Gå til innhold

Dere som ikke spiser karbohydrater

Anbefalte innlegg

Gjest tjukka
Skrevet

Tenkte å unngå de verste karbohydratene som pasta, poteter etc. til middag. Men hva kan jeg ha istedet, for å holde meg mett noen timer??

I dag, for eksempel, har jeg tatt fram svinekjøtt (svinebiff)... Hva kan jeg ha ved siden av? Broccoli.......

PS! Prøver dette i forbindelse med vektreduksjon.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Amelie_*
Skrevet

Til svinebiff ville jeg for eksempel woket en solid porsjon med broccoli, finstrimlete gulerøtter, gul løk, litt chili. Gjerne godt krydret og med litf ferske urter. Selv liker jeg ikke brød og pasta, og hauger i stedet for opp med masse grønnsaker.

Selv er jeg ingen stor tilhenger av å droppe tilbehør for å gå ned i vekt - da sprekker man raskt. Hvis du føler det gir deg bedre metthetsfølelse ville jeg heller tenkt mengde og typer. For eksempel er fullkornspasta og grovt brød bedre alternativer. Poteter er heller ikke så store syndere som mange vil ha det til. En av mine favorittilbehør er potet- og rotmos, med melk og litt olje.

Skrevet

Jeg bytter ofte ut potetene med mer grønnsaker og/eller linser. Linsepure er kjempegodt!

Skrevet

Hei!

Er selv på ketolysekur for tiden. De gangene jeg lager svin krydrer jeg de godt med salt, pepper og tandoori krydder, har litt stekt løk, champignon til. Noen ganger steker jeg brokkoli, andre ganger har jeg brokkoli og blomkål i ovnen med ost. mmm!

I dag lagde jeg deilig kyllinggryte med karri og chilli og hvitløk osv. raspet blomkål stekt i panna ble som ris. kjempe godt og sterkt!

I går lagde jeg karbonader med godt krydder til og litt brun saus.

Ketolyse trenger ikke være kjipt ;)

Gjest fragment
Skrevet

Nå har jeg skjerpet inn kostholdet noe ettersom sommeren nærmer seg, og lager derfor mye salat for tiden. I dag har jeg for eksempel spist kyllingfilet med salat og yoghurtdressing. I morgen er planen å spise panert torsk med selskapsgrønnsaker. Jeg er glad i pasta og poteter, men synes det går ganske greit å kutte noe av dette i ukedagene. Jeg spiser riktig nok brødskiver tidligere på dagen, men ettersom jeg trener en del trenger jeg noe karbohydrater.

Skrevet

Blomkålmos er kjempehit hos meg (som spiser generellt lavkarbo hele tiden)

Kok blomkål til den er myk, hell av vannet og mos blomkålen i feks stavmikser med en skje philadelphiaost og så mye smør du liker/trenger (blomkål mos tåler mye smør om du tenker på fettinntaket også) ha i litt hvit pepper, hvitløkspulver og løkpulver. Kjempegodt, mye bedre enn potetmos. Man kan også ha i litt brokkoli, da blir den grønn :)

Skrevet

Spiser du kun blomkålmos da, eller hva har du som tilbehør?

Skrevet

Det blir som regel kjøtt og blomkålmos. Nå fokusere jeg også på å få i meg nok fett, så enten har jeg en saus til (som jeg har laget selv), eller selvvlagd kryddersmør.

Jeg er ikke så glad i "bar" brokkoli, så jeg lurer det heller i former og moser enn å tvinge det i meg. Behøver ikke mer tilbehør :)

Skrevet

Det finnes forøvrig haugevis av oppskrifter på www.lavkarbo.no Du behøver ikke registrere deg for å se på de :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...