Gå til innhold

Moral og etikk på KG!

Fremhevede innlegg

Gjest Fast gjest
Skrevet

Jeg har i noen år vært fast bruker her på Kvinneguiden, som gjest. Jeg elsker å lese om spesielle problemstillinger, for å ta til meg råd, erfaringer og tanker. Selv bidrar jeg dersom jeg har noe å fortelle, eller ett problem jeg vil høre andres meninger om.

De siste par årene har jeg merket meg at en god del registrerte brukere dømmer andre nord og ned, ser ned på dem, eller ber dem ta seg sammen når folk skriver om ett problem eller to. Selv virker det som om de brukerene jeg tenker på aldri selv har noe problem, tvert om er det utrolig mange KG brukere som stiller opp og starter debatter med "utlogget nå", eller lignende. Så selv er de redd for å lufte problemene sine, men ved første og beste mulighet til krass kritikk mot andre, så kommer de ilende til? Kjør debatt og opplys meg gjerne, folkens.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært her som gjest en del år jeg og, før jeg lagde profil og har merket meg det samme som ts. Det er nok en god del dobbeltmoral ute og går ^^

Selvsagt er ikke alle "utlogget nå" folka er de samme som kritiserer alt og alle, noen har rett og slett venner og bekjente på forumet som kjenner dem igjen og derfor vil bevare privatlivet sitt. Sånn at det er sagt.

Skrevet

Signerer. Jeg kan ikke fatte hvorfor så mange er så krasse og har så lav terskel for å reagere på en annen person. Kunne ikke falt meg inn å slå ned på alt som ikke er akkurat sånn som jeg ville gjort det.

Skrevet

Har ikke merket noen tendens til at brukere kritiserer andre brukere! Jeg er vel litt blind der da kanskje.... :vetikke:

Har merket tendenser der gjester kritiserer brukere og at noen brukere kritiserer gjester!

Selv så forstår jeg VELDIG GODT hvorfor enkelte brukere logger seg ut å skriver som gjest dersom prblemstillingen er meget privat, eks. helsetilstand, sex, samliv o.l.

Skrevet
Har merket tendenser der gjester kritiserer brukere og at noen brukere kritiserer gjester!

Dette har jeg også lagt merke til, og jeg skjønner det ikke. Om man er gjest eller registrert bruker burde jo ikke bety filla for hvordan man snakker til hverandre. :klø:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Tror mange blir tøffere bak tastaturet, enn de er i virkeligheten. Slike krasse svar som man kan se her inne, tror jeg veldig få hadde lirt av seg IRL.

Skrevet
Dette har jeg også lagt merke til, og jeg skjønner det ikke. Om man er gjest eller registrert bruker burde jo ikke bety filla for hvordan man snakker til hverandre. :klø:

Det er vel fordi den enkelte bruker ikke vil ha det på sin profil at de "slenger stygt" med leppa - så da blir man gjest! Gjest er jo bare gjest liksom.....

Nei, det er dumt å være stygge med hverandre!

Tror mange blir tøffere bak tastaturet, enn de er i virkeligheten. Slike krasse svar som man kan se her inne, tror jeg veldig få hadde lirt av seg IRL.

Enig med du :jepp:

Husker engang det var ei som stolt la ut brudebildene sine og denne profilen fikk beskjed av utrolig mange gjester at både kjolen og bruden var stygg og vulgær osv...jeg syntes sååååå utrolig synd på henne!

Folk glemmer at det er mennesker som skriver.....

Skrevet

Merker jo det i hytt og pine, slemme gjester rakker ned på brukere, og brukere logger seg ut for å gjøre det samme.

Gjest Marillia
Skrevet

Noen blir nok tøffere bak tastaturet.

Enkelte er nok bare krasse av natur. Her er bla en bruker her inne som like gjerne kunne vært en av mine venninner! Jeg (og resten av venneflokken) kjenner henne, og vet hvordan hun er og hvordan hun oppfører seg, men det hender likevel jeg blir litt overrasket (muligens en smule oppgitt også) over måten hun snakker til andre. Brukeren her inne har jeg egentlig omdøpt i mitt stille sinn til min venninnes navn, og omvendt. Hadde jeg ikke visst bedre, så hadde jeg tenkt at disse to er en og samme person...

Gjest MåneSkygge
Skrevet
Jeg har i noen år vært fast bruker her på Kvinneguiden, som gjest. Jeg elsker å lese om spesielle problemstillinger, for å ta til meg råd, erfaringer og tanker. Selv bidrar jeg dersom jeg har noe å fortelle, eller ett problem jeg vil høre andres meninger om.

De siste par årene har jeg merket meg at en god del registrerte brukere dømmer andre nord og ned, ser ned på dem, eller ber dem ta seg sammen når folk skriver om ett problem eller to. Selv virker det som om de brukerene jeg tenker på aldri selv har noe problem, tvert om er det utrolig mange KG brukere som stiller opp og starter debatter med "utlogget nå", eller lignende. Så selv er de redd for å lufte problemene sine, men ved første og beste mulighet til krass kritikk mot andre, så kommer de ilende til? Kjør debatt og opplys meg gjerne, folkens.

Kan bare svare for meg selv jeg da. Men jeg har i alle fall vært veldig åpen her inne om de fleste av mine problemer. Nå har jeg slitt veldig i perioder og har da funnet mye støtte her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...