Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Kråkaa
Skrevet

Jeg er så sjaluuu på alle dem med glatt og fin hud! Dere er så sabla heldige..

Jeg har så grumsete hud..Har veldig mye sorte prikker,ikke så mange kviser egentlig. Men selv om jeg damper huden og bruker blue corn deep cleansing mask fra body shop og så skrubber huden med seaweed pore-cleansing (også body shop) så kan huden se grumsete ut når jeg tar på en liten klatt med foundation etterpå. Huden flasser nærmest av enkelte plasser,eller så er det tørre flekker vet da pokker jeg..

Og så ser det ut som om jeg svetter som en gris etter en stund. Kjempefeit i trynet.

Hvor mye koster det å få en sånn analyse av huden til en hudpleier?

Videoannonse
Annonse
Gjest Papirkurven
Skrevet

Hvor gammel er du? Noen ungdommer må desverre bare leve med "grumsete hud" en periode. Jeg hadde nupper, sorte prikker og en del kviser, fet T-sone og slike ting.

De fleste problemene roet seg,bortsett fra at jeg har ganske ujevn hud. Tror det kommer av at jeg drikker for lite, rett og slett.

Mange hudpleiesalonger tilbyr gratis hudanalyse, eller du kan høre på parfymerier, de har også ofte peiling på slikt.

Gjest Kråkaa
Skrevet

Er snart 27 så de verste hormonene må vel ha begynt å roet seg nå.

Det er kanskje ujevn hud jeg har..? Kan den bli tatt for å være grumsete på ett vis?

Jeg får løpe rundt til forskjellige hudforståsegpåere og be om hjelp.

Gjest Papirkurven
Skrevet
Er snart 27 så de verste hormonene må vel ha begynt å roet seg nå.

Det er kanskje ujevn hud jeg har..? Kan den bli tatt for å være grumsete på ett vis?

Jeg får løpe rundt til forskjellige hudforståsegpåere og be om hjelp.

Ja, da skulle man stort sett ha kommet over pubertetsproblemene :) Min ujevne hud har små "bulker" og "groper" og tørre flekker. Hvis du har urenheter er det mer enn ujevn hud.

jeg har kjøpt en liten skrubbesvamp på Body Shop som jeg bruker sammen med ansiktsvann. Når jeg husker på å bruke den hver dag, hjelper det.

Gjest Kråkaa
Skrevet
Ja, da skulle man stort sett ha kommet over pubertetsproblemene :) Min ujevne hud har små "bulker" og "groper" og tørre flekker. Hvis du har urenheter er det mer enn ujevn hud.

jeg har kjøpt en liten skrubbesvamp på Body Shop som jeg bruker sammen med ansiktsvann. Når jeg husker på å bruke den hver dag, hjelper det.

Den der skrubbesvampen har jeg sett på..kanskje jeg skal prøve den.

Takk for svar :)

Skrevet

Stakkars, vet hvordan det føles å plages med huden! Det som virkelig hjalp meg til å få fullstendig klar hud, var denne:

http://www.iherb.com/Queen-Helene-The-Orig...6-8-g/5796?at=1

Og ikke ikke minst i det hele tatt, denne:

http://www.iherb.com/Reviva-Labs-Glycolic-...18-ml/5077?at=1

Skulle ønske jeg fant disse produktene allerede da jeg var 20 år, men bedre sent enn aldri. Har brukt masse penger på Clinique og Lancome tidligere, uten resultat som står i forhold til pris.

Hvis du bruker den permanente koden RUF933 for førstegangskunder, får du 5 $ rabatt på bestillingen. Så det vil ikke koste deg mye å prøve disse fantastiske produktene. You go girl :-D

Gjest Kråkaa
Skrevet

Hei Leylani og tusen takk for tips!

Ser disse produktene har fått ganske god omtale så jeg er på nippet til å bestille de..Er bare det at jeg har ALDRI bestilt noe fra nett,så er bittelitt skeptisk..hmm,tenke tenke :)

Gjest Gjest_Varsia_*
Skrevet

Tror nok du burde prøve noen skikkelige hudpleieprodukter (produkter som kun selges i hudpleiesalong i Norge altså, de kan fås billigere på nettet), hvis du har problemhud.

Body shop-produkter er hvertfall ikke til særlig hjelp når du har problemer med huden...;)

Gjest Papirkurven
Skrevet

Jeg var på demo med Kanebo i dag, og fikk hudpleie- og sminketips. Ikke at jeg har så mye tålamod til slike ting, men jeg skal ihvertfall prøve, siden jeg nå har investert flerfoldige kroner i skjønnhet i dag

Skrevet

Jeg tror heller ikke Body Shop-produkter er de beste når man sliter ordentlig, de inneholder for mye rart som kan være med på å irritere huden, selv om flere av produktene sikkert er bra nok om man har lite hudproblemer. Og jeg mener også at om man overdriver med "hard" rensing, skrubbing og "sterke" masker, tørker man ut huden så den begynner å produsere så mye fett og talg den klarer. Derfor kan det være lurt å begynne å tenke litt annerledes :)

Personlig er jeg ikke så sikker på at det eneste som kan funke er kjempedyre hudpleieprodukter heller, men det kommer jo an på - for noen er det absolutt en bra løsning, og det kan være verdt å prøve. Om ikke annet er vel mange av disse seriene uttenkt på en annen måte enn "ets, parfymér og skrubb". For meg gir mild rensekrem/melk fra apoteket, og A-creme eller andre uparfymerte banale kremer, samt leirmasker jeg blander selv (kjøper leire på myrra.no, og blander med vann og mandelolje), like gode eller bedre resultater som noe annet og dyrere jeg har prøvd...

MEN jeg vil understreke at det kan være kjempelurt å få veiledning av en hudpleier som ser hva slags behov huden din har, og kjøpe produkter som er godt tilpasset dette. Jeg har ikke hatt seriøse hudproblemer; noe tørre flekker og "kviser" som skyldes matintoleranse og uansett ikke forvinner ved kosmetiske grep, bare kosthold.

IHerbtingene det ble linket til så forresten bra ut. Og Kanebo har jeg også veldig god erfaring med, det ble bare for dyrt i forhold til resultatforskjell vs billigere produkter. Ellers er vel mange parfymeriserier ikke så bra som prisen burde tilsi.

Gjest Papirkurven
Skrevet
Og jeg mener også at om man overdriver med "hard" rensing, skrubbing og "sterke" masker, tørker man ut huden så den begynner å produsere så mye fett og talg den klarer. Derfor kan det være lurt å begynne å tenke litt annerledes :)

Dette er faktisk bare en myte. Det som skjer er at huden blir tørr...punktum.

Og Kanebo har jeg også veldig god erfaring med, det ble bare for dyrt i forhold til resultatforskjell vs billigere produkter.

mener du at du har funnet noen billige produkter som gir like godt resultat? Vil gjerne vite om disse!

Gjest Kråkaa
Skrevet
Jeg var på demo med Kanebo i dag, og fikk hudpleie- og sminketips. Ikke at jeg har så mye tålamod til slike ting, men jeg skal ihvertfall prøve, siden jeg nå har investert flerfoldige kroner i skjønnhet i dag

Ahh,jeg har så lyst til å dra på noe lignende jeg også! Men det skremmer meg at jeg må "blottlegge" meg ved et eventuelt slikt opplegg. Huff,er nesten sikker på at de kommer til å si at det ikke er noe håp for meg.

Hva er egentlig ujevn hud? Kan man sammenligne det med mange store porer?

Gjest Papirkurven
Skrevet
Ahh,jeg har så lyst til å dra på noe lignende jeg også! Men det skremmer meg at jeg må "blottlegge" meg ved et eventuelt slikt opplegg. Huff,er nesten sikker på at de kommer til å si at det ikke er noe håp for meg.

Hva er egentlig ujevn hud? Kan man sammenligne det med mange store porer?

Jeg ble egentlig ganske overrasket. Hun brukte masse duppedingser, målte fuktighet i huden og viste meg nærbilde med en mikropskopgreie (yikes!), men sa faktisk at jeg hadde ganske fin og normal hud! Og at det er bedre å forebygge enn å reparere, så hopp i det!

Jeg kaller min hud ujevn fordi jeg synes porene er for synlige, at jeg har tørre flekker og at huden generel "bulker" seg. Damen sa at det de aller fleste trenger er god rens og masse fukighet, og jeg merker at det har hjulpet allerede!

Skrevet
mener du at du har funnet noen billige produkter som gir like godt resultat? Vil gjerne vite om disse!

Nei, kanskje ikke LIKE gode :) Men bra nok for meg, i forhold til prisen. Huden min ser ganske bra ut uansett (så lenge jeg kommer meg nok ut i frisk luft og holder meg unna melk), så lenge jeg bruker milde nok produkter som gir nok fuktighet. Hadde jeg hatt tusenvis av kroner å bruke på kosmetikk skal du ikke se bort fra at jeg ville prøvd meg på Kanebo igjen i stedet altså, for jeg tror nok det kan gjøre det lille ekstra - LITT jevnere og LITT mer glød eller noe sånt :) Også er det litt viktig å se hvordan noe funker over tid, da, jeg brukte f eks Dr Hauschka-serien en stund, og i starten syntes jeg den var super, og jeg fikk lenge mye komplimenter for huden, men etter en (god) stund hadde jeg plutselig masse linjer i huden :forvirret: - mer enn om jeg ikke brukte NOEN produkter :ler: Så det er ikke alltid den umiddelbare gode effekten vedvarer.

Jeg skriver i innlegget over hvilke produkter jeg bruker, sånn ca (bruker for tiden rensemelk fra Cosmica, kommer til å prøve noe annet neste gang for moro skyld, men blir i samme leia) men jeg regner ikke med at de funker bra for alle, hvis man har problemhud må man jo ofte slite mye mer for å finne noe som hjelper.

Gjest Grafica
Skrevet
Dette er faktisk bare en myte. Det som skjer er at huden blir tørr...punktum.

Det som skjer er at huden blir tørr, død hud tetter igjen porene, som dermed begynner å produsere talg, og blir til kviser og urenheter :)

Gjest Papirkurven
Skrevet (endret)
Det som skjer er at huden blir tørr, død hud tetter igjen porene, som dermed begynner å produsere talg, og blir til kviser og urenheter :)

ikke hvis man fortsetter å skrubbe og rense, for da tar man jo vekk den døde huden....?

Endret av Papirkurven
Gjest Grafica
Skrevet

Du skrubber og renser tross alt ikke hele døgnet? ;) Hehe. Skal ikke mye til før det begynner å danne seg talg i porene, det vet sikkert alle som har prøvd for fete ansiktskremer og slikt.. Da dukker gjerne kvisene opp etter bare et par timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...