Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var flink å slanke meg 30 kg for et par år siden. Jeg fikk da full bukplastikk etterpå. Etter operasjonen har ikke nervene/nervetrådene vokst sammen igjen, noe som fører til sterke smerter. Dermed har jeg ikke kunne trene like mye som før. Det siste halve året, har jeg funnet mer ut hvordan kroppen fungerer, og dermed orker jeg mer turgåing. Og skal etterhvert begynne så smått å løpe i skogen igjen.

Jeg har forsøkt diett satt opp av trener, men det ble alt for ensformig kosthold. Likevel prøver jeg å spise ofte og riktig sammensatt mat. Jeg har lørdag som kosedag, men pga lav viljestyrke så tar jeg litt alkohol på fredagen også. (dvs et-to glass vin om kvelden) og gjerne litt sjokolade.

Burde jeg kutte helt ut sukker (sjpkolade og annet godis) og alkohol (drikker kun rødvin og øl fra cb) for å gå ned? Og holder det å spise et godt sammensatt kosthold. Er forsiktig med karbs og spiser endel protein.

I tillegg til turene ute, så blir det noe styrketrening i form av armhevinger og situps.

Tror dere jeg kommer til å gå ned i vekt hvis jeg begynner å trene kondis? (intervall trening med gå-løpe-gå)

Største svakheten min er at jeg blir sulten og "kjesken" på kvelden. Gode råd mot dette?

Kan i tillegg spørre om det er noen fra Øvrebø/Vennesla med hund, som har lyst på en skravlete turkompis? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gå ned selv om du drikker alkohol og spiser sukker, men det vil jo komme an på hvor mye kalorier du får i deg totalt. Hvis du synes det er vanskelig å få resultater er det jo kanskje bedre og lettere å kutte ut slike "unødvendige" ting som i tillegg inneholder mye kalorier, enn å justere på den "vanlige" maten? På den annen side er det jo godt å kunne kose seg litt med sånt. Synes det blir avhengig av hva man tror man vil leve med over tid. Hvis du kommer deg merkbart mer i aktivitet skal det jo også mer til før du legger på deg. Ville sett det an, jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...