Gå til innhold

Soveretning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette er rette forum...

Mener å huske at jeg en gang leste om at hvilken retning kroppen lå mens man sov var av betydning. Tai Chi...?

Er ikke inn i dette, men registrerer at gutta mine har endret sovemønster etter at vi alle har byttet soverom og også soveretning på rommene våre...

Er det noe i dette?

Noen som vet hvor jeg evnt kan lete opp mere stoff om dette?

Gjest Invicta
Skrevet

Tai Chi er en kampsport.. Skyggeboksing. Mulig du tenker på Feng Shui? Det har visstnok noe med hvordan møbler og seng og sånt er plassert i rommet å gjøre.

Gjest Invicta
Skrevet

Ser nå at jeg burde oppdatert siden før jeg svarte deg.. Du har jo funnet ut av det allerede ;)

Skrevet

Ja, men den ene linken ble litt mye for meg, gitt...;)

"ikke ha slike blomster der for da blir mannen din utro..."?!

Kan tro på noe av dette, men ikke alt, nei! :)

Skrevet

Jeg fant noe her, klipper ut fordi artikkelen er så lang:

Et annet fenomen er at retningen man ligger i påvirker søvnkvaliteten. Dette skyldes bl.a. de magnetiske jordstrømninger. Du kan selv etterprøve hvor betydningsfull soveretningen er for søvnen. I noen himmelretninger klarer vi knapt å sovne, og lider under elendig søvn. I andre skjer innsovningen raskt og søvnen blir dyp. Det er ikke slik at alle for eksempel sover best med hodet vendt mot sør. Dette er individuelt. Men snu på sengen, verifiser forholdene for deg selv og finn din mest effektive soveretning.

(jeg mener også jeg har lest et konkret tips fra en bruker her inne... feuerstein?)

Jeg merker forskjell på hvor godt jeg sover i ulike rom, og tror NOE kan ha med retningen å gjøre. Men det er mulig det har vel så mye å gjøre med om jeg kan ligge med ansiktet vekk fra veggen, ha hodet i et "hjørne" og andre slike ting. Jeg sover også best i rom hvor senga står i en alkove, det gir kanskje mer trygghetsfølelse og ikke minst mindre lys. Og i kjellersoverom, som på min samboers forhenværende gutterom, sover jeg "for" tungt... Bare størrelsen på rommet kan påvirke meg, så synes ikke det er rart at søvnmønsteret endres når man bytter rom :)

Veldig interessant egentlig, jeg sliter endel med søvnproblemer og burde egentlig tatt mer hensyn til soverommet mitt...

Skrevet

Takk for linken, gjest.:)

Ja, jeg tror også at soveretningen er av noe betydning. Og det er nok også individuelt. Har man dobbeltseng er det ikke alltid like lett å ekperimentere med soveretningen - i alle fall ikke hos oss...;)

Men nå sover vi med hode anderledes enn i forrige rom. Sover i alle fall ikke dårligere...

Skrevet
Takk for linken, gjest.:)

Ja, jeg tror også at soveretningen er av noe betydning. Og det er nok også individuelt. Har man dobbeltseng er det ikke alltid like lett å ekperimentere med soveretningen - i alle fall ikke hos oss...;)

Men nå sover vi med hode anderledes enn i forrige rom. Sover i alle fall ikke dårligere...

Nei, det er ikke alltid man bare kan flytte på seng og møbler og dører for å finne ut av sovingen :ler: Vi hadde ikke fått åpnet klesskapet om senga sto annerledes... men neste gang jeg flytter tror jeg jeg skal teste ut litt før jeg møblerer permanent. Så lenge man ikke sover dårligere er det jo bra :)

Skrevet

Det er mye interessant å lese om Feng Shui - og noe som ser ut som rene nonsens. Jeg trodde lenge at Feng Shui handlet om i hvilken retning møblene skulle stå osv., men fant ut at det viktigste prinsippet faktisk er å holde boligen ryddig og å lufte godt hver dag! Og ting som å lukke skuffer og skapdører og å ikke ha elektroniske artikler i soverommet. Så det er mye som er logisk!

Skrevet
Det er mye interessant å lese om Feng Shui - og noe som ser ut som rene nonsens. Jeg trodde lenge at Feng Shui handlet om i hvilken retning møblene skulle stå osv., men fant ut at det viktigste prinsippet faktisk er å holde boligen ryddig og å lufte godt hver dag! Og ting som å lukke skuffer og skapdører og å ikke ha elektroniske artikler i soverommet. Så det er mye som er logisk!

Det tror jeg på!

Ingenting er så masete for sinnet som rot...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...