BillyBoy Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Det er bare 12 timer siden jeg trente benkpress (tok i til det ikke gikk mer, serie på 3x8 repetisjoner). Og jeg kjenner at jeg allerede er støl. Har trent jevnlig, så det er ikke den stølheten som kommer når en muskel ikke er vant til belastning. Hva er egentlig stølhet? Har det noe med at gjenoppbyggingen av muskelen har startet, og derfor vil være i fred? Jeg innbiller meg at det tok lengre tid før stølheten meldte seg da jeg var mer utrent... Kan det stemme?
Gjest Mea Culpa Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 (endret) Hvis jeg ikke husker feil saa blir man stoel pga. brister i musklene som foelge av trening, noe som faar kroppen til aa reparere dem og gjoere dem stoerre og sterkere. Og det er visst saann at det merkes fortere naar man er bedre trent. Det kommer jo selvfoelgelig ogsaa an paa hvor mye man tar i. Endret 21. april 2009 av Mea Culpa
Gjest pigesind Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 Det stemmer det som sies over her. Restitusjonen, som starter rett etter trening, er musklene som reparerer seg selv etter å ha pådratt seg skader - det er altså dette som ofte kan forårsake stølhet. Arr- og muskelvev bygges opp igjen og det beste er å hvile for å la de restitueres. Er du veldig godt trent kan aktiv hvile være en idé. Inntar du en tilstrekkelig mengde proteiner like etter treningen vil restitusjonen gå raskere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå