Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke noen gadget-freak så trenger ikke så mange finesser. Ønsker å bruke den til lydbok og musikk. Radio er også greit. Den eneste finessen jeg på forhånd vet jeg vil ha er bokmerke.

Har fått noen tips om Ipod nano. Men lurer på om det er slik at det er eget format på ipoden?? Må en konvertere filformatet eller kjøpe egne filer fra appel??

Ellers vurderer jeg Creative Zen Vision :M.

??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er altså snakk om en mp3 spiller :jepp:

Gjest dineVibber
Skrevet

Jeg ville definitivt valg en iPod. Jeg har forsøkt flere mp3-spillere, men ingen slår iPod. Brukervennligheten er absolutt i en klasse for seg.

Du kan bruke .mp3 filer og apple sitt eget .aac på en iPod. Du trenger ikke å konvertere (hvis du ikke har .wma som er windows sitt, men dette er intet problem).

Musikken du kjøper fra iTunes blir lastet ned i .aac, men du kan enkelt konvertere de til mp3 i iTunes hvis du ønsker å spille de på andre mp3-spillere. Du blir faktisk spurt om du ønsker å lagre filen som .mp3 eller .aac.

Jeg hadde en Creative-spiller men den ble raskt solgt.

Nei går for iPod!!!!!!!

Skrevet
Jeg ville definitivt valg en iPod. Jeg har forsøkt flere mp3-spillere, men ingen slår iPod. Brukervennligheten er absolutt i en klasse for seg.

Du kan bruke .mp3 filer og apple sitt eget .aac på en iPod. Du trenger ikke å konvertere (hvis du ikke har .wma som er windows sitt, men dette er intet problem).

Musikken du kjøper fra iTunes blir lastet ned i .aac, men du kan enkelt konvertere de til mp3 i iTunes hvis du ønsker å spille de på andre mp3-spillere. Du blir faktisk spurt om du ønsker å lagre filen som .mp3 eller .aac.

Jeg hadde en Creative-spiller men den ble raskt solgt.

Nei går for iPod!!!!!!!

Så det er ikke noe mer "stress" men Ipod enn Creative da, Kanskje snarere tvert i mot??

Vet du om Ipod nano har bokmerkefunksjon?

Skrevet

Jeg vet ikke noe om iPod, men jeg har en Creative og kan anbefale det!

Egentlig er begge veldig gode merker har jeg inntrykk av, så det handler nok mer om personlig preferanse enn noe annet. Kanskje du kjenner noen som har slike, du kan jo be om å få leke med dem litt? :)

Skrevet

Hvordan fungerer "bokmerke" på en ipod/mp3-spiller? Hva slags funksjon er d?

Skrevet
Hvordan fungerer "bokmerke" på en ipod/mp3-spiller? Hva slags funksjon er d?

Hm, med fare for å høres frekk ut (ikke meningen!): det fungerer som et bokmerke! :) Om man f.eks hører på lydbok kan man gå inn i menyen og legge inn et bokmerke, slik at du kan starte akkurat der du stoppet, og slipper å spole og huske hvilket kapittel du var på og slikt.

Skrevet
Hm, med fare for å høres frekk ut (ikke meningen!): det fungerer som et bokmerke! :) Om man f.eks hører på lydbok kan man gå inn i menyen og legge inn et bokmerke, slik at du kan starte akkurat der du stoppet, og slipper å spole og huske hvilket kapittel du var på og slikt.

Godt forklart :jepp: HeHe

Noen som vet om Ipod har denne funksjonen. Evt om noen av modellene har det. Spiller ingen rolle om det blir Ipod nano eller Ipod classic som jeg lander på.

Skrevet

Jeg har prøvd både Ipod og Creative.

Etter min mening har Creative lettere brukervenlighet når det gjelder å få musikken inn på mp3 spilleren. Du kan bare plugge mp3spilleren til hvilken som helst pc, og "dra" filene inn på mp3 spilleren (Mp3en må ha Plugg&Play som de fleste creative har). Det er også mulig å kjøpe en creative/mp3spiller med innebygd USB, da trenger du ikke kabel en gang for å koble til pcen.

Det er ingen ipoder som har plugg&play. For å få musikk over på en ipod må du laste ned itunes og bruke medfølgende kabel. Dette var et problem i begynnelsen, men ettersom ipod har blitt populært er det mange som har itunes og kabler liggende så dette er ikke noe stort problem.

Men det er en annen ting jeg var borti med ipod, når jeg skulle kopiere musikk fra en kompis sin pc, ble musikken på min ipod slettet, og jeg fikk alt musikken fra "biblioteket" hans lagt inn på min ipod. Det var svært irreternede når dette skjedde, og det gjorde at jeg fikk en liten avsmake av hele apple systemet.

Når det gjelder brukervenlighet på spilleren og lydkvalitet har ipod et godt rykte! Noe som har blitt kritisert på ipod er at det ikke er så bra "forsterker" i ipoden, dvs. at du ikke får høy nok i headsett som er tunge å "drive".

Den siste mp3 spilleren jeg hadde var en Sandisk Sansa Fuze det var en såkaldt plug&play spiller, men da jeg fikk den kom den ikke opp på pcen, problemet da var at jeg måtte legge inn nyeste version av windows mediaplay. Dvs. at andre systemer en ipod også har begynt med at MÅ ha spesielle programmer for å få musikk på spilleren, jeg føler det ødelegger plug&play konseptet! Ellers er Sansa Fuze en helt topp spiller!

Nok vrøvl fra meg! Hvilken mp3 du velger er helt opp til deg! Jeg bare kom med mine egne erfaringer...:)

Skrevet

Tusen takk for dine tilbakemeldinger.

Var i butikken i dag og sjekket litt. Alle Ipoden'ene med skjerm har bokmerkefunksjon.

Fordeler og bakdeler med de modellene det står mellom. Får ikke i pose og sekk der jeg får alt jeg ønsker meg i en mp3 spiller. M.t.p design, brukervennlighet, system, pris osv.

Nå er det bare å ta et valg.... Det var det da :fnise:

Skrevet

Leser en anmeldelse av Ipod Classic. (Fra 2007). Der står det at de ikke har FM radio.

Stemmer det på årets modell?

Gjest dineVibber
Skrevet

Ingen iPod har radio pr. i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...