Gjest MissBella Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Noen som har vært der og kan komme med tips om hva man bør se i den byen? Er det en fin by? Billig eller dyrt? Er det varmt eller veldig varmt der i juli?
Gjest Gjest_Hilde_* Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Sir Lancelot - fantastisk Middelalderresturant! Kanskje ikke akkurat den type ting du var ute etter, men absolutt verdt et besøk
donna julianna Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 Noen som har vært der og kan komme med tips om hva man bør se i den byen? Er det en fin by? Billig eller dyrt? Er det varmt eller veldig varmt der i juli? Det er nok veldig varmt der i juli (som de fleste europeiske storbyer). Byen var ganske fin, men jeg kan ikke huske noen ting jeg vil anbefale deg å gjøre (bortsett fra å spise terte)
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 Området oppe på borgen er koselig. De nyere bydelene hadde litt mye trafikk for min smak. Båtcruise på Donau bør dere få med.
Mermaid Blues Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 Budapestlabyrinten! Kjempespennende og litt spooky, med en egen labyrint for viderekomne hvor det er helt stappmørkt og du føler deg frem etter en tråd langs veggen. Og Slottshøyden generelt, masse koselige kaféer og ting å se Stefanbasilikaen synes jeg også var vel verdt et besøk, samme med Parlamentet. West End-senteret kan anbefales til shopping, var vel en nærmere 400 butikker eller noe der. Greie priser på det meste
Mermaid Blues Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 Og en ting til: stikk for all del innom et av de 567543879 konditoriene i byen og prøv diverse bakverk - jeg holdt på å spise meg fordervet Og ja - det er billig i Budapest
Mamma1 Skrevet 22. april 2009 #7 Skrevet 22. april 2009 Var der i juli i fjor, og det var J****** varmt- hadde en temperatur på rundt 35 grader den uka. Budapest er billig på det meste- west end er verdt et besøk, men det er billigere å handle i byen enn på det shoppingsenteret. Du må spise gulasj- vanvittig godt! Utrolig dyktige og billige frisører- vel verdt et besøk:)
Gjest ellyrelly Skrevet 5. mai 2009 #9 Skrevet 5. mai 2009 kom nettopp hjem fra vidunderlige budapest! Når det kommer til shopping så likte jeg arena kjøpesenter mye bedre enn west end. De har behrska, stradivarius, zara, mango og mye annet bra. Vi bodde på Pest siden og gikk for det meste rundt og spiste og koste oss! Mat og drikke er billig:) Rustico hadde god ungarsk mat! God tur!
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #10 Skrevet 6. mai 2009 Hei! Fant disse tipsene fra Budapest. Kanskje noen du kan bruke :=) http://www.ferietipset.no/europa/ungarn/bu...LBZ8Zy944dwP/BO God ferie!
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #11 Skrevet 6. mai 2009 Hvor ligger Arena kjøpesenteret i forhold til West End?
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2009 #12 Skrevet 7. mai 2009 Hvor ligger Arena kjøpesenteret i forhold til West End? Jeg fant svaret selv
Vienn Skrevet 23. mai 2009 #13 Skrevet 23. mai 2009 Har nettopp kommet hjem fra Budapest. 25 grader + på dagtid, men da var det visstnok varmere enn normalt på denne tiden. Jeg var desverre ikke overbegeistret for Budapest. Synes byen ble for stor (enorm..) med store avstander. Det var dessuten mye rehabilitering og veiarbeider i sentrum av byen nå, helt voldsomt med utbedringer.. Men så var det en grå og trist by også, rent fasademessig. I gågaten Vaci Utca var det et shopping-eldorado, veldig bra. Så om jeg skal tilbake - så blir det jentetur med shopping. Vil også anbefale Jazz Garden for jazz/blues. Det spilles her fra kl 21-24 med forskjellige artister hver kveld. Vi var heldige den kvelden vi var der med artist. Bra service og hyggelige folk som driver den. Forøvrig: Anbefaler gjerne ForSale Pub med livemusikk og god atmosfære. Vi spiste en kveld i annen etasje her med mye og god mat, men de tar seg godt betalt.. FatMo Pub; vi kom til stengt dør en fredag kveld..?? Denne vet jeg er anbefalt andre steder. Taxinæringen i Budapest er nok hauset opp veldig negativt flere steder på nett. Det var bedre enn ventet. På flyplassen er det kun ett taxi-selskap som kjører og her får man max-pris på forhånd. Sentrum ca 5.000 forinter (150 NOK). Forøvrig ring etter taxi ikke stopp umerkede biler som vi gjorde i nødens stund; 4 x normal pris. Men alt i alt er det småpenger. Verre med taxi'er som bringer turister fra Gardermoen til Oslo for 1500,- kr... - litt andre summer å bli lurt på her i landet, gitt. Og God Tur!
Gjest MissBella Skrevet 27. mai 2009 #14 Skrevet 27. mai 2009 Da blir det tur til Budapest i sommer. Gleder meg! Bare å fortsette og komme med tips!
Mamma1 Skrevet 27. mai 2009 #15 Skrevet 27. mai 2009 Kjøp billett på en slik sightseeing buss, da får du med deg alle severdighetene for en billig penge- for det er store avstander i Budapest. På slottshøyden (der bussen stopper) er det nydelige markeder om sommeren, jeg kjøpte noen fantastiske vinglass. Seks stk med sølvblomster på, håndmalte for ca 150kr. Masse annet fint også.
Mermaid Blues Skrevet 29. mai 2009 #16 Skrevet 29. mai 2009 Vi kjøpte Budapestkortet, som var ganske praktisk - fri bruk av offentlig transport, samt rabatt på veldig mange museer, severdigheter, restauranter og spa. Fås kjøpt på flyplassen og i resepsjonen på de fleste hoteller Husk at dersom dere skal inn i en matbutikk bør dere ta med handlekurv, ellers kan vaktene tro dere prøver å stjele. Når servitøren spør om dere vil ha stor eller liten øl, så er "liten" en halvliter, stor er 0,8...min kjære synes det var en fantastisk ordning Vi bodde på Danubius Hotel Budapest, på Buda-siden, med panoramautsikt over hele byen. Veldig rimelig overnatting, kjempetrivelig personale og trikk/bussholdeplass rett utenfor døren. Rolig nabolag. Er også endel spa-fasiliteter, restaurant og eget konditori der. Betalte vel snaut 1300,- for et dobbelrom i fem dager. God tur
Gjest MissBella Skrevet 29. mai 2009 #18 Skrevet 29. mai 2009 Hvor er det best å bo? I hvilken del av byen mener jeg? Buda eller pest? Hvilket hotel bodde dere på?
Mamma1 Skrevet 29. mai 2009 #19 Skrevet 29. mai 2009 Vi bodde i Pest, like ved Keleti stasjon, men hotellet var noe dritt, og hvordan de kan kalle det trestjerners går over min forstånd.. Det var mange og tredve varmegrader, aircondition funket ikke og sengene var harde som stein. Rommet var skittent og ganske stygt ellers også. Pluss for safe på rommet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå