Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om vinteren får jeg røde prikker over hele kroppen. Av og til med gult puss i. (Ser ut som kviser, men ikke helt samme) Også hodebunnen. Dette klør litt, men ikke voldsomt. Problemet er vel at jeg ikke klarer å la vær å klø, og får dermed stygge sår som igjen blir skorper. Og disse klør jo igjen og blir av og til betente, stygge sår.

Gikk til en hudlege, men han var ikke mye høflig og hjelpsom. Han mente, uten å sjekke, at det dreide seg om èn enkel "prikk" som jeg hadde klødd på og dermed smittet resten av kroppen. Jeg VET dette ikke er tilfellet, da jeg får slike utbrudd hver senhøst og som varer fram til våren.

Når våren kommer og sola titter fram, pleier plagene å bli mye mindre, men jeg får slike prikker innimellom. Hva kan dette være? Jeg har noe tørr hud, kan det være årsaken? Og når ikke en hudlege kan hjelpe meg, hvor får jeg da hjelp? Privat hudpleiesalong?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

" Har du eksem?Prøv dexem" :)

Skrevet

Det låter som om du är torr i huden och då producerar huden mer i talgkörtlarna.

Prova att använda en scrub för att få bort döda hudceller och sedan en bra, fet fuktighetskräm för att bli mjuk och fetta in huden igen.

Jag har stora problem om jag använder fel duschtvål, då kliar det, spänner och jag får (mer) kviser och prikker på armar med mera

Skrevet (endret)

Enig med furstina.Anbefaler på det sterkeste saltskrub fra DN skincare.De har også en sheasalve som er kjempefin til eksemhud.Produktene er økologiske og inneholder ikke mineralolje som mange produkter dessverre gjør.Prisene er også til å leve med :)

Endret av Honey Bee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...