Gå til innhold

Utdrikkningslag=)

Anbefalte innlegg

Gjest Forlover
Skrevet

Jeg er så glad! for en ukes tid siden spurte en av venninnene mine meg om å være forloveren hennes=) Jeg vet det er en del som må gjøres og forberedes, derfor har jeg begynt allerede nå, selv om det er et års tid til bryllupet=)

Jeg har funnet diverse priser rundt om og nå mangler det egentlig bare å sette sammen et program, få invitert gjester, sette dato og bestille plass/time til de tingene jeg bestemmer meg for.

Det jeg egentlig lurer på er hvordan jeg skal fordele dette med penger, det kan jo fort komme opp i noen tusenlapper dette her, og vi blir vel 10 stk som skal være med. Hadde dere syns det var greit at dere måtte betale 500kr for å være med på utdrikningslag til en god venninne? Jeg skal ikke sende bruden noe sted for seg selv, så pengene blir jo bare brukt på deres egen deltakelse hvis dere skjønner... Jeg har tenkt å spørre folk for jeg legger endelige planer hva de er villig til å betale. Vi er jo tross alt studenter hele gjengen...

Så hva har dere vært med på før? Er det vanlig å bare dukke opp på et utdrikkningslag og ikke ha betalt noe i det heletatt, jeg kan jo ikke ta regningen aleine, da blir det jo et utrolig kjedelig utdrinkingslag hvor jeg må lage mat og ha det hjemme hos meg, syns nesten at jeg må gjøre litt mer ut av det...

Setter pris på alle tilbakemeldinger!=)

Gjest Gjest_Koukla_*
Skrevet

Jeg syns 500 kr må være maks, det er ikke alle som har like god råd. Jeg har tre ganger blitt invitert i utdrikningslag som har kostet over 1000 kr, og har takket pent nei.

Husk at bruden ikke skal betale noe, da, så du må fordele alle kostnadene mellom deg selv og alle deltakerne :)

Jeg hadde forventet at alle skulle forhåndsinnbetale alt inn på min konto i god tid før selve utdrikningslaget.

Gjest strykebrett
Skrevet

Du kan jo se an litt hva slags folk det er som kommer i utdrikningslaget. Er det etablerte folk med god råd eller studenter?

Forøvrig ville jeg ikke syns 500 var for dyrt, så lenge jeg fikk beskjed på forhånd.

Skrevet

Vi er studenter alle sammen=)

Selvfølgelig skal ikke bruden betale noe=) Tenkte alle de som er med skal dele på hennes "del" eller så blir det jeg som betaler, men kommer jo ann på hvor dyrt det blir...

Tenkte å leie en spa-avdeling hvor vi kan være i noen timer og slappe av og spise litt, så et dansekurs og middag på kvelden, kanskje på en tapas resturant eller noe sånt noe=)

Jeg tenkte å spørre alle på forhånd om de er villige til betale pengene når jeg har satt opp budsjett. Så får alle betale inn en måneds tid i forveien=) har ikke lyst å bli sittende igjen med regningen for å si det sånn, har ikke noe bedre råd enn de andre som skal være med...

Skrevet

500 på hver synes jeg høres greit ut i forhold til de aktivitetene du nevner. Tror jeg har betalt 300-500 i de utdrikningslagene jeg har vært, og da har det vært en hel dag med aktiviteter for alle.

Skrevet

Syns 500 bør være max,men du kan jo høre med de andre hva de mener? Og det er ikke så ille om det innbærer aktiviteter for alle, kjedlig å sende bruden på masse dyre ting,mens alle bare går og venter på henne, da hadde jeg syntes det var litt kjipere å betale så mye. Men når man får være med på litt av moroa selv, da er kanskje litt greiere å betale litt også :-)

Skrevet

I alle utdrikningslag jeg har vært med på har forloveren innkalt til planleggingsmøte på forhånd, hvor hva man skal gjøre og hva det skal koste blir diskutert.

Gjest Gjest_Gjestine_*
Skrevet

Hei,

500 kroner høres helt greit ut i dette tilfelle synes jeg. Kan være lurt å sjekke med de som skal delta om det høres greit ut, gjerne i god tid i forveien.

I de utdrikningslagene jeg har vært på så har det som regel kostet rundt 500 + - og er man rundt 10 personer så kan man få gjort en del for de pengene :)

Er lurt å handle inn mat og spise hjemme hos noen (eller er det fint vær så går det jo an å ha picnik i en park, det gjorde jeg i ett utdrikningslag og var veldig hyggelig), istedefor å bruke penger på resturant for da blir det fort dyrt.

Lykke til!

Skrevet

Hei ts!

Jeg var i et utdrikningslag for litt siden hvor vi kom litt på kanten med hverandre når det gjaldt pengene fordi at ikke alle var studenter. Tror 500 bør være en maks sum. Det blir så fort litt ekstra her og der. Vi endte opp med 500 etter en lang diskusjon og noen følte fremdeles at det var mye, andre syntes det var greit.

Gjest Gjest_sommerbrud_*
Skrevet

Synes 500 kr er en helt grei sum. Fint at du legger opp til aktiviteter alle kan være med på, da betaler man jo for egne opplevelser:)

Må også si det at det er tross alt begrenset hva man får for pengene idag så tror de fleste skjønner at det koster ihvertfall 500 kr å være med. Men er jo veldig koselig å avslutte kvelden hjemme hos en med god mat og masse drikke:D:D Det trenger jo ikke nødvendigvis å være så dyrt heller:)

Skrevet

Jeg synes 500 kr er en grei sum å betale så lenge det er aktiviteter for alle... Når man tenker på det så er jo egentlig ikke 500 kr så veldig mye penger hvis man tenker på at man får en hel dag med aktiviteter og mat inklusive...hvis det er det du har tenkt da... Uansett -for en god venninne kunne jeg godt betalt både 500 og litt mer, men kanskje ikke for en som er mer bekjent. Og så synes jeg selvfølgelig det avhenger litt av opplegget -at alle er involvert synes iallefall jeg er viktig..

Masse lykke til med den store oppgaven :)

Skrevet

Et par ganger har det vært aktiviteter som man kan velge selv om man vil delta på eller ikke, hvor de som deltar betaler for seg og de andre slipper å betale noe. F.eks. var jeg i et lag som begynte dagen på spa, hvor de som ikke ønsket å delta på det møtte oss etterpå, til lunsj. Andre ganger har det vært f.eks. gokart eller andre ting som kanskje ikke alle kan være med på heller (hvis de har vondt i ryggen eller er gravide), og da har det vært nærmest selvsagt at de ikke betaler for det. Men alle er med på å spleise for bruden uansett. :-)

Skrevet

Kanskje dette er litt på siden av temaet, men husk på hvem du inviterer.

Jeg ble for eksempel ikke invitert i min brors kones utdrikningslag, heller ikke min søster ble invitert. Det var kun bruden og hennes venninner (og søstrene hennes tror jeg). Jeg hadde tatt meg fri og var i hjembyen vår den dagen jeg visste at utdrikningslaget skulle være, og ble litt snurt da jeg ikke ble invitert til en jeg skal være i familie med resten av livet (forhåpentligvis).

Til forskjell fra dette fikk jeg for noen uker siden telefon fra forloveren til en venninne jeg skal i bryllup til i august. Hun lurte på hvor jeg bor hen i verden og om jeg hadde mulighet til å være med på noe. Dessverre bor jeg på en helt annen kant av landet, så det var ikke mulig å reise dit, men det var en utrolig god følelse å bli spurt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...