Riskrem Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Jeg kjøpte et par Asics joggesko på G-sport til 1800 kroner for ca to uker siden. Og så fikk jeg reklame fra XXL i posten i dag hvor de samme skoene kostet 1500 kroner. Synes forskjellen er så stor! Argh! Skoene har jeg jo allerede brukt. Jeg kan sikkert ikke returnere de? Føler meg litt snurt
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Selvsagt kan du ikke returnere brukte sko bare fordi du har funnet dem billigere et annet sted.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 Dårlig research fra din side, synes ikke forskjellen var enorm. G-sport har sikkert en sykkel som er billigere enn på XXL, liksom. Kan ikke forvente at den sportsbutikken man går til uten å undersøke priser på forhånd nødvendigvis har den billigste prisen på alle produktene. Forstår det er kjipt, men jeg hadde ikke brukt et sekund mer på å tenke over det. Og nei, jeg har ikke så god råd at jeg kan handle hvor jeg vil, men jeg ville sett på det som en lærepenge.
flickan Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 Har ikke G-sport 100%-fornøyd garanti? Da får du levere tilbake varen uten forklaring og får igjen pengene. Mener den varer i 2 uker..De hadde det hvertfall før..
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 Har ikke G-sport 100%-fornøyd garanti? Da får du levere tilbake varen uten forklaring og får igjen pengene. Mener den varer i 2 uker..De hadde det hvertfall før.. Hun er jo fornøyd med skolen, hun vil bare ha den til 300 kroner billigere. Synes ikke du skal oppfordre til forbrukerrettmisbruk. På nettsiden står det ikke noe om at du ikke må forklare, forresten.
flickan Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 Måtte se på nettsidene, man kunne visst ikke få igjen pengene, bare ny vare i samme kategori. link
Riskrem Skrevet 21. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. april 2009 Joda, jeg kunne selvfølgelig ha gjort litt research. Men sånn ble det altså ikke denne gangen Får huske på at XXL kan være billigere neste gang da. Er bare litt småkjipt!
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #8 Skrevet 22. april 2009 Joda, jeg kunne selvfølgelig ha gjort litt research. Men sånn ble det altså ikke denne gangen Får huske på at XXL kan være billigere neste gang da. Er bare litt småkjipt! XXL er nesten alltids billigst...
Yummy_Mummy Skrevet 22. april 2009 #9 Skrevet 22. april 2009 XXL har jo prisgaranti på annonserte varer, så da skal det vel godt gjøres å finne dem billigere et annet sted.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #10 Skrevet 22. april 2009 Joda, jeg kunne selvfølgelig ha gjort litt research. Men sånn ble det altså ikke denne gangen Får huske på at XXL kan være billigere neste gang da. Er bare litt småkjipt! Synes det er pussig å sutre på dette. Det er jo ikke slik at det er fastpris på varer i Norge. Dette gjelder jo alt du kjøper, for eksempel kan det godt hende makrell i tomat på ICA er to kroner dyrere enn den er på Meny. Skulle du liksom ha noen rettigheter da?
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #11 Skrevet 22. april 2009 Skjønner ikke helt hvorfor du skal ha noen rettigheter her. Når man først er så snobbete at man kjøper sko til 1800 kr så burde vel ikke den prisforskjellen være noe å lage oppstyr om?
Jade Skrevet 22. april 2009 #12 Skrevet 22. april 2009 Hvis alle butikkene måtte hatt samme pris på alle varer, så hadde det ikke vært konkurranse, og prisene hadde vært skyhøye! Det er ingen lov som sier at alle må være billigst. Det er en selv som må gjøre research for å gjøre et godt kjøp. Det gjelder både pris, service, funksjoner og kvalitet.
Gjest antigartner Skrevet 22. april 2009 #13 Skrevet 22. april 2009 Jeg forstår at det er irriterende å finne ut at du kunne fått skoene billigere, men det er jo ikke sikkert XXL hadde skoene til den prisen på det tidspunktet du kjøpte dem? Som kjøper bør du gjøre research før du kjøper. Som et annet innlegg her sier: matvarer har jo også forskjellig pris uten at det gir deg rett til å få hevet kjøpet i den dyreste butikken. Det er mer irriterende når du kjøper en eller annen dyr ting (det være seg en sofa, et kjøleskap, et speilreflekskamera e.l.) og finner samme vare til halv pris hos samme forretning i en tilbudsavis fire dager etter. Jeg vet at butikkene kjenner til fremtidige tilbudskampanjer en tid i forvegen, for ved ett tilfelle gav en butikkansatt meg beskjed om at sofaen jeg ville kjøpe kom på tilbud uken etter. Den butikken høster i alle fall velvilje og et godt rykte blant kundene, noe jeg tror de tjener på i det lange løp selvom de tapte noen kroner på det enkeltsalget.
Batteri Skrevet 22. april 2009 #14 Skrevet 22. april 2009 Jeg vet at butikkene kjenner til fremtidige tilbudskampanjer en tid i forvegen, for ved ett tilfelle gav en butikkansatt meg beskjed om at sofaen jeg ville kjøpe kom på tilbud uken etter. Så fordi én ansatt i én butikk du var i visste om et tilbud på forhånd, betyr det at alle ansatte i alle butikker gjør det samme? Det er slettes ikke tilfelle.
Megana Skrevet 22. april 2009 #15 Skrevet 22. april 2009 Når man først er så snobbete at man kjøper sko til 1800 kr så burde vel ikke den prisforskjellen være noe å lage oppstyr om? Åh hallo, selv om ikke alle har/tar seg råd til sko til 1800 kroner betyr det ikke at de som kan/gjør det er snobbete av den grunn. Gode sko er faktisk en investering, sier selvfølgelig ikke at billigere sko ikke kan være gode, men det er ikke alle som spinker og sparer på alt mulig.
Gjest antigartner Skrevet 22. april 2009 #16 Skrevet 22. april 2009 Så fordi én ansatt i én butikk du var i visste om et tilbud på forhånd, betyr det at alle ansatte i alle butikker gjør det samme? Det er slettes ikke tilfelle. At absolutt alle ansatte i absolutt alle butikker kjenner til kommende tilbud er selvsagt ikke mulig, men det er tross alt minst like søkt å påstå at det bare var en eneste ansatt i en eneste butikk som kjente til at det skulle komme en kampanje. Selvsagt kan en ikke sikre seg at alle vet alt til enhver tid, men generelt skal de butikkansatte faktisk vite om kampanjer på forhånd. Dette bl.a. fordi kampanjevarene profileres på egen måte i butikkene. Dette er blitt enda enklere nå enn f.eks for 15 år siden, fordi mye mer kommunikasjon i butikkjedene nå er nettbasert. Herover har enkelte forretninger notorisk dårlig rykte for ikke å informere om slike ting, mens andre har ord på seg for å gi god informasjon. Jeg gav ett enkelteksempel, men det finnes mange flere. Dette er jo tema som diskuteres over lunsjbordene på mange arbeidsplasser (de fleste liker å gjøre en god handel, og mange liker å fortelle om det...), så jeg er tror nok ikke at jeg er den eneste som har både selvopplevde og sekundærinformasjon om slike eksempler.
Batteri Skrevet 22. april 2009 #17 Skrevet 22. april 2009 Jeg gav ett enkelteksempel Da bør du ordlegge deg annerledes enn Jeg vet at butikkene kjenner til fremtidige tilbudskampanjer en tid i forvegen Med denne setningen skjærer du alle over én kam. Og ja, jeg vet at jeg flisespikker.
Riskrem Skrevet 22. april 2009 Forfatter #18 Skrevet 22. april 2009 TS her. Litt OT egentlig, men altså: jeg valgte å kjøpe joggesko til 1800 kroner fordi jeg vet hvor viktig det er å investere i gode sko. Jeg har en treningsskade i benet som jeg helst ikke har lyst til å rive opp igjen. Så da kjøper jeg ikke sko til feks 300 kroner på Coop Obs
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #19 Skrevet 22. april 2009 Herover har enkelte forretninger notorisk dårlig rykte for ikke å informere om slike ting, mens andre har ord på seg for å gi god informasjon. Det må jo være dårlig butikk å gi beskjed om kommende salg, når man kan selge varen dyrere nå. Føler ikke at de har noen plikt til å informere om slikt i forveien.
Jade Skrevet 22. april 2009 #20 Skrevet 22. april 2009 OT: Jeg er typen til å kjøpe billige klær. Men når det gjelder sko, så betaler jeg litt ekstra for å få gode sko, f.eks. Ecco. Man skal tross alt gå og stå på skoene over lang tid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå