Iset Skrevet 16. juli 2003 #1 Skrevet 16. juli 2003 har endel kyllingfileter i frysen (kjøpte på tilbud). men har jo ikke fantasi, så har noen tips til gode lette kyllingmiddager? kyllingsalat er jo godt, noe annet? klem Iset
Gjest Lea Skrevet 16. juli 2003 #2 Skrevet 16. juli 2003 Jeg steker biter av kyllingfilet sammen med grønnsaker og bruker en tomatsaus fra Blue Dragon på. Serveres med ris og brød. Ellers kan du lage kylling-fajitas. Krydre (og mariner) kyllingbiter. Stek på sterk varme og hold varmt. Stek stimler av løk og paprika ved STERK varme, slik at de fortsatt er sprø inni. Serveres med hvetetortillas og diverse tilbehør etter smak. Kyllingfilet med karrisaus er også godt.
mowgli Skrevet 16. juli 2003 #3 Skrevet 16. juli 2003 Del kyllingfilèene på midten, smør på med kremost med krydder/pesto/hvitløk/urter (jeg pleier å bruke pesto), snurr bacon rundt og fest med en tannpirker Det blir saftig og godt!
minniepus Skrevet 16. juli 2003 #4 Skrevet 16. juli 2003 Stek som biff, med provancekrydder, pepper og evt hvitløk. Hell på fløte når de er gjennomstekt, og la det koke litt. Smak til. Server med pasta (fersk).
Gjest Anonymous Skrevet 18. juli 2003 #5 Skrevet 18. juli 2003 Kanskje ikke akkurat en oppskrift for de varme dagene, men vedlig godt; Stek kyllingfilene Ha oppi; en boks med hakkede hermitiserte tomater med bassilikum og hvitløk en oppkuttet løk et beger med Cream Fresh La alt få en oppkok og krydre etter smak serveres med ris
fruenge Skrevet 18. juli 2003 #6 Skrevet 18. juli 2003 Mariner kyllingfile i: Olivenolje, sitronsaft fra frisk sitron, l itt sitronskall, chilipulver/frisk chili, honning (det er lurt å varme honningen forsikti opp så den får en mer medgjørlig konsistens.) Soyasaus frisk gressløk. La dette kose seg i min 3 timer. Og ta ikke for mye soyasaus i slik at den blir for dominerende. Hvis du vil kan du ha skjært opp fileen i biter og woke de, eller du kan steke de hele.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå