Gjest stig Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Ser mange hanner som ikke går sammen, men hva kan en forvente om to hanner møtes? Eks. på tur. Som eier ike kan forutse.
Gjest Wind Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Mannfolk? Eller katter? Eller hunder? Fisker? Regner med det er hunder, men det går fint an å spesifisere det. Om to hannhunder møtes kan mye skje. Det kommer an på hundene. Alder, dominans, osv. Noen går godt sammen, mens andre er full krasj. Men det samme kan gjelde med en hannhund og en tispe eller to tisper, så kjønn er ingen garanti for at det ikke blir slosskamp.
Troyamin Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 Ser mange hanner som ikke går sammen, men hva kan en forvente om to hanner møtes? Eks. på tur. Som eier ike kan forutse. Hvis du går tur med en hund du ikke kjenner adferden og oppførselen overfor andre hanner- IKKE HILS! Dermed utelukker du eventuell kræsj. Hunder behøver ikke hilse på alle andre hunder når du er ute på tur.
waco Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 to tisper av rasen terrier av et slag er vel ikke alltid verdens vennligste mot hverandre heller har jeg erfart. Hva gjør man når to bikkjer flyr på hverandre? lar de bli ferdige eller risikere fingrene sine ved å skille dem?
Troyamin Skrevet 22. april 2009 #5 Skrevet 22. april 2009 Hva gjør man når to bikkjer flyr på hverandre? lar de bli ferdige eller risikere fingrene sine ved å skille dem? Det kommer vel an på str? Selv ville jeg aldri latt to tisper sloss. Min erfaring er at de aldri blir "ferdige" med hverandre. Så ja, da har jeg gått mellom og risikert lemmer... Hannhunder som sloss pleier å brake hardt sammen. Men blir gjerne fortere ferdig og rangen oppgjort. Men husk, dette gjelder absolutt ikke alle. bunn og grunn får en håpe at begge bikkjene har forsikring. Kan legge til at jeg haddee krevd dyrelegeregningen dekket av eieren til hunden som uprovosert fløy på min hund. Og i motsatt tilfelle tilbudt meg å betale dyrelegeregningen dersom min hund uprovosert var den som startet slosskampen.
Gjest Wind Skrevet 22. april 2009 #6 Skrevet 22. april 2009 Å skille to hunder som sloss er ikke nødvendigvis det enkleste i verden. Men har også litt erfaringen at hannhunder liksom blir ferdige med det, mens tispene ikke blir det. Onkelen min prøvde å skille sine to tisper en gang, og endte opp med en god del bitt på hendene, og måtte til legen for stivkrampesprøyte og hele pakka. Noe som visst skal være effektivt er en bøtte (kaldt) vann over hundene, men det er jo ikke akkurat noe man drar med seg ut på tur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå