Gå til innhold

Kan jeg gå med denne i et bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det er dresskode mørk dress. Og kan jeg ha knall røde sko til samt veske?? Eller?? Det tar litt tid før kjolen kommer opp....Den er svart og hvit.

Kjolen

Endret av Daiquiry
Skrevet

Ja, ifølge kleskoden kan du det.

Skrevet

Vanskelig å se skjørtelengden, men med et kast eller bolero til å dekke over den uanstendige ryggskjæringen og dype utrigningen burde da den være grei?

Skrevet
Vanskelig å se skjørtelengden, men med et kast eller bolero til å dekke over den uanstendige ryggskjæringen og dype utrigningen burde da den være grei?

Du må tulle?? Er denne uanstendig?

Skrevet

Ja, den ekstra ryggskjæringen er uanstendig. Mørk dress er et ganske så konservativt antrekk.

Skrevet

Uanstendig ryggsjæring du liksom. LOL

Bruk kjolen i bryllupet du Daiquiry.

Skrevet

Jeg har tenkt til det. Men skal selvfølgelig ha et sjal eller en bolero, hvis det er litt kjølig ute. Men ellers skal jeg ikke bruke det...

Skrevet
Det er dresskode mørk dress. Og kan jeg ha knall røde sko til samt veske?? Eller?? Det tar litt tid før kjolen kommer opp....Den er svart og hvit.

Kjolen

Er det ikke noe greier om bruk av svart i bryllup da... :klø:

Skrevet
Er det ikke noe greier om bruk av svart i bryllup da... :klø:

Jo, men det er i ferd med å forsvinne...min søster gikk i svart i et bryllup og det var det flere andre som gjorde...men jeg er litt enig, men jeg tenkte siden denne hadde hvitt i seg og at jeg skal gå med knall røde sko, så blir det ikke så ille.

Gjest antigartner
Skrevet

Her står det hva dresskode "mørk dress" innebærer for damer:

http://www.skikkogbruk.no/index.php?id=30&nid=32

Til kirken ville jeg dekket skuldre/rygg med et selskapssjal, en bolero eller liknende. Der er jeg enig med Wadjet. Til festen, derimot, kan jeg ikke se at det skal være noe problem.

Jeg ville vært mer skeptisk til hvordan kjolen egentlig er, siden det er en billigkjole fra GT. Billige kjoler ser gjerne billige ut! Dårlig stoff, dårlig snitt og dårlige sømmer synes med en gang.

Skrevet

Kul kjole! :jepp: Enig med de som sier at du nok bør dekke deg litt til i kirken, men ellers burde det gå bra. Knall røde sko tror jeg hadde blitt kjempetøft til, men mulig det blir for mye om veska også er knallrød...

Skrevet

Syns kjolen er fin :)

Hadde ikke reagert om noen av mine gjester kom i en slik.

Gjest bsrtjh
Skrevet

kjolen var veldig fin, den.

jeg er ikke spesielt konservativ, men jeg synes nok det blir for bart i kirken uten sjal.

til fest er den ok, men jeg synes fortsatt det hadde blitt litt for sexy med både utringing og halvbar rygg under middag osv. spesielt om den sitter trangt.

så det kommer liksom an på størrelsen på frontpartiet ditt:=)

rødt er veldig kult til! men jeg ville også hatt sjal til siden bryllup jo gjerne kan være blanding av både pent/casual og mer formelt. ikke så lett å vite i hvilken ende av skalaen øvrige gjester ligger i.

Skrevet

Fin kjole!

Hvis du er usikker er det letteste å spørre brudeparret.

Selv om tradisjonen om å komme i sort har endret seg, er det ofte noen par som ikke liker ideen om gjester i sort, selv om man spicer opp med andre farger.

:jepp:

Skrevet

Ikke i det hele tatt! Jeg har også skrevet mørk dress i mine invitasjoner, men hadde ikke reagert negativt på denne kjolen. Stilig var den! :jepp:

Gjest Gjest_Mie_*
Skrevet

Kjolen er sikkert grei den, men ikke til bryllup! Syns den var for "naken", kort og tettsittende,og at den derfor ikke passer. Det holder at en kjole er f.eks kort, men da bør den dekke mer oppe, og hvis den har dyp utringning foran og bak (som denne), bør det være litt lengde på den. Ellers enig med overstående som mente en kjole fra GT fort ser billig ut. Syns ikke det gjør noe å stille i sort kjole i bryllup, så lenge det ikke bli helsvart i tilbehøret, men her er det ikke fargen som er mitt ankepunkt. Hadde ikke likt hvis noen gikk med denne i mitt bryllup.

Skrevet

Jeg synes det ser ut som du skal servere i bryllupet, jeg.

Skrevet

Nå om dagen er det jo tydeligvis helt greit at bruder flyr rundt i grusomme stoppeløse kjoler uansett hvor mye de veier, så da kan jeg ikke fatte hvorfor ts ikke kan ha den kjolen.

Hvis en gjest skal dekke seg til i kirken, så bør vel disse brudene med stroppeløse kjoler gjøre det samme?

Gjest antigartner
Skrevet (endret)

Jeg er enig med deg, jeg. Tenkte ikke på det med en gang, men jo mer jeg ser på kjolen, jo mer "liten-servitør-drakt" blir den.

Riktig tilbehør kan selvsagt bidra til å svekke dette inntrykket.

Endret av Arwen
Skrevet

Kjolen

Jeg synes kjolen var flott. Bruk gjerne et smykke eller hårpynt med litt farge på i tillegg til sko. For vesken kommer du jo ikke til å bære hele kvelden.

Men stilig kjole. :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...