg har flyttet inn med stort flyttelass, kan det være at de har blitt stresset av det eller ikke trives lengre?
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Jeg vil egentlig tro at løpetid er det store stikkordet her. Du har ikke tenkt på å kastrere dem? Det er like greit at de får slippe de greiene der.
Gjest virvelvind Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 De skal kastreres, ja. Problemet er at den ene er syk, hevelse i luftveiene eller asma, og så lenge dyrlegen ikke finner ut hva det er så vil han ikke gjennomføre oprasjonen
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 Huff, det hørtes litt leit ut. Jeg vil som sagt tro det hovedsakelig er løpetiden, i alle fall tissingen. Den ene pusen min fikk løpetid før jeg rakk å kastrere henne, og hun begynte å tisse overalt som en liten gærning. Men når det er sagt, den samme pusen begynte å bæsje utenfor kassa nå og da for en tid tilbake, og da var det nok et trygghetsproblem for henne som gjorde det. Jeg fant ut at de to andre kattene gjerne satt og voktet på henne så hun ikke kom seg ut av doen igjen, og slo etter henne mens hun satt inni doen. Så det er absolutt sannsynlig at de kan være stresset på grunn av venninna di. Dessverre har jeg ingen gode råd, egentlig. Hvis det er tak på doen deres, ville jeg kanskje tatt av det, da har de bedre oversikt over hva som skjer rundt dem. Og løft dem så fort som mulig til doen hvis du ser de er i ferd med å gjøre noe, og ros dem masse, masse hvis de da bæsjer der. Tricky greier, egentlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå