Rafi Skrevet 21. april 2009 #1 Del Skrevet 21. april 2009 Hvor varm er en sånn krinkelull-dress egentlig? Har en sånn dress, og lurer på om den er like varm som en vanlig ulldress? Om den er for varm til bruke i vogna nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilja Skrevet 21. april 2009 #2 Del Skrevet 21. april 2009 Nei, si det Rafi... Kommer an på hva du ellers har i vogna, hva baby har på seg ellers, hva temperaturen er ute, vindretning og vindstyrke. Du får la det stå til. Hva er det verste som kan skje? Og da mener jeg ikke at der er ok å balle på en unge lassevis med klær og la dem smelte eller å ta på så lite at de fryser. Men forskjellen på en vanlig ulldress og en krinkleulldress tror jeg er såpass hårfin at det burde gå bra. Og om ulldress er for varm til å ha i vogna kommer an på det jeg første skrev... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rafi Skrevet 21. april 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 21. april 2009 hehe jeg skjønner jo forsåvidt det:) Men lurer på hvordan denne dressen er... Lillegutt ligger ikke med ulldress i vogna lenger. Det er for varmt til det. Men denne dressen føles ikke SÅ varm synes jeg. Han ligger med skinn og dyne, og jeg setter han jo i le for vinden når han sover ute. egentlig synes jeg han er varm nok med body, strømpebukse, vanlige inneklær utapå + en god lue og sokker om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilja Skrevet 21. april 2009 #4 Del Skrevet 21. april 2009 Da synes jeg du skal stole på slik du føler det. Da jeg var gravid med vårt første barn, sa jordmoren til en gruppe av oss på svangerskapskurset at "stol på deres egne instinkter eller magefølelser som foreldre, fordi de følelsene er som regel rett for deg og barnet ditt". Jeg bet meg veldig merke i dette, og det gav meg mot til å gjøre akkurat det. Når du tar opp barnet ditt fra vogna, og barnet føles godt og varmt men ikke svett, mener jeg at du har truffet veldig bra med påkledningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 21. april 2009 #5 Del Skrevet 21. april 2009 Krinkelull er helt vanlig ull, strikket slik at det er luftbobbler inne i ulla... Altså regulerer den temperatur veldig godt, fordi det blir luft inntill kroppen på den som har det på. Det vil si at den har litt helseteppe effekt... (Det er ganske varmt, selv om det er masse huller i det, så det ikke blir så tett.) Ellers er jeg enig i at dersom ungen ikke føles klam eller svett, så har du truffet ganske godt med påkledningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rafi Skrevet 21. april 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 21. april 2009 Krinkelull er helt vanlig ull, strikket slik at det er luftbobbler inne i ulla... Altså regulerer den temperatur veldig godt, fordi det blir luft inntill kroppen på den som har det på. Det vil si at den har litt helseteppe effekt... (Det er ganske varmt, selv om det er masse huller i det, så det ikke blir så tett.) Ellers er jeg enig i at dersom ungen ikke føles klam eller svett, så har du truffet ganske godt med påkledningen. aha, lurt! Da går det an å bruke den utover våren også. Han fikk den i gave:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 21. april 2009 #7 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Vi har begynt å bruke krinkelulldressen nå, vi også. Hun blir mindre svett i den enn i ullfleecedressen. Endret 21. april 2009 av jolie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 21. april 2009 #8 Del Skrevet 21. april 2009 Tråden er ryddet. -jolie (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå