Gå til innhold

avsluttede diskusjoner

Fremhevede innlegg

Skrevet

I den tiden jeg har vært her på kvinneguiden - både som registrert bruker og gjest, har jeg lagt merke til at veldig mange av diskusjonene stopper opp etter at jeg har lagt inn innlegg.

Jeg svarer alltid veldig konkret på det trådstarter spør om. Men på mange ander diskusjoner ser jeg at folk gjenntar de samme svarene gang på gang etter hverandre, selvom en bruker/gjest allerede egentligh ar svart på spørsmål. Hvorfor skjer ikke dette når jeg sender inn svar?

Er det bare tilfeldig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_hipp_*
Skrevet
I den tiden jeg har vært her på kvinneguiden - både som registrert bruker og gjest, har jeg lagt merke til at veldig mange av diskusjonene stopper opp etter at jeg har lagt inn innlegg.

Jeg svarer alltid veldig konkret på det trådstarter spør om. Men på mange ander diskusjoner ser jeg at folk gjenntar de samme svarene gang på gang etter hverandre, selvom en bruker/gjest allerede egentligh ar svart på spørsmål. Hvorfor skjer ikke dette når jeg sender inn svar?

Er det bare tilfeldig?

Det er nok helt tilfeldig..

Skrevet

Det er nok helt tilfeldig, ja

Jeg pleier forøvrig også å være threadkiller extraordinaire som regel.. :ler:

Skrevet
Det er nok helt tilfeldig, ja

Jeg pleier forøvrig også å være threadkiller extraordinaire som regel.. :ler:

bra det er andre. Føler nesten at jeg ikke passer inn og at svarene mine er så uintressante at folk ikke gidder å fortsette....

kanskje jeg har en ekstrem virtuell kroppsodør som skremmer folk bort fra tråden

Skrevet
kanskje jeg har en ekstrem virtuell kroppsodør som skremmer folk bort fra tråden

*sniff sniff* Kan ikke kjenne noe her, hvertfall! :fnise:

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet
bra det er andre. Føler nesten at jeg ikke passer inn og at svarene mine er så uintressante at folk ikke gidder å fortsette....

Eller at du er så konkret i svarene du gir at ingen har mer å tilføye? :)

Skrevet
Eller at du er så konkret i svarene du gir at ingen har mer å tilføye? :)

mulig, men tviler at det er tilfelle hele tida...hehe

*sniff sniff* Kan ikke kjenne noe her, hvertfall!

Puuh!! Good

:dusje: litt for sikkerhetsskyld

Skrevet

Sånn er det for meg også, enten stopper tråden helt opp, eller så går bare samtalen videre som ingenting uten at det er noen som kommer med kommentarer til det jeg har sagt - selv om jeg bringer noen helt nye synspunkter inn i tråden..

Rart at det er sånn nesten hver eneste gang, jeg har også et registrert brukernavt. Blir oversett både som bruker og gjest..

Skrevet
Rart at det er sånn nesten hver eneste gang, jeg har også et registrert brukernavt. Blir oversett både som bruker og gjest..

Dette skjer meg langt oftere som gjest enn når jeg var registrert. Akkurat det er en kjempestor fordel ved å være registrert bruker.

Men for å tenke litt logisk her.

1. Det skjer da mange ganger at jeg svarer i tråder som ikke avsluttes etterpå (disse legger jeg bare ikke like godt merke til, fordi de ikke stikker seg like mye ut, for da er jeg jo opptatt med å svare igjen liksom)

2. Det avsluttes mange tråder som jeg ikke har svart i, så det at tråder dør ut er jo et ganske normalt fenomen.

3. Dersom det generellt finnes mange tråder som svinner henn OG en del av trådene jeg svarer i ikke svinner henn så er eneste logiske konklusjon at det er helt tilfeldig og ikke minst sansylig at noen av trådene jeg svarer i også vil svinne henn like etter at jeg har svart.

Det er et generellt fenomen at vi mennesker overdriver betyrningen av hendelser og ikke innser at disse hendelsene rent statistisk er helt sannsylige.

Til tross for at jeg vet dette er jeg likevel overbevist om at de gangene jeg kommer med avklarende faktasvar så avsluttes tråden ganske kjappt, gjerne uten at noen i det hele tatt kommenterer svaret mitt. Jeg vet dette sikkert også bare er tilfeldigheter, men likevel klarer jeg ikke helt å gi slipp på denne tanken. Min teori er at ingen egentlig er her for å få svar på så mye, men bare for å dele sine meninger og høre andres meninger. Når noen da kommer med svaret blir det kjedelig, og ingen gidder å diskutere mer. Sannsynlighetsberegning og alt det der går kjappt i glemmeboka, haha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...