Gå til innhold

Hvis en ansatt

Fremhevede innlegg

Skrevet

visste noe veldig negativt om en kollega. Si at vedkommende fornærmer kunder etc. Ville du som sjef ha ønsket at kollegaen sa det, eller hadde du ansett det som sladring og et dårlig tegn?

Diskuterte dette med noen venninner en forleden dag og synes at det var interessant hvor mange ulike argumenter som kom fram.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Ingen gode oppegående sjefer er interessert i å ha ansatte som ødelegger businessen.

Samtidig kan det være en god ide å ta dette opp med denne ansatte selv før du går til sjefen. Hvis du f.eks. overhører dette, ta det opp med vedkommende etterpå og hvis du blir møtt med en holdning som tydelig viser at den ansatte ikke forstår hva som er galt er det på sin plass å gå til sjefen med det.

Men så er det dette med sladder da. Hvordan bevise at slik og sånn faktisk skjedde hvis den ansatte blånekter?

Skrevet
Ingen gode oppegående sjefer er interessert i å ha ansatte som ødelegger businessen.

Samtidig kan det være en god ide å ta dette opp med denne ansatte selv før du går til sjefen. Hvis du f.eks. overhører dette, ta det opp med vedkommende etterpå og hvis du blir møtt med en holdning som tydelig viser at den ansatte ikke forstår hva som er galt er det på sin plass å gå til sjefen med det.

Men så er det dette med sladder da. Hvordan bevise at slik og sånn faktisk skjedde hvis den ansatte blånekter?

Reell situasjon: Min venninne er helsesekretær. Hun jobber 50% (deler vikariat med en annen som hun ikke møter fordi vedkommende kun jobber i halv stilling en stund på grunn av helseskader). Uansett: min venninne mottar stadig telefoner fra folk som føler seg dårlig behandlet av den andre sekretæren. Daglig leder har også mottatt e-post fra kunder som føler seg dårlig behandlet. Hvis hun sier fra om dette, vil det altså ikke være tvil om sannheten i tilbakemeldingene.

Min venninne er imidlertid redd for at sjefen skal anse henne som en som baktaler andre, fordi hun rapporterer problemet.

Gjest struts
Skrevet

Vi har en slik på jobb, sjefen og daglig leder sin lille kjæledegge.

H*n jobber gratis, smisker noe helt sinnsykt så h*n er godt likt av sine overordnede.

Problemet er at h*n lyger, er frekk mot kundene og er ikke noe flink på kundebehandlig selv om h*n tror det selv.

Jeg håper bare en kunde sier noe en dag, for jeg vil ikke virke "sjalu", "smålig" eller havne i et dårlig lys for å ha sagt fra.

Skrevet

Jeg synes det er det riktige å gjøre - så lenge man går frem på riktig måte. Det er forskjell på usaklig sladring og å uttrykke bekymring ovenfor noe som kan skade firmaet. Så lenge hun får frem det (for eksempel ved å referere til faktiske tilbakemeldinger hun har fått), burde det gå greit (så lenge sjefen er sånn noenlunde normal, hehe).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...