tuji Skrevet 16. juli 2003 #1 Del Skrevet 16. juli 2003 Jeg oppdaget Evy Bøgenes-bøkene en sommer jeg var på ferie hos mormor og morfar, og en dag kom jeg på dem igjen. Den gangen syntes jeg de var så utrolig velskrevne, men nå er det bare vittig med alle klisjeene. Skulle ønske jeg kunne få tak i noen av disse bøkene, husker at "Tina i det røde hus" var spesielt gripende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 16. juli 2003 #2 Del Skrevet 16. juli 2003 Jepp, husker dem godt! Har sett en del av dem på loppemarkeder og bruktbutikker, så det burde absolutt være håp om å få tak i dem igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 16. juli 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 16. juli 2003 Tror det blir sommerens prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 16. juli 2003 #4 Del Skrevet 16. juli 2003 Artig med slike prosjekter! Selv er jeg på jakt etter Agaton Sax bøker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 16. juli 2003 #5 Del Skrevet 16. juli 2003 Jeg husker veldig godt disse bøkene og jeg leste masse av dem. Husker jeg synes de var helt fantastiske, men jeg er ikke sikker på om jeg er enig i det i dag! Husker jeg leste en bok som het Sommer for Marianne. Den var såååå tjukk (sikkert max 150 sider). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 16. juli 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 16. juli 2003 Det er jo nettopp nå de er fantastiske! Så herlig gammeldags at det er til å le seg skakk av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 16. juli 2003 #7 Del Skrevet 16. juli 2003 Det er jo nettopp nå de er fantastiske! Så herlig gammeldags at det er til å le seg skakk av! Joda, det er jammen meg sant det! Artig når man husker på slike gamle ting og bøker er kjempegøy å lese! Kanskje det var noe jeg også skal bruke sommeren på gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scarlet Skrevet 16. juli 2003 #8 Del Skrevet 16. juli 2003 Ja, jeg husker Evy Bøgenes og bøkene hennes kjempegodt :D åå, fikk meg til å tenke tilbake på gamle minner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helenius Skrevet 16. juli 2003 #9 Del Skrevet 16. juli 2003 Hehe, jeg har hatt muntlig eksamen om "Juleballet" av Evi Bøgenæs. Jeg blir helt sånn: :o av kvinnesynet i de bøkene der. *grøsse* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 16. juli 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 16. juli 2003 Ja, det er jo helt sykt, men ganske morsomt. Husker jeg ble veldig emosjonell da jeg leste dem første gang. Var vel 13 år eller noe slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya :) Skrevet 16. juli 2003 #11 Del Skrevet 16. juli 2003 Jeg henviser til biblioteket. Tror kanskje jeg har lest en bok av henne selv. Jeg foretrakk egentlig Davy Crockett og Tarzan.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 16. juli 2003 Forfatter #12 Del Skrevet 16. juli 2003 Tror nesten jeg må på biblioteket, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisilie Skrevet 16. juli 2003 #13 Del Skrevet 16. juli 2003 -Har ei som heter "Over bekken etter vann" - den gjorde et stort inntrykk i 12-års alderen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 16. juli 2003 #14 Del Skrevet 16. juli 2003 Åh, gode gamle Evy Bøgenes... Tror jeg leste absolutt alle i 12-13-årsalderen - det var et spennende innsyn i en voksen verden.. Nå hadde jeg antagelig bare ledd meg ihjel! Leste Lykke og Ina også - morsomme bøker det også! Agaton Sax er jo morsom - husker jeg leste en del av bøkene om han, den lille detektiven som likte vannbakkels, men ikke kunne si v, derfor ble det bann-bakkels.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brudulja Skrevet 16. juli 2003 #15 Del Skrevet 16. juli 2003 Hehe, ja disse pleide vi å gi hverandre i bursdagspresanger en periode. Alt skjer i juni, På glattisen og Kitt... Alt til sin tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 16. juli 2003 #16 Del Skrevet 16. juli 2003 Jeg kan også huske flere av bøkene til Bøgnes når jeg leser i denne tråden (kan godt huske hvordan coverene på bøkene så ut og at jeg elsket dem.) Men tror dere jeg kan huske hva de handlet om? :o Nei da, min hjerne er lekk som en sil her i sommervarmen... Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 16. juli 2003 #17 Del Skrevet 16. juli 2003 Jeg slukte de også rått. Det enmeste jeg husker i dag, er en jente som bodde med sin slemme mor og småsøsken i en koie. En dag skulle barnevernet komme, og hun gikk til bekken og vasket sin eneste truse (som hun hadde på seg) i det kalde vannet fordi hun ville være ren. Buhuu, hikst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnalina Skrevet 16. juli 2003 #18 Del Skrevet 16. juli 2003 tror jeg leste alle bökene hennes i sin tid - var flittig gjest på biblioteket da! Alle jentene i klassen gjorde det, og var skjönt enige om at det var veldig bra böker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 16. juli 2003 #19 Del Skrevet 16. juli 2003 Å jeg har lest ALLE SAMMEN!!! :D Er KJEMPEMANGE år siden, men husker at jeg syntes de var SÅ utrolig bra den gang.....må ha vært på barneskolen, det!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salt Skrevet 16. juli 2003 #20 Del Skrevet 16. juli 2003 Skulle ønske jeg kunne få tak i noen av disse bøkene' date=' husker at "Tina i det røde hus" var spesielt gripende [/quote'] Den husker jeg også, den var en av favorittene mine! For ikke å snakke om "Tilgi meg Fredrik", lurer på om den var om ei jente som plutselig fikk en stemor, stesøster og stebror å forholde seg til. Var det Annabel hun het, mon tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå