Gå til innhold

Ødelagt vaskemaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fikk plutselig trøbbel med vaskemaskina i dag. Hadde hatt på en maskin med klær, men da jeg kom for å henge dem opp sto maskina å blinka, og hadde ikke sentrifugert eller tømt seg. Døra gikk selvfølgelig ikke opp.

Prøvde å sette programmet på på nytt, og å sette på både sentrifugering og uttømming, men ingenting fungerte. Tømte maskina manuelt og etter alt vannet var ute fikk jeg heldigvis opp lokket.

Det jeg lurer på er om maskina nå er ødelagt, eller om jeg skal tørre å prøve meg på å sette på en ny maskin i morgen? :P

Og om noen har tips til hva jeg selv kan gjøre for å ordne den?

Endret av solsikkesøndag
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Mimmi_*
Skrevet

Vi hadde akkurat samme problemet forrige uke, og var beredt på å måtte kjøpe ny vaskemaskin. Men det viste seg at vi bare måtte bytte ut børstene. Det kostet kr 1300. Ring et serviceverksted og hør for sikkerhets skyld.

Lykke til! :)

Skrevet

Har du sjekket lofilteret? Av og til ligger det småstein, kvister, mynter osv der, og det kan gi den slags symptomer. Du finner ut i brukermanualen hvordan du gjør det, men som oftest er det et lokk helt nederst ved gulvet som du må skru opp og rense. :)

Skrevet

Renska utav lofilteret og fant et kronestykke og en fyrstikk :P

NO virker maskina helt fint :)

Skrevet

Opplevde det samme, da var grunnen til at maskina ikke ville sentrifugere at et kretskort var svidd. Det tok reparatøren fem minutter å finne feilen, og et halvt minutt å lodde litt på kortet så var maskinen i gang igjen. Han sa han ikke kunne garantere hvor lenge det ville holde, så vi burde ikke være overasket om den gikk istykker igjen forholdsvis snart. Men maskina holdt i halvannet år til den og da var det uansett på tida å bytte ut den billige "flytte-hjemmefra-maskina" med en skikkelig variant.

Skrevet
Renska utav lofilteret og fant et kronestykke og en fyrstikk :P

NO virker maskina helt fint :)

Tenkte å tipse deg om det... :jepp:

Hadde akkurat samme problemet med vår maskin, fant en tjuekroning og en rosa rar ting som ingen vet hva er, og maskina begynte å male som en katt og gjør det fremdeles :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...