-Stine- Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Noen sier den skal være på høyre, andre på venstre. Hvilken hånd har dere den på? Selv har jeg og min kjære forlovelsesringen på høyre hånd.
Solstrålejenta Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 Jeg har min på høyre hånd. Ifølge skikk og bruk skulle jeg vel hatt den på venstre hånd, men det føltes mest naturlig å sette den på høyre. Når vi gifter oss skal begge ha gifteringer på høyre hånd, så da flytter jeg min forlovelsesring over på venstre. De kunne selvfølgelig stått sammen, men synes de er finest hver for seg. Da overskygger de ikke hverandre
GodsChild Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 Jeg har den pa venstre og vi kommer ogsaa til aa ha gifteringene paa venstre haand
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #7 Skrevet 21. april 2009 jeg har min forlovelsesring på venstre hånd!! Gifteringen (som kom til butikken igår) kommer til å være alene på høyre ringfinger. Har så få ringer jeg bruker til hverdags (3 ringer medgifteringen), at å ha to på samme finger, virker i min situasjon litt rart! Men dette er som sagt bare det JEG har valgt.
Lilly-L Skrevet 21. april 2009 #12 Skrevet 21. april 2009 Dere som har forlovelsesringen på feil hånd, altså høyre, hvorfor har dere det? Er det et bevisst valg eller vet dere bare ikke at venstre er riktig? (Det samme spørsmålet går egentlig også til dere som er gift og har gifteringen på venstre hånd som også er feil....)
GodsChild Skrevet 21. april 2009 #13 Skrevet 21. april 2009 Dere som har forlovelsesringen på feil hånd, altså høyre, hvorfor har dere det? Er det et bevisst valg eller vet dere bare ikke at venstre er riktig? (Det samme spørsmålet går egentlig også til dere som er gift og har gifteringen på venstre hånd som også er feil....) Vi kommer til aa ha vaare paa venstre haand fordi mannen er amerikansk og vi tenker aa flytte tilbake til USA etterhvert. Derfor blir det naturlig for oss
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #15 Skrevet 21. april 2009 Begge har på venstre nå, skal utvides litt og flyttes over til høyre til bryllupet
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #16 Skrevet 21. april 2009 Begge har på venstre nå, skal utvides litt og flyttes over til høyre til bryllupet
-Stine- Skrevet 21. april 2009 Forfatter #18 Skrevet 21. april 2009 Vi har den på høyre, da det er det våre foreldre har, og dette vi mener det skal være. Har alltid brukt "vanlige" ringer, har blant annet en med en diamant jeg har arvet etter min oldemor, på venstre hånd. Synes derfor det er naturlig å ha både giftering og forlovelsesring på høyre hånd.
Gjest NiChia Skrevet 21. april 2009 #19 Skrevet 21. april 2009 Vi har på høyre hånd, kommer også til å ha forlovelsesringen og gifteringen på samme hånd. Er "sett" som kan "festes" sammen.
Gjest noen Skrevet 21. april 2009 #20 Skrevet 21. april 2009 Dere som har forlovelsesringen på feil hånd, altså høyre, hvorfor har dere det? Er det et bevisst valg eller vet dere bare ikke at venstre er riktig? (Det samme spørsmålet går egentlig også til dere som er gift og har gifteringen på venstre hånd som også er feil....) I Norge er det faktisk høyre hånd som er den riktige å ha både forlovelsesring og giftering på. Det å ha gifteringen på venstre hånd er det som er riktig i de fleste andre land, derfor er ikke det heller feil. Du bør kanskje vite hva du snakker om før du kommer med sånne bastante uttalelser..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå