Gå til innhold

Brudepike på 3 mnd...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en skjønn liten jentebaby som kun er 3 mnd når vi gifter oss. Det hadde vært kjekt å ha henne med som brudepike, men det blir litt kjipt å trille henne oppover kirkegulvet i vanlig vogn. Noen som har noen forslag til andre alternativ? :yvonne:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I et bryllup jeg var i hadde faren til bruden den lille datteren til brudeparet (var vel et halvt år eller så) på armen, så ble hun overlevert til brudens mor da far "gav vekk" datteren.

Det er jo en måte å gjøre det på. :)

Skrevet

datteren vår var brudepike da giftet oss, hun var 5 mnd.

Nå giftet vi oss ikke i kirken, men ute.

Hun ble bare holdt av min søster under selve vielsen. Tok bilder ute etter vielsen hvor hun var med på en del av bildene..

hvis hun må være med opp kirke gulvet - kanskje hun kan bli med forloveden din når han går opp....

Gjest lignende
Skrevet

En på jobben gjorde det omtrent likedan som Leanne, barnet var et halvt år. Det fungerte fint, og var kjemperørende. Men for å være sikker på at barnet holdt seg rolig under vielsen, brukte de "barnevalium" stikkpiller som de hadde fått på resept da datteren deres hadde feberkramper en måned tidligere. Ulempen var at barnet så helt apatisk ut på bryllupsbildene.

Gjest Purple Haze
Skrevet
En på jobben gjorde det omtrent likedan som Leanne, barnet var et halvt år. Det fungerte fint, og var kjemperørende. Men for å være sikker på at barnet holdt seg rolig under vielsen, brukte de "barnevalium" stikkpiller som de hadde fått på resept da datteren deres hadde feberkramper en måned tidligere. Ulempen var at barnet så helt apatisk ut på bryllupsbildene.

Seriøst??! :haar:

Hvis man må dope barna sine for at man skal kunne ha de med som brudepiker/svenn, er man vel grenseløst egoistisk og uansvarlig. En skal jammen høre (eller lese) mye rart....

Skrevet
Men for å være sikker på at barnet holdt seg rolig under vielsen, brukte de "barnevalium"

Det er rimelig drøyt å dope ned en unge for at den skal holde kjeft i kjerka.

Håper virkelig du ikke er seriøs?!?!

Skrevet

Dette må være tull!

Skrevet (endret)
Jeg har en skjønn liten jentebaby som kun er 3 mnd når vi gifter oss. Det hadde vært kjekt å ha henne med som brudepike, men det blir litt kjipt å trille henne oppover kirkegulvet i vanlig vogn. Noen som har noen forslag til andre alternativ? :yvonne:

Støtter forslaget til -Stine- hvor faren bærer babyen. Evt. kunne du fått lånt en veldig lekker gammeldags vogn. Ser for meg noe veldig søtt, ikke stor, med blonder og detaljer... Aner ikke hvor du får tak i noe slikt.

Håper dette er tull. Man "doper" ikke unger for å få et "søtt" innslag i bryllupet.

Endret av Jade
Skrevet

Jeg skal være forlover i mai, og bruden har en niese som da er 4 mnd. Hun foreslo at jeg kunne bære barnet opp kirkegulvet. Jeg likte ikke helt forslaget, og sa: Og hva om ungen gulper på meg, da? Jeg føler at jeg har nok med å ordne slep og slør og holde blomster...

Gjest Er det mulig?
Skrevet
Jeg skal være forlover i mai, og bruden har en niese som da er 4 mnd. Hun foreslo at jeg kunne bære barnet opp kirkegulvet. Jeg likte ikke helt forslaget, og sa: Og hva om ungen gulper på meg, da? Jeg føler at jeg har nok med å ordne slep og slør og holde blomster...

Et spedbarn som brudepike/brudesvenn????

Herregud,det må da være noe av det dummeste jeg har hørt på lenge... - At du skal bære en baby slik, altså. Forstår deg veldig godt.

Ungene får vel i det minste ha lært seg å gå selv før vi voksne skal bruke dem som rekvisitter til alt mulig... :nei:

Skrevet

Hei!

Vi har en datter som er 1 år da vi gifter oss og hon kan ikke gå enda men vi ska orden det sån att en av di andre barnen skall ha hon på armen. Mest trulig blir det en av søstrene som tar ansvar for ho mens vi er i kirka. Eller att gudmor til hon får gå lamme oss opp altergangen.

Vi har totalt 6 barn som skall vare med :biggrin:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...