Gå til innhold

3 uker i Australia

Kalliope

Anbefalte innlegg

Jeg og sambo drømmer om 3 uker i Australia f.o.m. romjulen (slik at vi rekker å få med oss nyttårsaften i Sydney), og ut i midten av januar.

Hva MÅ man se? Hvor mye penger trenger man for 3 uker down under?

Har dere noen linker til gode nettsider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du MÅ se er spesielt North Territory, men det er regntid på denne tiden av året der, og det kan være svært vanskelig å komme seg frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville fått med meg Fraser Island og Great Barrier Reef hvis dere skal nordover. Melbourne, Grampians national park (? ) og Great Ocean Road er flott i sør. Ville også fått med meg Uluru/Ayer's Rock, men det tar lang tid å komme seg dit hvis dere kjører. Selv drømmer jeg om å reise til nordvest Australia. Har hørt det er utrolig fint der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta turen omtrent på samme tidspunkt, men har fem uker til disposisjon. Planen i dag er å fly til Sydney, deretter til Alice Springs for å få med Ayers Rock. Deretter videre til Cairns, hvor Great Barrier Reef og Fraser Island er destinasjoner. Flyr videre til Brisbane, leier bil der og kjører nedover til Sydney og videre Great Oscean Road til Melbourne. Flyr tilbake til Sydney før jeg vender nesa hjemover.

Hvis jeg bare hadde hatt tre uker til disp, ville jeg valgt bort Ayers Rock og nordområdet, og konsentrert meg om Brisbane og kysten nedover til Melbourne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...