Rafi Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Ja, da er jeg i gang med å selge leilighet:) Jeg har hatt 3 meglere på befaring, og sitter nå og vurderer og sammenligner tilbudene jeg har fått fra dem. Store forskjellen var det ikke, men synes DNBNOR Eiendom skiller seg ut som litt gunstigere enn de 2 andre. De meglerne det står mellom er fra Krogsveen, Aktiv Eiendom og DNB NOR. Noen som har noen erfaringer når det gjelder de, eller vet noe om hvem som er bra eller ikke? Virker som alle 3 har solgt en del i området rundt her, DNBNOR hadde en bra prosentdel der og:)
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Se på kunnskapen og kjemien de har. Ikke hva andre har erfart. Noen har god erfaring med 1 og 2, andre har negativ erfaring med de samme. Da vi solgte hadde vi inne 5-6 eiendomsmeglere. 1 lå veldig høyt og 1 lå veldig lavt. Vi spurte disse om hvorfor. Den som lå høyt forklarte hvorfor og den som lå veldig lavt svarte "sånn er det bare". Så da gikk vi ny runde med 2 som lå midt på og den som lå høyest. Den ene midt på gadd ikke komme på et nytt møte og ble derfor ekskludert. De to siste tok vi et møte til på og så an hvem av dem som hadde kunnskap og kjemi til å selge vår bolig best. Den som vant var tilfeldigvis den med høyest verdivurdering. Og det var ikke et godt kort for megleren, vi var skeptiske til om h'n satte prisen høyt for å kjøpe oss på den måten. Men valget vårt var riktig; vi fikk faktisk den prisen megleren hadde forespeilet oss i verdivurderingen, selv om den lå et godt hakk over alle andre meglere. Vi var krevende boligselgere og megleren var en krevende megler så sammen gjorde vi en knalljobb! Megleren var rolig og balansert, behagelig og ikke stressa og hyper selger. Akkurat det vår bolig trengte.
Rafi Skrevet 22. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. april 2009 Takk for gode råd:) Det blir ikke lett å velge. De prøver jo å overgå hverandre som bare det her, for at jeg skal velge dem. Og alle er veldig trivelige. Holder en knapp på Aktiv fordi de har så flotte prospekter og alt virker veldig forseggjort og ordentlig der. Men så kommer Krogsveen med et godt tilbud:) Tror allikevel jeg velger Aktiv.
flickan Skrevet 23. april 2009 #4 Skrevet 23. april 2009 Jeg vil påstå at selve "personen" som skal selge er vel så viktig som hvilket firma h*n representerer. Du har valgt store, seriøse meglerbedrifter som du kan forvente en viss proffesjonalitet fra uansett. Kjemi med megler og hvordan h*n fremstår for en kjøper i deres kundegruppe har mye å si. En bestemor på lelighetsjakt ser etter andre ting enn et ungt par i 20-årene. Og det er viktig at h*n kjenner området godt. Hvordan er naboene, hvilke skoler/butikker, barnehager osv er i nærheten. Tillit til megler er viktig, både for kjøper og selger.
Gjest Gjest la novia Skrevet 23. april 2009 #5 Skrevet 23. april 2009 Forsikre deg om at megleren faktisk er der på visningene. Vi har vært på mange Krogsveenvisninger, og de assistentene som var der, visste svært lite om leiligheten.
Honesty Skrevet 23. april 2009 #6 Skrevet 23. april 2009 Og vær nøye på å sjekke ut hva prisen faktisk innebærer. Vi hadde for eksempel erfaring med en megler som satte prisantydningen lavere enn de andre, for så å ha en klausul om at de krevde 10% av det leiligheten gikk til over prisantydning. De ble ikke valgt, for å si det sånn.
flickan Skrevet 23. april 2009 #7 Skrevet 23. april 2009 Forsikre deg om at megleren faktisk er der på visningene. Vi har vært på mange Krogsveenvisninger, og de assistentene som var der, visste svært lite om leiligheten. Signerer denne. Vi opplevde det samme. Jeg skjønte plutselig hvordan han kunne si at "han solgte mest" på sitt kontor. Han hadde jo assistenter som gjorde alt for ham. Han var ikke på noen av visningene, heller ikke den første som vi var lovet. Assistenten var flink han, og passet vår kundegruppe, så skal ikke klage på det. Men vær obs på problemstillingen. Vi ante jo ikke hvem vi egentlig fikk da vi takket ja til han som virket mest erfaren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå