Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Emnetittelen sier vel det meste..?

Jeg trenger å komme i form, men har ikke råd til å gå på aerobic på sats e.l.

I tillegg er jeg ganske utrent, så det hadde vært gøy å kunne trene i et fellesskap der det er flere som er i samme båt som meg...

Er det noen som har noen tips? Begynner å bli ganske desperat nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Studentsamskipnaden er billig. Ikke bare studenter som trener der heller. Bare litt dyrere er Nautilus.

Ellers kan du jo komme langt med byfjella nå som været begynner å bli bra :-P

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Hva med Friskis og Svettis? Hvis det er for dyrt saa er jo svoemming et alternativ, ikke at jeg aner hvor mye det koster. Eller du kan trene paa egenhaand, eller proeve aa finne noen du kan trene sammen med.

Men det hjelper ogsaa aa bli litt mer aktiv i hverdagen, aa sykle eller gaa saa mye som du kan. :)

Skrevet

Du kunne alltids dratt med deg noen venner paa gaa/joggetur rundt Svartediket :)

Gjest Gjest_Lina_*
Skrevet

Du bor jo midt i eldoradoet for noen av de beste treningsturene jeg vet om. Er selv bergenser, med Sats kort og årskort på Sentralbadet, men bruker definitivt mest tid ute i naturen. Når været er sånn som nå kan det gå uker før jeg oppsøker organisert trening.

Fine, flate turer er fjellveien, svartediket og Alvøen. Jeg er veldig glad i oppovertrening. Opp Ulriken, Løvstakken, Stolzen og alle de andre flotte turløypene. Søk litt på nett, stikk innom turistforeningen i Marken og be om tips og kjøp kart. Begynner du å gå litt på egenhånd blir du raskt kjent, det er oversiktelig og enkelt, og et utrolig utvalg av ulike turstier.

Skrevet

Jeg er overbevist om at å gå og/eller løpe i bakker er noe av den beste og billigste treninga man finner :) Etter én bratt fjelltur og bevisst lange og raske gåturer i ukene etterpå (noen hvor jeg har gått mye i bakker) merker jeg det ganske godt på formen, uten at jeg har trent noe annet foreløpig. Greit å begynne med er det også. Bare press deg litt ekstra i starten, sett deg noen mål om tid eller hvor langt du skal. Jeg synes det frister mer å begynne å løpe, svømme e.l nå som formen har kommet opp på et nivå hvor jeg ikke blir så fort sliten.

Skrevet

Jeg ville anbefalt deg å ta turen på et av fjellene eller parkene. Det er en grei måte å begynne å trene med gange, og deretter øke til kanskje jogging. Jeg bruker fjellene og parkene aktivt for å trene opp bena mine på grunn av sykdom og det er god trening. Du kan f.eks ta med deg en venn, eller gå tur med en hund for eksempel - Flere som ser etter en turvenn til hunden sin.

Ellers så er jo styrketrening også veldig greit å få unna i parken, på en gressplen f.eks. Ser kanskje litt rart ut for noen, men hvem bryr seg...? :)

Eller så har du jo Bergen turlag (tror jeg det heter) - Jeg vet ikke hvorvidt disse folkene er veltrente eller om det er en blanding, men det kan jo sjekkes ut.

Gjest Papirkurven
Skrevet

springe opp og ned fløyen? Gjøre step på den blå stenen?

hmm...du kunne sikkert tjent deg rik på mine gode "kombinert turist og trenings"tips :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Signerer alle forslag om byfjellene! Sjelefred og god mosjon, helt gratis og med langt finere utsikt enn byens treningssenter. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...