Gå til innhold

Amming på Kreta


Klips

Anbefalte innlegg

Ikke bare bare å sende meg på tur, her er mange spørsmål som må besvares først.

Lurer nemlig på hvor greit det er med offentlig amming på Kreta? På stranden, i parken osv. kan man vel finne seg et skyggefullt hjørne, men hva med overfylte caféer osv?

Er ikke så glad i å amme rett oppi nesa på folk, og hvis de i tillegg synes det er forkastelig av meg...

Noen som vet hva standarden er her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var nettopp på Kreta, i den lille byen Paleochora på sørsiden (nydelig sted!), og der ville det IKKE ha vært noe problem å gi bryst på stranden. Det var helt greit å kaste overdelen, selv om jeg ikke så noen som spradet rundt med nakne silikon-pupper slik du kan se enkelte andre steder i Hellas.

Derimot er jeg litt tvilende til kafe-amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg tror du skal være litt forsiktig med å amme offentlig når du er i land hvor det religiøse står betraktelig sterkere i samfunnet enn her hjemme i Norge.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei vi var på ferie i Amoudara på Kreta da sønnen min var 6 måneder og jeg ammet overalt jeg. Det er da verdens mest naturlige ting. Jeg fikk ingen stygge blikk. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Det er ikke alle som ser på offentlig amming som "normal oppførsel" Majan. Men de er kanskje litt mer ettergivende når det gjelder skandinaviske jenter som har for vane og vise seg frem.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva gjør man da? Kan jo ikke dra hjem til hotellet annenhver time heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere skal til et turiststed, så skal du ikke bekymre deg.

Jeg har sett folk som har byttet bæsjebleier på restaurantbord flere steder i "sydenland". (Ikke det at jeg satte pris på akkurat det)

Være heller forsiktig om du beveger deg inn i deler av byen med bare innfødte. Ellers kan du bare amme i vei, men du trenger jo ikke å slenge ut alt du har av pupper :blunke: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel være i hovedsak på turiststed, men en og annen avstikker kunne jo gjort seg. Jaja, jeg finner meg vel en krok.

Hva gjør greske mødre, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Skal vel være i hovedsak på turiststed, men en og annen avstikker kunne jo gjort seg. Jaja, jeg finner meg vel en krok.

Hva gjør greske mødre, da?

De er hjemme.

Jeg tror nok du kan amme jeg, er så mange turister der. Bare vær diskret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva gjør man da? Kan jo ikke dra hjem til hotellet annenhver time heller?

Man kan amme der man vil. Så lenge det skjer diskre. Ha med deg et helsepledd, eller bruk noe annet som du har til å dekke deg lett til med, før og etter amming. Mens babyen ammer ser jo ingen noe!

Jeg er enig i at melkefylte bryster ikke er noe som passer seg i all offentlighet. Selv soler jeg meg heller aldri i offentlighet toppløs.

Men det å amme er flott! Så lenge man viser at man tar hensyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var nylig på Kreta. Der opplevde jeg at mennene glodde noe enormt når man tok frem puppen :-? Litt ubehagelig, så jeg prøvde å være så diskre som overhodet mulig.

Noe annet var at mennene der nede hele tiden skulle klå på sønnen min :evil: Grrrrr......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å unngå å støte noen, bør du ikke amme, dersom du er i nærheten eller innen synsvidde av en kirke. Og de er det mange av, så kikk deg litt rundt først.

Lea skrev:

Om dere skal til et turiststed, så skal du ikke bekymre deg.

Jeg har sett folk som har byttet bæsjebleier på restaurantbord flere steder i "sydenland". (Ikke det at jeg satte pris på akkurat det)

Å skifte bleier på restaurantbord er ikke mindre enn utrolig ulekkert og kvalmt. Jeg hadde mistet matlysten momentant. Æsj! Makan ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...