Gjest TS Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Jeg holder på med siste finpussen i kjøkkenbestillingen min og er på jakt etter en firkantet kjøkkenvask. Kjøkkenforhandleren vår kan bare skaffe vasker fra Franke, men vi kunne kjøpe en selv og få den sendt til de som lager benkeplanten for planliming om jeg fant en fra en annen produsent. Benkeplaten er i granitt så vasken må planlimes og passe i 60 cm skap. Jeg vil ha en blank vask som denne fra Blanco. Skulle gjerne ha sett vasker fra andre produsenter enn Blanco og Franke så om det er noen som kan hjelpe meg med linker så hadde jeg blitt kjempeglad!
Gjest Gaby Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Intra sine Quadra-vasker Eico sine Square-vasker Intra sine er tjukkere i stålet, dvs bedre kvalitet
Gjest Asti Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 (endret) Endret 13. desember 2009 av Asti
Kvist Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 Jeg har Intra sin Quadravask, som passer i et 60cm skap. Er superfornøyd med vasken, men det var litt surr med monteringen da de som hadde limt den i benkeplata ikke hadde tatt hensyn til at akkurat våre skapstammer er bittelitt grunnere enn vanslig i norge (vi har dansk standard). Vasken er nemlig så stor at den fyller nesten hele skapet både i bredde og dybde. Men det er jo også det som er så fint med den, jeg kan legge hele stekebrett nedi uten at det på noen måte er trangt. Veldig praktisk.
Gjest Gaby Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 men det var litt surr med monteringen da de som hadde limt den i benkeplata ikke hadde tatt hensyn til at akkurat våre skapstammer er bittelitt grunnere enn vanslig i norge (vi har dansk standard). Hvor grunne da? Jeg har solgt danske kjøkkener og da var stammene 56 cm (uten døra, kun skrog) og det er vanlig i norge også. Det er vanlig at man må kutte litt av topplistene på skroget for å få plass til vasken. Har Eico sin 60cm vask selv, og ja - de fyller godt opp i skapet! Hehe Men absolutt superpraktisk!
Kvist Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 Hvor grunne da? Jeg har solgt danske kjøkkener og da var stammene 56 cm (uten døra, kun skrog) og det er vanlig i norge også. Det er vanlig at man må kutte litt av topplistene på skroget for å få plass til vasken. Har Eico sin 60cm vask selv, og ja - de fyller godt opp i skapet! Hehe Men absolutt superpraktisk! Ehh, aner egentlig ikke hva jeg prater om. Men det var kjøkkendamas forklaring på hvorfor ting ikke passet helt i hop. Jeg trodde faktisk på henne jeg da, men etter det du sier så var det kanskje bare enda mere rot fra hennes side. Skulle ikke forundre meg... Vi måtte fjerne hele den plankedelen som var "frontvegg" i vaskeskapet vi, så det skapet har bare sidevegger og bakplate, ikke noe avstivning.
Gjest Gaby Skrevet 21. april 2009 #7 Skrevet 21. april 2009 Hehe, hørtes ut som en litt tynn forklaring ja Det skal være plass til en tynn list i front, som kan stive av skapet som du sier. Men - hos alle de vi bestilte benkeplater fra, var det ikke vi som bestemte plasseringen i dybden, når det gjaldt vanlig 60 cm benkeplater. Så det kan jo være at produsenten har tatt litt hardt i. Nå sporer vi litt av her, beklager det
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. april 2009 #8 Skrevet 21. april 2009 Hei, Er rørlegger og kjøkkenmontør. Kvalitetsmessig er Blanco og Intra de som er kjent for best kvalitet. Jeg hadde valgt en av disse. BTW - Noen kjøkkenvasker er så store at frontlisten/støtten må kappes helt av. Pass på at de fester skapsiden med vinkler eller lignende (eks: skruer inn i skapene ved siden) for å holde skapet inntakt. Lykke til!
Gjest TS Skrevet 21. april 2009 #9 Skrevet 21. april 2009 Tusen takk for mange hjelpsomme svar! Avsporingene er helt ok - greit å plukke med seg så mange tips som mulig i siste innspurt av kjøkkenbestilling Intra sine Quadra-vasker Eico sine Square-vasker Intra sine er tjukkere i stålet, dvs bedre kvalitet Hvordan ligger intra og eico vaskene i pris? Den Franke vasken jeg har fått pris på fra kjøkkenleverandøren kom på ca. 9 700,-. Med et allerede sprukket kjøkkenbudsjett prøver vi å knipe inn der vi kan - vel å merke uten å fire på kravene til utseende og kvalitet. Vi har Blanco sine SteelArt: http://www.blanco-steelart.de/flash/index_en.html Vi har til 60 cm skap - Blancozerox (vask + avrenningsfelt, sveiset i stålbenkeplate): http://www.nibu.no/bysvis.pl?kat=1444&vindu=liste Er fornøyd med kvaliteten på Blanco. Har tidligere også hatt vask derfra. Oversikt: http://www.nibu.no/ - se under: "Blanco" >> Stålvasker" >> "SteelArt" Det er foreløpig en Blanco Zerox vask som er favoritten min Den jeg har sett på er og litt rimeligere (ca 7 900,-) enn den fra Franke . Har du hatt din Blancovask lenge Vanedis? Holder den seg bra med tanke på riper etc?
Gjest Gaby Skrevet 21. april 2009 #10 Skrevet 21. april 2009 Hmm, prismessig var Eico og Intra ganske like der jeg jobbet, men det var jo avtaler mellom kjøkkenkjeden og benkeplateprodusentene som fikk fram de prisene. Hvordan de ligger an prismessig når du skal kjøpe vasken for seg selv, husker jeg dessverre ikke..
Gjest Asti Skrevet 22. april 2009 #11 Skrevet 22. april 2009 (endret) Endret 13. desember 2009 av Asti
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå