Gå til innhold

Kontaktlinser og basiskurve

Cottoncandy

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt kontaktlinser i noen år nå og har hatt litt lyst til å prøve fargelinser. På linsene mine som jeg har kjøpt hos optikeren er det basiskurve 8.9. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe fargelinsene på nettet, men jeg finner ikke en eneste type fargelinser med basiskurve 8.9. Vil en linse med basiskurve 8.6 (for eksempel) bli helt feil på øyet mitt, eller hvordan er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan hende den blir veldig ubehagelig, eller at den faktisk ikke blir sittende på øyet, så det beste hadde nok vært å spørre en optiker. Kurven har jo å gjøre med krummingen på øyet, og det er viktig at denne stemmer for at linsene skal sitte optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt kontaktlinser i noen år nå og har hatt litt lyst til å prøve fargelinser. På linsene mine som jeg har kjøpt hos optikeren er det basiskurve 8.9. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe fargelinsene på nettet, men jeg finner ikke en eneste type fargelinser med basiskurve 8.9. Vil en linse med basiskurve 8.6 (for eksempel) bli helt feil på øyet mitt, eller hvordan er det?

Jeg bruker linser med basiskurve 8.9, men kjøpte noen dagslinser med 8.6 på nett (virker som de fleste har en basiskurve på 8.6!?).

I vert fall, de linsene "kjente" jeg hele tiden, som et rusk som ikke ville forsvinne og de bevegde seg når jeg blunket. Det var så irriterende at jeg ikke klarte å gå med dem i mer enn 1-2 timer.

Focus soft color har basiskurve 8.9. De har ikke dekkende farge, men forsterker øyenfargen. Funket veeldig bra på mine blå øyne. Fikk en lys farge istendenfor den mørke jeg egentlig har:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...