Gå til innhold

Er det noen her som skriver skjønnlitteratur?

Anbefalte innlegg

Gjest pigesind
Skrevet

Jeg skriver for øyeblikket på min andre roman, har dog aldri fått noe utgitt hvis noen skulle lure på det, men har da heller ikke prøvd :) Jeg skriver også mye poesi...

Er det noen andre forfatterspirer her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går rundt med flere romanideer i hodet, men det blir liksom med tanken. Og tror det er mange som meg:) Skulle gjerne ha gjort som deg og begynt å skrive!

Du vil ikkje prøve å få noko utgitt da?

Gjest pigesind
Skrevet

Ja, jeg kjenner mange som aldri klarer å få idéene sine ned på papiret. Det er ikke alltid så lett...

Planen, eller i alle fall drømmen, er å få noe utgitt, ja. Har bare ikke hatt selvtillit nok med mine tidligere skriblerier :sjenert: Jeg har mer troen på meg selv nå :) Holder som sagt på med en roman nå, men har akkurat startet på den. GØY!

Hva tror du "hindrer" deg i å begynne å skrive? Du kan jo prøve i alle fall, men det er viktig å ikke være så streng mot seg selv; unngå å drepe sine egne idéer...

Gjest Cipheria
Skrevet (endret)

Eg brukar skrive litt på hobbybasis. For det meste kortare, abstrakte skriverier. Heilt sidan barneskulen har eg likt å skrive. Eg har ei notatbok frå barneskulen der eg har skrive nokre historier på fritida. Det er hysterisk morosamt å lese i dag.

Har eit par idear om lengre historier, men eg lurer på om nokre av dei hadde fungert betre som teikneserie. (Eg likar å teikne). Eg må alltids skrive manus først, så då er kanskje like greit å skrive det som bok. Men eg har så mange andre hobbyar, at det aldri blir prioritert. Har leika med ideen om å gi ut noko ein dag, men det ville i så fall vere laaaaaangt fram i tid.

Eg skriver for øvrig på bokmål når eg diktar, sidan så mange er redd for nynorsk. =) Trur kanskje eg er litt betre på bokmål og.

Endret av Cipheria
Gjest pigesind
Skrevet

Så gøy da, Cipheria! :) Jeg blander et mer tradisjonelt, eldre språk med en mer moderne og abstrakt skrivemåte og plotting. Det er veldig gøy å skrive når man har funnet en egen stil synes jeg.

Jeg har også noen gamle notatbøker fra barndommen, og de er er utrolig gøyale å lese nå, ja :fnise:

Som deg har jeg også et tonn med hobbyer. Blir litt lite tid til hver av de, noe jeg finner meget frustrerende i blant.

Det kan nok være lurt å bøye seg litt for eventuelle fremtidige leser ved å være mer folkelig. Slik som du gjør ved at du skriver på bokmål... Allikevel tror jeg mange setter pris på nynorsk diktning. Jeg gjør i alle fall dét!

Skrevet

Jeg skriver skjønnlitteratur for barn. :) Og litt annet småtteri.

Hva med å bli med på Nano? Anbefales!

Gjest Cipheria
Skrevet

Ser ut som ein nyttig link, Mim. *bokmerke*

Allikevel tror jeg mange setter pris på nynorsk diktning. Jeg gjør i alle fall dét!

Eg likar å lese på nynorsk, men det er veldig sjeldan eg gjer det. Einaste nynorsken eg les er som regel mi eiga. Eg har inntrykk av at man må leite aktivt for å få tak i nynorsk, samstundes er det "spesielle" bøker/ sjangrar som brukar det. Som til dømes dikting. Eh, du skjønar kva eg meina. Akkurat no har eg ei liste med bøker som går over to sider som eg kunne tenkt meg å lese, for det meste faglitteratur. Dei er som regel på bokmål eller engelsk. Så det blir ingen nynorsklesing i nærmaste framtid.

Men det er kjekt å skrive. Trur eg må begynne på den lange ideen min snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...