Mamma1 Skrevet 22. april 2009 #21 Skrevet 22. april 2009 Jeg har vært vanvittig plaget av halsbrann i to svanger skap, denne gangn begynte det rundt uke 15.. Første gangen var det Novaluzid som hjalp (flytende) denne gangen var det gaviscon i og med at novaluzid ikke var for gravide. Når jeg ser i felleskatalogen så står det derimot at gravide kan bruke det. Drops syns jeg er noe herk- hvem orker å tygge drops midt på natta? 1ts natron utrørt i vann fungerer også bra, men har kort virkningstid. Flytende gaviscon smaker dritt, men det fungerte utrolig bra på meg. Etter 7.flaska så smaker det ikke så ille heller:) Mandler hjalp også til en viss grad, problemet da er at om jeg skulle spise så mye mandler at det funket noenlunde, så hadde jeg sett ut som ei tønne hehe. Gled dere til det er over jenter! Halsbrannen min forsvant det øyeblikket ungen var ute:)
Gjest TS Skrevet 22. april 2009 #22 Skrevet 22. april 2009 Hørte noe her forleden dag om at hvis man har mye halsbrann, kan det bety at babyen får mye hår.... Noen som har hørt /erfart lignende???
Mamma1 Skrevet 23. april 2009 #23 Skrevet 23. april 2009 Hehe, nei de gamle tipsene der stemmer ikke. De sier at om du har mye halsbrann så får du gutt også. Jeg hadde ekstremt med halsbrann i mitt første svangerskap- fikk gutt. Hadde enda verre halsbrann nå- fikk jente. Begge hadde hår, men ikke så mye som ungen i midten, da kan jeg ikke huske at jeg hadde noe halsbrann.
Makin' it big Skrevet 23. april 2009 #24 Skrevet 23. april 2009 Hehe, nei de gamle tipsene der stemmer ikke. De sier at om du har mye halsbrann så får du gutt også. Jeg hadde ekstremt med halsbrann i mitt første svangerskap- fikk gutt. Hadde enda verre halsbrann nå- fikk jente. Begge hadde hår, men ikke så mye som ungen i midten, da kan jeg ikke huske at jeg hadde noe halsbrann. Har lest det jeg og, men husker ikke hvor. Men det var altså en bevist sammenheng mellom mye hår og halsbrann. Men at det er en sammenheng betyr jo ikke at ALLE som har halsbrann får unger med mye hår, og de som ikke har det har det ikke. Men det var en overvekt av de som hadde halsbrann som fikk unger med mye hår.
Mamma1 Skrevet 23. april 2009 #25 Skrevet 23. april 2009 Det syns jeg hører veldig merkelig ut, hvilken sammenheng kan det ha?
Arwen Skrevet 23. april 2009 #26 Skrevet 23. april 2009 Jeg fikk jente uten hår og hadde ekstrem halsbrann
Gjest TS Skrevet 23. april 2009 #27 Skrevet 23. april 2009 Bare moro å høre litt om det. Min mor hadde myyye halsbrann, og fikk en gutt med kjempe mye hår, dog prematurbarn...... Er jo lov å håpe:-) Kjøper ei sløyfe for sikkerhetsskyld ;-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå