Gå til innhold

Hvit kopp farget av te

lillesky

Anbefalte innlegg

Yndlings tekoppen min er brun inni av te...

Noen gode kjerringråd hvordan jeg kan få den finere igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan også prøve med bakepulver og vann.

Ellers synes jeg ofte det hjelper å bruke en svamp og skikkelig gnikke reint, men mulig det sliter på glasuren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kråkaa

Pleier å benytte meg av en svamp (en slik en med stålullside og en mjuk side..bruker den mjuke siden) og gnukker som en gal. Funker fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antigartner

Neste gang du renser kaffetrakteren (hvis du har): hell den ekle gugga fra den første rensen ned i koppen og la det virke en stund før du vasker koppen godt.

Jeg bruker å helle trakterensegugga nedi TV-kanna når jeg renser trakteren. Det løser i alle fall opp belegget i kanna så den blir skinnende blank.

Jeg har også brukt bakepulver til vask av TV-kanner med godt resultat.

Det som hjelper på kaffebelegget bør også hjelpe på te-belegg.

(Brukes forresten ordet TV-kanne mer?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pleier å benytte meg av en svamp (en slik en med stålullside og en mjuk side..bruker den mjuke siden) og gnukker som en gal. Funker fint.

Det samme problemet har jeg og. Jeg tar den først stå litt med oppvaskmiddel og vann. Etterpå skrubber jeg med såpe og svamp. Da blir den fort ren igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrubber misfargede kopper med varmt vann og salt. Funker supert. La koppene stå noen minutter med saltvannet før du vasker de, da går det bort nesten med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innbilte meg at salt kunne være lurt...

Finnes det noen magiske blandinger?

Har ikke lyst til å bruke stålull, for det sliter jo noe innmari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min engelske bestemor skrubbet tekoppene sine med salt med jevne mellomrom. Hun hadde i ca en teskje pr kopp mens hun vasket opp (dvs blandet Zalo/Fairy-vann og salt), og bare gned godt med hånda. Det funker absolutt, men mulig du må gjøre det noen ganger hvis brunfargen er inngrodd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakepulver er ikke farlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker også salt på misfargede kopper. Fukter en svamp, eller en klut og strør saltet på denne. Ratioen er omtrent 50-50 salt og vann. Deretter skurer jeg til koppen ser hvit nok ut. Tar verken stort med krefter eller tid, og billig er det også.

Har også brukt jif, men synes ikke dette funker så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min engelske bestemor skrubbet tekoppene sine med salt med jevne mellomrom. Hun hadde i ca en teskje pr kopp mens hun vasket opp (dvs blandet Zalo/Fairy-vann og salt), og bare gned godt med hånda. Det funker absolutt, men mulig du må gjøre det noen ganger hvis brunfargen er inngrodd.
Tusen takk! Det brune er ikke inngodd - enda! ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...