Gå til innhold

Frist for innsending av ekteskapspapirer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss 20 juni og har ikke sendt inn noen papirer enda..

Finner ingen plass det står noe frist på dette..

Har vi dårlig tid? og hva ska egentlig sendes og utfylles?

:-)

Skrevet
Lurer jeg og på.

Det er ikke noen frist, så lenge dere har papirer før vielsen som jeg har skjønt, men jeg ville fått det gjort det snart var jeg deg. Det varierer veldig hvor lang tid det tar før papirene blir behandlet og dere må regne med noen uker. På oss tok det ca 2-3 uker før vi fikk ekteskapsatesten. Vi skal gifte oss i sluten av juni, og har hvertfal ordnet med dette.

Så lenge det ikke er mer enn 4 mnd til så er det bare å få det gjort!

Skrevet
Det er ikke noen frist, så lenge dere har papirer før vielsen som jeg har skjønt, men jeg ville fått det gjort det snart var jeg deg. Det varierer veldig hvor lang tid det tar før papirene blir behandlet og dere må regne med noen uker. På oss tok det ca 2-3 uker før vi fikk ekteskapsatesten. Vi skal gifte oss i sluten av juni, og har hvertfal ordnet med dette.

Så lenge det ikke er mer enn 4 mnd til så er det bare å få det gjort!

Her ble det en drøss med skrivefeil gitt hehe..

Dere må sende inn ekteskapserklæringer for brudeparet (en for hver) og forlovererklæringer. Vi sendte til skatteetaten i kommunen vår.

Skrevet

Her er ei lenke til skjema!

Du må sende inn erklæring frå brudefolk, og forlovererklæring for både brud og brudgom. Du kan evt. sende inn skjema for namneendring samtidig. Det skal sendast til Skattekontoret. Du kan tidlegast få utstedt prøvingsattesten 4 månader før vigselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...