Gå til innhold

Batt. til laptopen vil ikke lade

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det er kritisk batt.nivå og jeg fortsatt skal jobbe med laptopen så setter jeg inn strøm. Men, selv om den står på strøm så lader ikke batt. samtidig.

Hvis jeg slår av pc'n og lar strøm stå i, da er batt. fulladet når jeg skrur på pc'n noen timer etter.

Jeg har Vista Basic, og jeg finner ikke ut hva som er feil. Håper noen kan hjelpe meg, og fortelle meg hvor jeg kan evt. stille inn noe så den lader mens jeg sitter med pc'n på også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. koble fra strømmen til pcen,

2. ta ut batteriet

3. koble så til strømmen igjen uten at batteriet står i.

4. Deretter setter du inn batteriet igjen

Vil tro dette fungerer!

Skrevet

Takk - da skal jeg prøve det :)

Skrevet

min gjør av og til dette, stort sett holder det å starte pc på nytt og ta ut batteriet og sørge for at det sitter skikkelig i når det taes inn igjen=)

Skrevet

Du kan også teste ut å ta ut batteriet og strøm ledningen, holde på knappen inne i 30sek, og sette inn ledning og batteri på nytt og slå på maskinen...

Skrevet
Har du fått prøvd om det fungerer?

Det funket ikke.

Jeg tok ut batteriet og lot det ligge ute noen timer for så å teste på nytt og da ladet det selv om pc'n var på.

Men, neste gang og gangene etterpå lader batteriet bare når pc'n er av.

Skrevet (endret)

Da ville jeg ha tatt den med tilbake dit du kjøpte den og fått et verksted til å se på den... Si i fra hva du har prøvd, og at det hjalp en gang, men at feilen kom tilbake igjen etterpå.. Siden du har vista på maskinen (så sant du har kjøpt den med det vel å merke ;) ) så har du jo fremdeles reklamasjon på pcen :)

Forresten: hvilket merke er det på pcen? Bare av rein nysgjerrighet, jobber med pc salg til vanlig ;)

Endret av Aftensol
Skrevet

Det er en Compaq Presario CQ50 :)

Kjøpte den med Vista Basic i fjor sommer, så den er ikke ett år engang - så jeg vil tro jeg får en sjekk på garantien :)

Skrevet

Da burde det ikke være noe problem med å få det på garantien nei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...