Gå til innhold

~ Uff, uff. Siamesiste tvillinger ~

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Tvillingene ble født for tre dager siden på et sykehus i Indonesia. De to har separate hoder og brystpartier, men er sammenvokst i magen og manglet anus da de ble født. "

Uff og uff... synes slikt er helt grotesk. Se hvor to av beina har vokst ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff.. det må være vanskelig!

Men hva skal man gjøre da?

I mange tilfaller er det jo umulig å skille barna og det kan ikke være lett å vokse opp slik.

Faktisk tror jeg at jeg hadde vurdert å ofre det ene barnet med EN gang, slik at den ene hadde fått et normalt og langt liv. Men man får kanskje ikke dette valget?

Gjest Poirot
Skrevet

Så en interessant dokumentar om søstrene i USA som har hver sin alm og felles ben. Fascinerende.

Forøvrig føler jeg at alt fokuset på sisamesiske tvillinger er nåtidens freakshow. Er vi noe bedre enn de som gikk og så rare folk på sirkus i gamle dager? (På Bislett var en negerlandsby på utstilling med folk og alt!)

Tenker også med gru på hvordan disse barna skulle kommet seg ut for 100 år siden, eller i u-land der man ikke har tilgang på sykehus... Stakkars moren.

Skrevet

For hundre år siden hadde nok det blitt en av mange barseldødsfall.

Men det er veldig pop for tiden - de to jentene? fra sør-amerika som døde forleden.. de som hadde en kropp og to hoder..nederst i artikkelen sto det "legene avgjorde med en gang etter fødselen at de ikke ville forsøke å skille dem".. Skille hva? Kappe av et hode? Få en halv kropp hver? Det kunne da jeg ha fortalt dem..

Gjest gjest1
Skrevet

I mange tilfaller er det jo umulig å skille barna og det kan ikke være lett å vokse opp slik.

Faktisk tror jeg at jeg hadde vurdert å ofre det ene barnet med EN gang, slik at den ene hadde fått et normalt og langt liv. Men man får kanskje ikke dette valget?

Du greier ikke å ofre det ene barnet vet du.... hadde ikke jeg klart i hvert fall... med mindre den ene var altfor svak og ville tatt den andre med seg i døden.... uff, stakkars små...

Skrevet

Synes det er så mange siamesiske tvillinger som blir født/verserer i media for tiden. Er det bare tilfeldig, eller er det flere siamesiske fødselr for tiden? Hva er det i så tilfelle som gjør det?

Gjest Poirot
Skrevet
Synes det er så mange siamesiske tvillinger som blir født/verserer i media for tiden. Er det bare tilfeldig, eller er det flere siamesiske fødselr for tiden? Hva er det i så tilfelle som gjør det?

Bedre kommunikasjon i verden?

Ønske fra sykehus om å komme i media?

Ønske fra leger om å bli kjente?

Flere føder på sykehus?

Flere overlever pga mor har bedre helse under graviditeten?

Jeg vet ikke, men i avisen var det nevn et tall (1 av 200.000 fødsler, eller var det 2 mill?). Blir jo en del pr år på verdensbasis...

Gjest Anonymous
Skrevet

hvilket av barna ville du da ha ofret? Du måtte jo ha valgt vilket barn du ville ha hatt?

hvordan kan en velge et barn fremfor et annet?

jeg hadde heller bedt legeteamet skille dem, og håpet på det beste.

Skrevet
hvordan kan en velge et barn fremfor et annet?

"Elle melle" funker kanskje ikke så godt i en slik situasjon...

Skrevet

Det kommer selvsagt an på HVORDAN de hadde vokst sammen.

Kunne de skilles, så er jo dette det beste.

Men om det ene barnet liksom hang på den andres kropp (og ikke hadde noen egen kropp på en måte) og det var umulig å skille dem, så tror jeg at jeg ville tatt et valg.

Jeg hadde sikkert tenkt helt annerledes om jeg var i en slik situasjon...

Skrevet

Uff stakkars små, hvilket liv skal de få sånn som de er sammenvokst?

Skrevet

-Helt grusomt- det er da man setter pris på at man har fått to friske barn selv. Ikke alltid at man tenker så mye over det- har lett for å ta det som en selvfølge. -Stakkars mennesker,sier jeg.

Skrevet

Er det bare meg eller dukker det opp flere og flere tilfeller?

Jeg mener, jeg synes ikke det var så mange siamesiske tvillinger for bare noen år siden....

Skrevet

Tror kanskje ikke det har blitt så mange flere, men det kommer mer fram i media nå enn før. Teknologien er blitt bedre og flere og flere blir forsøkt skilt. Dermed blir det en medieoppblomstring på det og vi får den følelsen at det blir flere.

Skrevet

Hvis de klarer og skille de, så blir de jo ikke helt normalt for det. med den benstillingen og underliv og sånn. det er nesten trist at de får vokse opp. men de kan jo få bra liv, det er det jo ingen andre enn de selv som kan bestemme med tiden, men de får det nok tøft også vil jeg tro. jeg vet hvor tøft det er og miste barn og mener ikke at det vil være lett for foreldrene, men jeg tenker at kanskje på sikt at det hadde vært best for barna

Skrevet
Hvis de klarer og skille de' date=' så blir de jo ikke helt normalt for det. med den benstillingen og underliv og sånn. det er nesten trist at de får vokse opp. men de kan jo få bra liv, det er det jo ingen andre enn de selv som kan bestemme med tiden, men de får det nok tøft også vil jeg tro. jeg vet hvor tøft det er og miste barn og mener ikke at det vil være lett for foreldrene, men jeg tenker at kanskje på sikt at det hadde vært best for barna[/quote']

Sånn tenker jeg og

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...