Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 jeg tok 4 unger i å knus flasker på parkeringsplassen til skolen nå i dag. jeg var på et møte på skolen og kom ut, der sto 4 unger som jeg vet hvem er og knuste flasker rett bak bilene som stod parkert. jeg stoppet de, tvang de verbalt til å bli med til vaktmester og finne sopekost og feiebrett, og fikk de til å rydde opp all glas skår. Nå i kveld møter far til den ene opp her hos meg og lurer på hva grunnlag jeg har for å kunne sette hans sønn i en sånn dritt jobb. jeg gir beskjed om hva jeg ser de driver med, og forklarte hele situasjonen, han virka helt fra seg, tenk at jeg kunne sette hans barn til å rydde etter noe han ganske sikkert ikke hadde deltatt i, for hans barn gjorde aldri noe galt. gud som sånne arogante foreldre irriterer meg. han var ganske sint, og mente at jeg burde ta kontakt med en lærer og tatt det den veien, fordi om dette var rett etter skoletid. i tillegg burde jeg ikke påta meg ansvaret for å få disse til å rydde opp, men jeg skulle heller ringt kommunen så de fikk komt med sopebil, og heller latt barna gå hjem etter en irettesettelse. lærer de noe av det?? jeg fikk nå blåst ut hva jeg mener til han, men nå angrer jeg at jeg ikke sa mer enn det jeg faktisk sa, foreldre må da for pokker meg innse at barnet deres ikke alltid er guds beste barn. tror denne faren fikk seg en overraskelse da jeg blåste ut, sikkert ikke det han hadde forventet. så mer ut som han stakk i frustasjon hjem til sin kone. håper ikke det er mange som denne faren i norges land...
waco Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Han og kona og disse ungene har sikkert diskutert hvordan du trakasserte og beskylte ungen deres for å ta på seg skylden for andre unger fordi du alltid har hatet dem og prøvd å lete etter noe å ta dem for. Egentlig er det helt sinnsykt at unger kan finne på å knuse glassskår bak parkerte biler for å kanskje punktere. Noen unger jeg har sett smurte remulade under vindusviskerne på parkerte biler og litt på frontruta sånn at folk vil bruke vindusviskerne med en gang de setter seg i bilen.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 Kjempeflott at noen tar så ansvar!!! Dersom mitt barn hadde gjort hærverk hadde jeg satt kjempe stor pris på at dette ble korrigert umiddelbart! Selvfølgelig skal barn lære å rydde opp etter seg, for en utrolig tafatt dott av en pappa!
Gjest hopeful Skrevet 20. april 2009 #4 Skrevet 20. april 2009 Kjempeflott det du gjorde ts!! Bra at de måtte plukke opp dritten etter seg selv!! Skulle tross alt bare mangle. Hvis jeg hadde hatt barn, og de hadde gjort noe sånn, hadde jeg vært takknemlig hvis noen gjorde akkurat det du gjorde. De må lære at handlinger har konsekvenser. Håper ikke det er mange foreldre som han faren nei...
Kittykat Skrevet 20. april 2009 #5 Skrevet 20. april 2009 (endret) Herlighet for en far! Selvfølgelig skal de rydde opp i rotet de lager. Det er en selvfølge. Hadde det vært mitt barn så hadde jeg faktisk vært enig med deg, ts. Men med så arrogante foreldre så lærte ikke barna leksen. Glasskårene kunne ha punktert hjulene på bilene. Hvem skulle betalt for skifte av dekk? Det var bra du reagerte og tok aksjon. Du gjorde det riktige. Endret 20. april 2009 av Kittykat
Vodecka Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 Hvis mine barn hadde gjort hærverk, så ville jeg satt pris på at noen hadde irettesatt de på en ordentlig måte. Og sånn som du beskriver det, virker det som de fikk seg en ordentlig lærepenge! Jeg snakker oxo til barn/ungdom hvis jeg føler det er noe jeg ville snakket til mine barn om. Så føler du handla riktig i denne situasjonen!
Jade Skrevet 21. april 2009 #7 Skrevet 21. april 2009 (endret) Tror man lærer mye lettere at man ikke skal gjøre slikt, når det får konsekvens med det samme, og de faktisk ser hvor mye arbeid det er å rydde opp i det. Hvordan skal de se konsekvensene hvis de kun skal få tilsnakk hjemme, av foreldre som kun mener at de er gullunger som aldri gjør noe galt? Hadde det vært mine unger, hadde jeg vært takknemlig for at du taklet det slik du gjorde! Endret 21. april 2009 av Jade
ToveM Skrevet 21. april 2009 #8 Skrevet 21. april 2009 Hvis mine barn hadde gjort hærverk, så ville jeg satt pris på at noen hadde irettesatt de på en ordentlig måte. Og sånn som du beskriver det, virker det som de fikk seg en ordentlig lærepenge! Helt enig i dette. Hadde virkelig satt pris på å få vite at ungene mine hadde vært med på noe slikt ja. Og at de deretter rydder opp etter seg er en selvfølge.
Gjest Gjest_Tuppelure_* Skrevet 22. april 2009 #9 Skrevet 22. april 2009 Sier meg enig med de andre her. Du reagerte helt riktig. Jge hadde satt pris på at noen hadde irettesatt mitt barn hvis h*n hadde oppført seg så dumt. Og det hadde blitt en ekstra "strafferunde" med alvorsprat hjemme i tillegg, bare for å ha sagt det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå