Gjest Forlover Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 for en ukes tid siden spurte en av venninnene mine meg om å være forloveren hennes=) Jeg vet det er en del som må gjøres og forberedes, derfor har jeg begynt allerede nå, selv om det er et års tid til bryllupet=) Jeg har funnet diverse priser rundt om og nå mangler det egentlig bare å sette sammen et program, få invitert gjester, sette dato og bestille plass/time til de tingene jeg bestemmer meg for. Det jeg egentlig lurer på er hvordan jeg skal fordele dette med penger, det kan jo fort komme opp i noen tusenlapper dette her, og vi blir vel 10 stk som skal være med. Hadde dere syns det var greit at dere måtte betale 500kr for å være med på utdrikningslag til en god venninne? Jeg skal ikke sende bruden noe sted for seg selv, så pengene blir jo bare brukt på deres egen deltakelse hvis dere skjønner... Jeg har tenkt å spørre folk for jeg legger endelige planer hva de er villig til å betale. Vi er jo tross alt studenter hele gjengen... Så hva har dere vært med på før? Er det vanlig å bare dukke opp på et utdrikkningslag og ikke ha betalt noe i det heletatt, jeg kan jo ikke ta regningen aleine, da blir det jo et utrolig kjedelig utdrinkingslag hvor jeg må lage mat og ha det hjemme hos meg, syns nesten at jeg må gjøre litt mer ut av det... Setter pris på alle tilbakemeldinger!=) (Jeg la føst denne inn på bryllupsforumet, men der var det vist ingen som ville svare...)
Gjest hopeful Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 500kr er vel en ok sum for et utdrikningslag. Kommer jo an på hva du har planlagt også.. Har hørt om flere forlover som sitter igjen med mesteparten av regningen fordi folk ikke betaler. Kan jo være greit å be om pengene i forkant, slik at du kan legge ut for tingene du bestiller uten at det går utover din personlige økonomi. Lykke til
Stillest vann Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 for en ukes tid siden spurte en av venninnene mine meg om å være forloveren hennes=) Jeg vet det er en del som må gjøres og forberedes, derfor har jeg begynt allerede nå, selv om det er et års tid til bryllupet=) Jeg har funnet diverse priser rundt om og nå mangler det egentlig bare å sette sammen et program, få invitert gjester, sette dato og bestille plass/time til de tingene jeg bestemmer meg for. Det jeg egentlig lurer på er hvordan jeg skal fordele dette med penger, det kan jo fort komme opp i noen tusenlapper dette her, og vi blir vel 10 stk som skal være med. Hadde dere syns det var greit at dere måtte betale 500kr for å være med på utdrikningslag til en god venninne? Jeg skal ikke sende bruden noe sted for seg selv, så pengene blir jo bare brukt på deres egen deltakelse hvis dere skjønner... Jeg har tenkt å spørre folk for jeg legger endelige planer hva de er villig til å betale. Vi er jo tross alt studenter hele gjengen... Så hva har dere vært med på før? Er det vanlig å bare dukke opp på et utdrikkningslag og ikke ha betalt noe i det heletatt, jeg kan jo ikke ta regningen aleine, da blir det jo et utrolig kjedelig utdrinkingslag hvor jeg må lage mat og ha det hjemme hos meg, syns nesten at jeg må gjøre litt mer ut av det... Setter pris på alle tilbakemeldinger!=) (Jeg la føst denne inn på bryllupsforumet, men der var det vist ingen som ville svare...) Det er vel vanlig at alle betaler for seg selv + like deler av fellesutgifter (spes utgifter til bruden/brudgommen)? I de utdrikningslagene jeg har vært med på, har vi ikke betalt noe på forhånd; forloveren har lagt ut for brudgommen og fellesutgifter og sendt ut regnskap etterpå, evt. har vi delt der og da. Lag programmet på forhånd, så vet folk hva det ca. kommer til å koste. De som har ekstra dårlig råd, kan holde tilbake på alkoholen. Om 500 kr er mye eller lite, må du nesten avgjøre selv, hadde du selv betalt 500 kr for å være med?
Gjest ts Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 Det er vel vanlig at alle betaler for seg selv + like deler av fellesutgifter (spes utgifter til bruden/brudgommen)? I de utdrikningslagene jeg har vært med på, har vi ikke betalt noe på forhånd; forloveren har lagt ut for brudgommen og fellesutgifter og sendt ut regnskap etterpå, evt. har vi delt der og da. Lag programmet på forhånd, så vet folk hva det ca. kommer til å koste. De som har ekstra dårlig råd, kan holde tilbake på alkoholen. Om 500 kr er mye eller lite, må du nesten avgjøre selv, hadde du selv betalt 500 kr for å være med? Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å bruke 500 på dansekurs, et par timer i leid spaavdeling og middag=) Det er nok en del som må betales på forhånd, derfor jeg vil at folk betaler inn det på forhånd, blir det resturant så tar jeg regningen til bruden, og resten betaler for seg. Men folk skal få vite prisen i god tid sånn at fattige studenter kan spare opp de 500 kronene=)
Stillest vann Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å bruke 500 på dansekurs, et par timer i leid spaavdeling og middag=) Det er nok en del som må betales på forhånd, derfor jeg vil at folk betaler inn det på forhånd, blir det resturant så tar jeg regningen til bruden, og resten betaler for seg. Men folk skal få vite prisen i god tid sånn at fattige studenter kan spare opp de 500 kronene=) Høres greit ut det, hvis man må betale regninger på forhånd er det vel ikke unaturlig å ta forhåndsbetalt fra deltakernene. Ellers hadde jeg som vanlig deltaker forventet å betale for min andel av det brud/brugdom spiser og drikker, inkl. restaurant.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå